Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nie ma czystego drogowego transportu towarowego bez technologii wodorowej

Utworzona: 2022-08-10


Podczas konferencji PIN 21 - Clean Trucking Conference, która odbyła się w Vilshofen Hubert Aiwanger, minister gospodarki i energii Bawarii podkreślił szczególne znaczenie ekologicznego wodoru dla transportu bezemisyjnego.

Zdążając w kierunku ekologicznego transportu Bawaria stawia na podejście otwarte na różne technologie. Wierzymy w rozsądne wykorzystanie zarówno napędu akumulatorowego jak i ogniw paliwowych. Zielony wodór odegra kluczową rolę w dekarbonizacji, w szczególności w sektorze pojazdów ciężarowych i użytkowych. Myśląc o osiągnięciu ambitnych celów w zakresie ochrony klimatu w sektorze transportu nie ma można pominąć technologii wodorowej dla autobusów i pojazdów użytkowych powiedział Aiwanger.
W tym kontekście minister zwrócił uwagę na projekt Konsorcjum NextMobility Accelerator. Producent pojazdów użytkowych Paul Group i operator stacji paliw Maier-Korduletsch z Dolnej Bawarii współpracują z firmą Shell w celu stworzenia regionalnego łańcucha wartości wodoru w rejonie Passau. Celem jest zapewnienie neutralnego pod względem emisji ruchu pojazdów użytkowych. W ramach projektu Grupa Paul zbudowała ciężarówkę zasilaną ogniwami paliwowymi o średniej ładowności i zasięgu ok. 500 kilometrów. Firma Maier-Korduletsch buduje stację tankowania wodoru ze środków ministerstwa gospodarki Bawarii. Przy wsparciu federalnych dotacji firma Shell kupuje produkowane przez Paula ciężarówki na wodór i dzierżawi je zainteresowanym spedytorom na zasadzie pay-per-use (opłaty w zależności od użytkowania).

Bawarskie firmy z branży motoryzacyjnej wiedzą już, jak budować ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi lub modernizować pojazdy z silnikami Diesla w celu wykorzystania technologii wodorowej. Wyprodukowana w Bawarii ciężarówka na wodór jest tego doskonałym przykładem i jest świadectwem innowacyjności bawarskich firm średniej wielkości dodał minister gospodarki i energii Bawarii.
Minister z zadowoleniem przyjął program finansowania pojazdów użytkowych z napędami alternatywnymi zainicjowany przez federalne ministerstwo transportu, które wspiera firmy zainteresowane zakupem nowych pojazdów użytkowych zasilanych wodorem lub konwersją istniejących pojazdów, ale wezwał przyspieszenia procesu wdrażania.

Ze względu na długi czas dostaw pojazdów, zarówno w przypadku konwersji, jak i kupna nowych, wielu wnioskodawców musi już teraz składać zamówienia, aby dotrzymać harmonogramu swoich projektów. Jednak wiele firm może zdecydować się na poważne inwestycje tylko po tym, jak rząd federalny wyrazi zgodę na dotację. Teraz trzeba szybko rozpatrzeć wnioski o dofinansowanie i ogłosić druga rundę finansowania zgodnie z wytycznymi powiedział minister.
Aiwanger odniósł się również do planów utworzenia centrum zastosowań technologii wodorowych (WTAZ), które ma powstać w Pfeffenhausen w dystrykcie Landshut z funduszy federalnych i regionalnych. Placówka odegra również ważną rolę we wprowadzeniu mobilności wodorowej.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels