Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kolejne podejście do kombinacji z dwiema naczepami

Utworzona: 2022-12-06


Po początkowym braku uznania, Ewals Cargo Care wprowadziła zmiany, które mogą przekonać o użyteczności tego rozwiązania.

W 2017 roku holenderska firma wprowadziła do użytku podwójny zestaw naczep Super Eco Combi, znany również jako Duo, o łącznej długości 32 m. To kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonej logistyki drogowej. Spółka nawiązała współpracę z podobnie myślącymi zarządami firm i instytucji, m.in. z holenderskim Stowarzyszeniem Transportu i Logistyki (TLN) oraz tamtejszym Ministerstwem Infrastruktury i Gospodarki Wodnej, aby zyskać poparcie dla tej koncepcji. Niedawno rząd podjął jednak decyzję o wstrzymaniu możliwości korzystania z zestawów Duo na holenderskich drogach.

Wprowadzenie tego rozwiązania wcale nie oznacza, że kwestie bezpieczeństwa drogowego schodzą na drugi plan. Dzięki dodatkowym testom możemy uzyskać dobrze funkcjonujące rozwiązanie transportowe. Wartość koncepcji mówi sama za siebie – podkreśla Bram Ewals, dyrektor generalny firmy.
Pod koniec października br. holenderski minister infrastruktury i gospodarki wodnej, Mark Harbers, został zaproszony do udziału w demonstracji możliwości zestawu Duo. Wydarzenie zostało zorganizowane przez stowarzyszenie TLN i odbyło się na terenie Terminala APM w Rotterdamie. Cel był jasny – wznowić dyskusję o możliwości rozpoczęcia testów drogowych. Minister zasiadł za kierownicą ciężarówki połączonej z dwoma naczepami XLS, aby poćwiczyć manewry razem z Bramem Ewalsem (CEO), Bartem van Rensem (menadżerem floty) i Elisabeth Post (przewodnicząca zarządu TLN).

Od ostatniego testu z udziałem Volkswagena, zestaw został udoskonalony: zmniejszono promień skrętu, aby był on zgodny z holenderskimi przepisami dotyczącymi długich pojazdów. Wszystko wskazuje na to, że prezentacja spotkała się z pozytywnym przyjęciem.

Warto wspomnieć, że megaciężarówki to oszczędność paliwa, mniejsza emisja spalin, a także mniejsze zapotrzebowanie na kierowców, z którym obecnie boryka się wiele państw. Rozwiązanie to pozwala na ograniczenie liczby pojazdów na drogach, co pozwala zmniejszyć koszty. W materiale Megaciężarówki na europejskich drogach przedstawione zostało stanowisko ACEA, które zwraca uwagę, że pojazdy o dużej pojemności w postaci zespołów pojazdów zgodnych z Europejskim Systemem Modułowym (EMS) są już dopuszczone do ruchu w Belgii, Danii, Finlandii, w większości niemieckich krajów związkowych, w Holandii, Portugalii, Hiszpanii i Szwecji. We wszystkich krajach potwierdzony został spadek emisji CO2.

Wątpliwości holendrów nie są jednak całkowicie nieuzasadnione. Przeciwnicy koncepcji zwracają uwagę na bezpieczeństwo oraz zużycie infrastruktury poprzez zgodę na zwiększenie dopuszczalnej masy pojazdów o tak dużej wartości, o czym wspomina między innymi Adam Wołowiec.

Źródło: Ewals Cargo Care
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels