Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zasięg 370 lub 600 km

Utworzona: 2022-07-01


Elektryczny Freightliner eCascadia wchodzi do produkcji seryjnej.

Elektryczna eCascadia, oparta na najlepiej sprzedającej się platformie ciężarówek w Ameryce Północnej, stanowi bezemisyjną wersję wiodącego w branży modelu Cascadia. Dostawy do klientów rozpoczną się już w tym roku, co oznacza, że koncern Daimler Truck i jego amerykańscy klienci są coraz bliżej wdrożenia transportu neutralnego pod względem emisji CO2. Od roku 2018 Freightliner udostępnił grupie prawie 50 klientów, m.in. Penske Truck Leasing, NFI, Knight-Swift, Schneider, Ryder, J.B. Hunt, flotę 40 pojazdów testowych, w skład której weszły akumulatorowe eCascadie i eM2.

Dzięki szeroko zakrojonym pracom rozwojowym i rygorystycznym testom, którym poddano kilka prototypów, powstała mocna i wydajna ciężarówka elektryczna z wieloma konfiguracjami akumulatora i osi napędowej, zapewniająca typowy zasięg 370 lub 600 km (w zależności od konfiguracji). eCascadia idealnie nadaje się do obsługi tras krótkodystansowych, z możliwością ładowania w zajezdniach, np. w logistyce ostatniej mili, dystrybucji lokalnej i regionalnej oraz do realizacji dostaw między magazynami.

W kontekście swojej globalnej strategii platformowej, Daimler Truck wdraża jednolitą na całym świecie podstawową architekturę dla w pełni elektrycznych ciężarówek: ePowertrain. Po wprowadzeniu Mercedes-Benz eActros w zeszłym roku i Mercedes-Benz eEconic jeszcze w tym roku, Freightliner eCascadia jest kolejnym produktem, w którym zastosowano opracowany przez nas ePowertrain w połączeniu z marką Daimler Truck North America z Detroit.

eCascadia jest napędzana za pomocą kompaktowej osi zintegrowanej z silnikiem elektrycznym, przekładnią i specjalistyczną elektroniką. Jest dostępny z silnikiem podwójnym (470 KM) lub pojedynczym (320 KM). Klienci mają do dyspozycji trzy zestawy akumulatorów o różnej pojemności i czasie ładowania od zera do 100%, począwszy od 194 kWh (1,5-3 godzin), 291 kWh (2-4 godzin) i 438 kWh (2-6 godzin).

Ciężarówki elektryczne to tylko część całego ekosystemu elektrycznego. Operatorzy flot, którzy chcą eksploatować pojazdy elektryczne, potrzebują między innymi wydajnych i niezawodnych ładowarek. Detroit eConsulting to rozwiązanie, którego celem jest ułatwienie elektryfikacji flot. Dedykowane zespoły konsultingowe pomagają w zaplanowaniu potrzebnej infrastruktury klientów i oferują kompleksową linię ładowarek Detroit eFill.

Źródło i zdjęcia: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels