Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nikola i Iveco z największym zasięgiem w swojej klasie

Utworzona: 2022-09-20


Nikola Tre BEV z zasilaniem akumulatorowym oferuje około 500 km i osiągi pozwalające realizować szeroki zakres zadań na trasach regionalnych.

IVECO, marka pojazdów użytkowych Grupy Iveco, oraz Nikola Corporation otwierają nową erę bezemisyjnego transportu na targach IAA Transportation 2022, ogłaszając wprowadzenie na rynek pojazdu Nikola Tre z zasilaniem akumulatorowym (BEV) oraz prezentując prototyp pojazdu Nikola Tre zasilany z ogniw paliwowych (FCEV). Obydwa modele zostały przedstawione prasie na konferencji zorganizowanej dzisiaj na stoisku IVECO. Oprócz wspomnianych pojazdów goście targów będą mogli zwiedzić ekspozycję zewnętrzną oraz zapoznać się bliżej z osiągami, komfortem i zaawansowanymi, intuicyjnymi funkcjami oferowanym przez Nikola Tre BEV w czasie jazdy próbnej.

Elektryczne, bezemisyjne, ciężarówki Nikola Tre z ogniwami paliwowymi będą prawdziwą zmianą i przełomem w transporcie komercyjnym. Opracowane specjalnie jako auta elektryczne, zapewniają osiągi i wrażenia z jazdy, które są w stanie konkurować z ich odpowiednikami wyposażonymi w silniki wysokoprężne realizując najcięższe zadania transportowe. Oferują operacyjnie i finansowo opłacalne rozwiązania o zerowej emisji do zastosowań regionalnych i dalekobieżnych, które zapewnią prawdziwą przewagę konkurencyjną powiedział Michael Lohscheller, President, Nikola Corporation.


Wprowadzamy pierwsze produkty na rynek europejski w ramach partnerstwa IVECO z Nikola Corporation. Nasze zespoły zaprojektowały modułową platformę zdolną do obsługi technologii napędzanych zarówno ogniwami paliwowymi, jaki akumulatorami, począwszy od europejskiej wersji ciągnika siodłowego 4x2 Nikola Tre BEV, który dziś tutaj debiutuje. Jest to pierwsza w historii elektryczna platforma modułowa dla ciągników siodłowych o dużej ładowności obsługująca oba źródła energii: akumulatorowy do misji na odległość do około 500 km oraz elektryczny układ napędowy z ogniwami paliwowymi do transportu na dystanse do 800 km w pierwszej generacji. To prawdziwa rewolucja, która oznacza namacalny krok w kierunku naszego ambitnego celu, jakim jest osiągnięcie transportu bezemisyjnego powiedział Luca Sra, President, Truck Business Unit, Iveco Group.
Europejska wersja pojazdu Nikola Tre BEV jest produkowana przez joint-venture Nikola IVECO Europe w specjalnie zbudowanych zakładach w Ulm w Niemczech. W fabryce otwartej w 2021 r. i działającej według ze światowych standardów, odbywa się proces końcowego montażu pojazdów zaprojektowanych od podstaw jako elektryczne.

Nikola Tre: wyjątkowa modułowa platforma dla pojazdów napędzanych elektrycznością z akumulatorów i ogniw paliwowych

Platforma Nikola Tre jest oparta na udanym modelu ciężarowym IVECO S-WAY. Zastosowano w niej elektryczną oś napędową, zaprojektowaną we współpracy z FPT Industrial i produkowaną przez tę firmę, oraz zaawansowaną elektronikę firmy Nikola. Zespoły IVECO i Nikola przyjęły modułowe podejście do tej platformy, dzięki czemu jest ona w stanie po raz pierwszy obsługiwać zarówno technologię akumulatorową w przypadku zasięgu około 500 km, jaki ogniw paliwowych do pokonywania większych dystansów, co przygotowuje grunt dla rozwoju ich oferty elektrycznej na rynek europejski.

Nikola Tre BEV: bezemisyjny transport regionalny jest już rzeczywistością

IVECO i Nikola poinformowały o rozpoczęciu przyjmowania zamówień na ciągniki dwuosiowe Nikola Tre BEV w Europie. Pojazd na rozstawie osi 4021 mm mieści 9 akumulatorów o łącznej pojemności do 738 kWh, która wystarcza na pokonanie około 500 km. Ładowanie (od 10 do 90% pojemności) z mocą 175 kW szacuje się na około 162 minuty. Możliwość ładowania z mocą do 350 kW będzie dostępna w następnych miesiącach 2022 roku. Z zapasem 738 kWh energii i zespołem napędowym eAxle rodukcji FPT Industrial o mocy ciągłej 480 kW pojazd zapewnia moc, moment obrotowy i zasięg umożliwiający przewozy między centrami dystrybucji lub w obrębie regionu. W razie potrzeby zasięg można wydłużyć, doładowując pojazd na trasie. Te parametry idą w parze z niskim całkowitym kosztem posiadania, co czyni z pojazdu racjonalne operacyjnie i finansowo bezemisyjne rozwiązanie.

Zgodnie z podejściem IVECO, w którym najważniejszy jest kierowca, każdy detal w kabinie Nikoli Tre BEV został zaprojektowany z myślą o podniesieniu komfortu przebywania w jej wnętrzu. Kabina jest przestronna, dobrze rozplanowana oraz ma bogate wyposażenie z zakresu komfortu i zaawansowanych funkcji. System Infotainment jest oparty na technologii nowej generacji opracowanej przez firmę Nikola. Zintegrowano w nim funkcje multimedialne, nawigację oraz sterowanie większością funkcji pojazdu. Wyjątkowo wysoki komfort jazdy oraz niski poziom hałasu poprawiają wrażenia kierowcy, dzięki czemu Nikola Tre będzie faworytem przedstawicieli tego zawodu w całej Europie.

Nikola Tre FCEV: założenia elektrycznego napędu w transporcie długodystansowym

Prototypowy ciągnik siodłowy Nikola Tre FCEV 6x2 prezentowany na wystawie jest wyposażona w skrętną oś tylną oraz nową kabinę o poprawionych właściwościach aerodynamicznych. Zbudowany na rozstawie osi 3932 mm mieści zbiorniki wodoru pod ciśnieniem 700 bar, co pozwala na zabranie około 70 kilogramów tego paliwa. Tankowanie takich zbiorników zajmuje niespełna 20 minut, a zapas paliwa wystarcza na przejechanie nawet 800 kilometrów. Kiedy Nikola Tre FCEV pojawi się na europejskim rynku w 2024 r., bezemisyjny napęd elektryczny w drogowym transporcie długodystansowym stanie się rzeczywistością. Będzie to jednocześnie ważny kamień milowy w postępie realizacji celu IVECO, którym jest zerowa emisja netto związków węgla do 2040 r.

Źródło: Iveco
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels