Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Podważają sens ograniczeń na przełęczy Brenner - silniki nowej generacji wyeliminowały problem

Utworzona: 2022-11-22


Według ANITA, FAI i FEDIT problemy szkodliwych emisji zostały już dawno przezwyciężone dzięki inwestycjom przewoźników w wymianę taboru samochodowego na silniki najnowszej generacji.

Do tej pory Tyrol nigdy nie wykazał przydatności ograniczeń dla osiągnięcia celów ochrony środowiska i istnienia właściwej równowagi między potrzebą ochrony prawa do zdrowia a ochroną swobodnego przepływu towarów i konkurencji w UE. Stacje monitorujące wzdłuż autostrady w Tyrolu tak naprawdę nie odnotowują już przekroczenia progu emisji określonego przez europejskie przepisy.

Firmy przewozów drogowych opowiadają się za większym wykorzystaniem kombinowanego transportu kolejowo-drogowego, ale dziś nie ma dostępnych tras, a terminale przeładunkowe są już przepełnione i dlatego do czasu oddania do użytku tunelu bazowego BBT Brenner nie będzie alternatywy dla transportu drogowego transport.

Włoskie stowarzyszenia wniosły oficjalne odwołanie do Trybunału Sprawiedliwości UE przeciwko Komisji Europejskiej, w sprawie jednostronnych ograniczeń pojazdów ciężkich nałożonych przez Tyrol oficjalnie ze względów środowiskowych. Zbyt długo kraj związkowy Tyrol stosuje bez przeszkód zakazy, które generują znaczne dodatkowe koszty dla włoskich przedsiębiorstw, podważając konkurencyjność krajowych produkcji i gospodarki. Nieadekwatne działania Komisji Europejskiej wobec austriackiego Tyrolu sprowokowały interwencję do Trybunału Sprawiedliwości. Przedstawiciele mają nadzieje, że ustali on ostatecznie odpowiedzialność tych, którzy przez lata beznamiętnie obserwują chaos i problemy firm transportowych, unikając wszczęcia postępowania przeciwko Austrii za naruszenie zasad Traktatu UE dotyczących konkurencji i swobodnego przepływu towarów.
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels