Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

18% spadku zużycia paliwa podczas testu drogowego

Utworzona: 2022-12-16


W teście przeprowadzonym przez niemiecki magazyn Trucker, 32-tonowe Volvo FH 460 z systemem I-Save przejechało 343 km na trasie obejmującej odcinki autostradowe, tereny pagórkowate i bardziej kręte drogi.

W porównaniu z tym samym testem przeprowadzonym w 2018 r. — zanim firma wprowadziła system oszczędzania paliwa I-Save — osiągnięto imponującą łączną redukcję zużycia oleju napędowego i AdBlue o 18%, odnotowując średnie spalanie wynoszące 21,48 l /100 km.

Efekty stosowania I-Save, inteligentniejszego oprogramowanie i udoskonalonej aerodynamiki, składają się na wysoką efektywność paliwową powiedziała Helena Alsiö, wiceprezes Powertrain Product Management w Volvo Trucks.

Niskie zużycie AdBlue ma coraz większe znaczenie

Dawniej nie przywiązywano dużej wagi do kosztów AdBlue. Sytuacja uległa diametralnej zmianie, gdy ceny tego dodatku na wielu rynkach wzrosły o ponad 100%. W nowym teście Volvo udało się również utrzymać zużycie AdBlue na niskim poziomie wynoszącym 6% zużycia oleju napędowego.

Wydajne silniki – klucz do obniżenia emisji CO 2

Choć celem szwedzkiego producenta jest to, aby do 2030 roku samochody elektryczne stanowiły połowę światowej sprzedaży samochodów ciężarowych, doskonalenie wydajności paliwowej silnika wysokoprężnego będzie nadal odgrywało ważną rolę w obniżaniu emisji CO2. Lepsza wydajność wynikająca z działania systemu I-Save to jeden z ważnych sposobów osiągania postępów w tym względzie. Silnik Turbo Compound jest również certyfikowany do pracy na paliwie HVO100, które radykalnie zmniejsza emisję CO2.

Fakty dotyczące testu i ciężarówki:

➡ Ciężarówkę prowadził Jan Burgdorf z czasopisma Trucker i serwisu VerkehrsRundschau.
➡ Całkowita długość trasy: 343 km. Trasa służy do testowania ciężarówek różnych producentów w szerokim zakresie warunków.
➡ Masa całkowita zestawu: 32 tony.
➡ Prędkość na tempomacie: 85 km/h.
➡ Ciężarówka testowana w 2022: Volvo FH 460 z I-Save, 3. generacji, spełniające normy emisji Euro 6.
➡ Ciężarówka testowana w 2018: Volvo FH 460, spełniające normy emisji Euro 6.
➡ Średnia prędkość:
• w 2022: 79,9 km/h
• 2018: 79,8 km/h
➡ Zużycie paliwa łącznie z AdBlue:
• 2022: 21,48 l/100 km.
➡ Zużycie Ad-Blue w % oleju napędowego: 6,2%
• 2018: 26,15 l/100 km

Fakty na temat systemu I-Save:

➡ I-Save został wprowadzony po raz pierwszy w 2019 roku.
➡ 13-litrowy silnik z technologią Volvo Turbo Compound, D13TC, umożliwia dłuższą jazdę przy niskich obrotachsilnika i na wysokich biegach.
➡ Nowa funkcja I-Torque zarządza wyborem biegów, momentem obrotowym silnika i hamowaniem, gdy włączony jest tryb I-Cruise. Funkcja wykorzystuje I-See do monitorowania drogi przed pojazdem i oceniania, jakiego momentu obrotowego potrzebuje silnik, aby pracować z jak najmniejszym zużyciem energii i paliwa, uwzględniając całkowitą masę ciężarówki.

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels