Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kierowca na ciągłym standby'u

Utworzona: 2022-07-02


Koniec pracy o 15:00 i powrót do domu to z pewnością marzenie wielu. W transporcie jednak nie dość, że praca jest 24 godziny na dobę to jeszcze zdarza się wiele nieprzewidzianych sytuacji. Czy kierowca poza urlopem musi być w ciągłej gotowości?

Najpierw czekanie na wyjazd do pracy, później czekanie na powrót do domu. Wydawać by się mogło, że wszystko da się zaplanować, jednak niestety nie na drogach. Problemy pojawiają się już przy wyjeździe. Ilu z Was spotkało się z opóźnieniami? Gdy w grę wchodzi kilka godzin, problem jest właściwie znikomy, ale gdy zaczynamy mówić o dniach to już zaczynają się schody. Świeże pieczywo czy owoce nie przetrwają kolejnych dni opóźnień, co wiąże się z poniesionymi stratami. Przy obecnych cenach żywności w skali roku to mogą być naprawdę spore sumy. Brak terminowości to jednak nie tylko problem z zakupami.

Napięcie związane z wyjazdem i brak możliwości zaplanowania czegokolwiek z pewnością nie są przyjemne dla nikogo. Będąc jednak w domu można znaleźć jakieś zajęcie i poradzić sobie z sytuacją. Gorzej, gdy opóźniony jest powrót, a przyczyn może być wiele. Warunki pogodowe, wypadki na drodze, problemy techniczne. Nawet, gdy jednemu kierowcy uda się "obrócić" na czas, to jego dotarcie do domu może być uzależnione od innych. Dzieje się tak między innymi, gdy kierowcy wracają wspólnym środkiem transportu.

Z utrudnieniami czasowymi kierowcy często spotykają się również podczas załadunków i rozładunków. Na nic się zda przyjazd do firmy o godzinie 6.00 skoro drzwi otwierają się dopiero o 8.00. Wszystko fajnie, jeśli można sobie takie informacje sprawdzić albo ustalić z przedstawicielami. Nie zawsze to jednak jest takie proste. Problemem jest też brak ciągłości zleceń. Może zdarzyć się, że gdy poradzimy sobie sprawnie z jednym, trzeba długo poczekać na kolejne.

Opóźnienia nawet jednodniowe przy tygodniowym pobycie w domu nie są bez znaczenia. Jeśli trzeba coś załatwić, a tym bardziej jeśli zostało to zaplanowane wcześniej, jak na przykład wizyta u lekarza to każdy dzień ma znaczenie. Tu od razu nasuwa się pytanie czy tydzień w domu to wystarczająco długo, czy na przykład system 2/2 nie jest lepszym rozwiązaniem? Może i jest, ale sytuacja niedoboru kierowców zmusza wielu do rezygnacji z takich możliwości, podobnie jak niższe wynagrodzenie, które dużej liczbie truckerów nie pozwala zagościć w domu na dłużej.

Skupiliśmy się na kierowcach, ale warto pamiętać również o rodzinach. Oczekiwanie na bliskich, których powrót znacząco się opóźnia nie jest niczym przyjemnym. Czy niepełny tydzień wystarczy by się w pełni zadomowić, zdążyć być mężem, ojcem, złotą rączką? Ciężko również cokolwiek zaplanować, kiedy życie rodzinne uzależnione jest od tak wielu czynników. Jak widać praca kierowcy to nie tylko wysiłek i zmęczenie fizyczne. Stres i napięcie związane z niepewnością po dłuższym czasie potrafi być również bardzo męczące.

Materiał własny etransport.pl
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels