Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

W trasie niemal jak w domu

Utworzona: 2024-04-28


Nowe Volvo VNL to pojazd, który w 90% różni się od poprzedniego modelu. Tym razem nacisk został położony na komfort jazdy i wydajność operacyjną dzięki aktywnym i pasywnym funkcjom bezpieczeństwa oraz stworzenie najwyższej jakości środowiska odpoczynku, w którym kierowca może się czuć jak w domu.

Dzięki nowej aplikacji My Truck kierowca ma stałe połączenie ze swoją ciężarówką za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Aplikacja zapewnia dostęp do danych pojazdu, takich jak poziom paliwa i płynów, a także przekazuje powiadomienia dotyczące czynności serwisowych, dzięki którym kierowca może zająć się potencjalnymi problemami podczas przerw na odpoczynek lub przed jazdą. Za pośrednictwem aplikacji można też zaplanować określone dni i godziny, aby przed rozpoczęciem dnia pracy ustawić żądaną temperaturę klimatyzacji w kabinie.

Nowoczesne technologie zwiększają wydajność pojazdu i komfort pracy

Zmiany w zakresie wydajności obejmują m.in. zaawansowany system zarządzania biegiem jałowym, z wyjątkowo cichym układem chłodzenia postojowego. Takie zintegrowane rozwiązanie nie tylko zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, ale także obniża koszty paliwa. Innowacyjny układ chłodzenia postojowego, stanowiący część systemu klimatyzacji, wykorzystuje energię akumulatora do obsługi klimatyzacji kabiny podczas nocnego parkowania, eliminując pracę silnika na biegu jałowym. Pojazd jest wyposażony w nowoczesną technologię redukcji biegu jałowego i funkcję jego automatycznego wyłączania.

Kabina otrzymała lepszą izolację akustyczną, która zmniejsza poziom hałasu i poprawia wydajność klimatyzacji. Zachodzące na siebie zasłony z uszczelką magnetyczną zostały zamontowane zarówno na przedniej szybie, jak wokół łóżka, praktycznie eliminując światło dzienne w kabinie i zapewniając idealne warunki snu. Zasłony wokół łóżka dostępne są z opcjonalną barierą termiczną. Na oknach części sypialnej zamontowano przysłony okienne podobne do tych, jakie stosuje się w samolotach.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem

Z siedzenia kierowcy

Inżynierowie Volvo wyposażyli nowe VNL w szereg konfigurowalnych funkcji, które minimalizują zmęczenie i poprawiają wrażenia z jazdy. Innowacje obejmują ergonomiczne opcje siedzeń, zoptymalizowane położenie pedałów i intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące na desce rozdzielczej, ułatwiające obsługę i ograniczające rozpraszanie uwagi. Nowe elementy sterujące fotela kierowcy upraszczają jego regulację i umożliwiają jego przesuwanie, odchylanie i obracanie. Dodano zintegrowaną dźwignię z pokrętłem zmiany biegów, aby zapewnić bardziej intuicyjne przełączanie biegów i łatwiejszy dostęp do hamulca silnikowego. Układ Position Perfect Steering umożliwia idealne ustawienie kierownicy dzięki możliwości ruchu w trzech kierunkach. W w połączeniu z układem wspomagania zapewnia wygodne kierowanie pojazdem, zmniejszając obciążenie szyi i ramion.

Nowy, 12-calowy wyświetlacz cyfrowy informacyjny DID zastępuje analogowe wskaźniki i pokazuje obraz z kamery cofania. Pozwala również obsługiwać nawigację, którą można także przeglądać za pomocą opcjonalnego 9-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego (może wyświetlić maksymalnie siedem widoków z kamer). Wszystkie kamery zewnętrzne są wyposażone w osłony, które chronią obiektywy przed wodą, brudem i zanieczyszczeniami, gdy nie są używane. System informacyjno-rozrywkowy zawiera w pełni zintegrowany tachograf, dzięki czemu kierowcy mogą wprowadzać swoje dane o czasie jazdy pośrednictwem ekranu dotykowego. Dostępne są również miejsca do montażu tachografów innych producentów, które można zainstalować na desce rozdzielczej lub w innym miejscu.

Kabina nowego VNL została zaprojektowana zgodnie ze standardami testów zderzeniowych Volvo Trucks - zawiera rozwiązania mające chronić kierowców w razie wypadku. Została zbudowana ze stali o wysokiej wytrzymałości, która jest nawet trzykrotnie mocniejsza od aluminium i może pochłaniać energię uderzenia, zmniejszając ryzyko obrażeń. Szczególną uwagę zwrócono na konstrukcję drzwi ze wzmocnionymi zawiasami, które łatwo się otwierają i zamykają. Przednie poduszki powietrzne kierowcy należą do wyposażenia standardowego, a opcjonalnie dostępne są także boczne kurtyny powietrzne - pierwsze tego typu rozwiązanie w branży pojazdów ciężarowych w Ameryce Północnej. Pochłaniająca uderzenia deska rozdzielcza i kolumna kierownicy chronią ramiona, nogi, kolana i kostki kierowcy. W przypadku dachowania lub aktywacji poduszki powietrznej system automatycznie dzwoni pod numer 911. Funkcja E-Call umożliwia kierowcy połączenie z służbami ratunkowymi, gdy dostępna jest łączność komórkowa, i dostarcza dokładną lokalizację.

Dalsza część tekstu pod zdjęciem

Środowisko życia

Kabina nowego VNL zapewnia kierowcom optymalne środowisko pracy i odpoczynku. Dostępne są nowe modele różnych łóżek, które zapewniają dodatkową powierzchnię do spania lub dodatkowy schowek z siatką bagażową. Opcje obejmują standardową płaską koję lub leżankę rozkładaną, która pozwala kierowcom ustawić szezlong lub lekko unieść go podczas snu. W modelach VNL 840 i 860 dostępna jest rozkładana koja w stylu szafy, zapewniająca łatwy dostęp do jadalni, którą można złożyć w ścianę. Dodatkowo w modelach z wysokim dachem dostępna jest drabinka teleskopowa umożliwiająca wejście na górną leżankę. Drabinkę można łatwo schować, aby uzyskać więcej przestrzeni użytkowej w kabinie, a górną leżankę można regulować, aby zapewnić większy prześwit nad głową.

Przeprojektowane szafki są wyposażone w system zatrzasków zapewniający bezpieczne przechowywanie i wygodną szafę na ubrania za fotelem kierowcy. Większa przestrzeń do przechowywania pozwala również na umieszczenie opcjonalnej, dużej lodówki w wyższych modelach z miejscem do spania. Uproszczony panel sterowania w części dziennej został zaprojektowany podobnie jak panel przy desce rozdzielczej - umożliwia ustawianie parametrów oświetlenia, systemu audio, zamków drzwi, alarmów, elementów sterujących biegu jałowego i klimatyzacji. KIlka gniazdek 120 V oraz gniazda USB i USB C zapewniają wszechstronne opcje zasilania, aby obsłużyć niemal każde urządzenie. Subtelne oświetlenie przestrzeni na nogi, sterowane za pomocą timera, umożliwia poruszanie się w nocy bez konieczności włączania światła górnego.



Źródło: Volvo Trucks North America
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels