Utworzona: 2022-11-26
Przewoźnicy z Europy Wschodniej manipulują systemami AdBlue- niemieckie oskarżenia
Utworzona: 2022-11-26
Utworzona: 2022-11-26
Wraz z wprowadzeniem AdBlue emisja zanieczyszczeń z floty samochodów ciężarowych powinna zostać znacznie zmniejszona. Jednak według pomiarów wielu manipuluje w celu obniżenia kosztów.
Wraz z wprowadzeniem AdBlue emisja zanieczyszczeń z floty samochodów ciężarowych powinna zostać znacznie zmniejszona. Jednak według pomiarów wielu manipuluje w celu obniżenia kosztów.
Według doniesień Niemieckiej Agencji Prasowej (dpa) organizacje logistyczne w Niemczech uważają, że wielu przewoźników z Europy Wschodniej używa emulatorów do obsługi systemów AdBlue. Stowarzyszenia Camion Pro e.V., uważa, że BAG przeprowadza zbyt mało kontroli. Jak wynika z oficjalnych danych w ubiegłym roku 4,1 proc. ciężarówek zostało skontrolowanych pod kontem manipulacji. W sumie skontrolowano 7070 ciężarówek i stwierdzono 292 manipulacje w systemach AdBlue z czego tylko 19 przypadków dotyczyło niemieckich ciężarówek. Tym samym krytycy uważają, że manipulacji dopuszczają się przede wszystkim firmy z Europy Wschodniej. Ekspertów niepokoi nie tylko mała ilość kontroli, ale także zbyt niskie kary i grzywny. Mandaty w wysokości 100 lub 200 euro nie zniechęcają do korzystania z manipulatorów. Małe pudełka są ukryte w komorze silnika lub w wiązce przewodów ciężarówek. Nie tylko zapobiegają wtryskowi AdBlue, ale także oszukują elektronikę silnika. Można je zakupić online w cenie od 20 do 100 euro i pozwalają zaoszczędzić przewoźnikom do 2000 euro rocznie na AdBlue.
Do ulubionych
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.