Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Do 600 km na jednym ładowaniu. Nowa ciężarówka elektryczna Volvo Trucks

Utworzona: 2024-09-03


W przyszłym roku szwedzki producent zamierza wprowadzi na rynek nową wersję modelu FH Electric, która będzie w stanie pokonać do 600 km na jednym ładowaniu. Umożliwi to firmom transportowym korzystanie z ciężarówek elektrycznych na trasach międzyregionalnych i dalekobieżnych oraz przejechanie całego dnia roboczego bez konieczności ładowania.

Nasz nowy elektryczny okręt flagowy będzie świetnym uzupełnieniem naszej szerokiej gamy elektrycznych ciężarówek i umożliwi transport bezemisyjny również na dłuższe dystanse. Będzie to świetne rozwiązanie dla firm transportowych o dużym rocznym przebiegu ciężarówek i silnym zaangażowaniu w redukcję emisji CO2 mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Pięć lat elektrycznego przywództwa

Tym, co umożliwia tak duży zasięg jest nowa konstrukcja układu napędowego z osią elektryczną, która pozwala na montaż akumulatora o większej pojemności. Do zwiększenia zasięgu przyczyniają się również bardziej wydajne akumulatory, ulepszony system zarządzania akumulatorami i poprawiona ogólna wydajność układu napędowego.

Volvo Trucks jest światowym liderem w segmencie samochodów elektrycznych o średnim i dużym tonażu, który ma swojej ofercie osiem modeli akumulatorowych, które nadają się do zastosowań w dystrybucji miejskiej i regionalnej, w budownictwie, gospodarce odpadami, a wkrótce także w transporcie dalekobieżnym. Do tej pory Volvo dostarczyło ponad 3800 elektrycznych ciężarówek do odbiorców w 46 krajach na całym świecie. Nowe FH Electric trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2025 roku.

Sektor transportu odpowiada za siedem procent globalnych emisji dwutlenku węgla. Elektryczne ciężarówki akumulatorowe są ważnymi narzędziami do redukcji śladu klimatycznego. Oprócz ważnych korzyści środowiskowych, jakie przynoszą elektryczne ciężarówki, oferują one kierowcom ciężarówek znacznie lepsze środowisko pracy, przy znacznie niższym poziomie hałasu i wibracji mówi Roger Alm.
Firma stawia sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji netto do roku 2040, poprzez wykorzystanie trzech głównych technologii bezemisyjnych, a mianowicie akumulatorów, ogniw paliwowych oraz silnikach spalinowych, zasilanych paliwami odnawialnymi, (zielonym wodorem, biogazem lub HVO).

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych

Komentarze (2)

~Tak
9 mies. temu
600 km na tempomacie. Do tego droga ekspresowa lub autostrada, naczepa z lekkim ładunkiem np. Łączna waga zestawu ciągnik plus naczepa z towarem 30 ton. A niech waży 40 ton wtedy pogadamy. Do tego bez pagórków, i pewnie wiatru prosto w przód auta. Z 600 km zrobi się 300 teraz znaleźć ładowarkę, liczyć że jest sprawna, nie ma awarii jakiejś przerwy technicznej, nie jest zajęta i można normalnie z naczepą podjechać bez rozpinania gdzieś obok.
~Pastela
9 mies. temu
Zielony wodór to ten co miał być pchany przez nordstreem 2 z Rosji?

Tak mi się chce sniać. Znajomy czyta regularnie Wyborczą po wysadzeniu nordstreem 2 prawie się rozplakał, bo niby miał przez ten rurociąg lecieć tani wodór do Europy, a tu nici.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRANS VAT Karolina Bukowska, Rafał Sobczak S.C.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels