To znacznie więcej niż tylko lifting – przemyśleliśmy całą koncepcję pojazdu i przeanalizowaliśmy w najdrobniejszych szczegółach każdy komponent, każde połączenie i każdą sytuację obciążenia. Rezultatem jest pojazd dostosowany do transportu długodystansowego, ale pokazujący również swoje mocne strony w trudnym terenieNa nierównych leśnych drogach z głębokimi wybojami, podczas jazdy w koleinach lub wykonywania ciasnych manewrów skręcania na podwozie środka transportu działają ogromne siły skręcające. Z tego powodu podczas projektowania położono szczególny nacisk na konstrukcję ramy naczepy – dwie główne belki ramy zostały dodatkowo wzmocnione w środkowej części, aby skompensować te siły.
zapewnia Daniel Spinner, menedżer produktu w DOLL TimTech.
Optymalizacja została wykonana na podstawie obliczeń MES – można było z wyprzedzeniem symulować zachowanie materiału i występujące natężenia obciążenia. Usztywnienie pomaga nie tylko w jeździe terenowej w trudnych warunkach, ale zapewnia także komfort i bardziej stabilne prowadzenie na drodze. Zastosowano cieńszą stal w niekrytycznych punktach i użyto grubszego materiału tylko tam, gdzie było to wymagane dla zachowania odpowiedniej wytrzymałości podwozia.

Oprócz konstrukcji ramy, projektanci zmodyfikowali również ścianę czołową, której cztery wsporniki są teraz przykręcone bezpośrednio do ramy. Wzmocnione połączenie zapewnia znacznie większą stabilność i sprawia, że element o wysokości około 2,5 metra jest mniej podatny na wibracje, zwłaszcza w terenie.
LOGO 12 udowadnia, że solidność, możliwości terenowe i oszczędność masy nie stoją ze sobą w sprzeczności. Prawie żaden inny element nie jest poddawany większym obciążeniom podczas transportu drewna niż ściana czołowa. Musi absorbować wstrząsy podczas załadunku i wytrzymywać ciągłe wibracje na leśnych drogachDopuszczenie do ruchu nowej naczepy siodłowej następuje przez ogólnoeuropejską homologację. Tak zwany certyfikat zgodności (COC) zawiera wszystkie dane techniczne istotne dla dopuszczenia do ruchu. Przyspiesza to i znacznie upraszcza proces rejestracji oraz zapewnia szybsze rozpoczęcie pracy w lesie.
wyjaśnia Stephan Gerber, kierownik rozwoju pojazdów do drewna w DOLL TimTech.
LOGO 12 można już zamawiać i konfigurować indywidualnie – między innymi ze zmienną liczbą kłonic, komponentami do zabezpieczania ładunku lub opcjami dodatkowymi, takimi jak np. wspornik lub stopnie wejściowe. Ponadto naczepa będzie dostępna od końca roku za pośrednictwem serii tzw. DOLL rapid, w której wstępnie wyprodukowane pojazdy są dostępne w ciągu kilku tygodni lub od ręki.

Źródło: DOLL TimTech