Efekty stosowania I-Save, inteligentniejszego oprogramowanie i udoskonalonej aerodynamiki, składają się na wysoką efektywność paliwową powiedziała Helena Alsiö, wiceprezes Powertrain Product Management w Volvo Trucks.
Niskie zużycie AdBlue ma coraz większe znaczenie
Dawniej nie przywiązywano dużej wagi do kosztów AdBlue. Sytuacja uległa diametralnej zmianie, gdy ceny tego dodatku na wielu rynkach wzrosły o ponad 100%. W nowym teście Volvo udało się również utrzymać zużycie AdBlue na niskim poziomie wynoszącym 6% zużycia oleju napędowego.Wydajne silniki – klucz do obniżenia emisji CO 2
Choć celem szwedzkiego producenta jest to, aby do 2030 roku samochody elektryczne stanowiły połowę światowej sprzedaży samochodów ciężarowych, doskonalenie wydajności paliwowej silnika wysokoprężnego będzie nadal odgrywało ważną rolę w obniżaniu emisji CO2. Lepsza wydajność wynikająca z działania systemu I-Save to jeden z ważnych sposobów osiągania postępów w tym względzie. Silnik Turbo Compound jest również certyfikowany do pracy na paliwie HVO100, które radykalnie zmniejsza emisję CO2.Fakty dotyczące testu i ciężarówki:
➡ Ciężarówkę prowadził Jan Burgdorf z czasopisma Trucker i serwisu VerkehrsRundschau.➡ Całkowita długość trasy: 343 km. Trasa służy do testowania ciężarówek różnych producentów w szerokim zakresie warunków.
➡ Masa całkowita zestawu: 32 tony.
➡ Prędkość na tempomacie: 85 km/h.
➡ Ciężarówka testowana w 2022: Volvo FH 460 z I-Save, 3. generacji, spełniające normy emisji Euro 6.
➡ Ciężarówka testowana w 2018: Volvo FH 460, spełniające normy emisji Euro 6.
➡ Średnia prędkość:
• w 2022: 79,9 km/h
• 2018: 79,8 km/h
➡ Zużycie paliwa łącznie z AdBlue:
• 2022: 21,48 l/100 km.
➡ Zużycie Ad-Blue w % oleju napędowego: 6,2%
• 2018: 26,15 l/100 km
Fakty na temat systemu I-Save:
➡ I-Save został wprowadzony po raz pierwszy w 2019 roku.➡ 13-litrowy silnik z technologią Volvo Turbo Compound, D13TC, umożliwia dłuższą jazdę przy niskich obrotachsilnika i na wysokich biegach.
➡ Nowa funkcja I-Torque zarządza wyborem biegów, momentem obrotowym silnika i hamowaniem, gdy włączony jest tryb I-Cruise. Funkcja wykorzystuje I-See do monitorowania drogi przed pojazdem i oceniania, jakiego momentu obrotowego potrzebuje silnik, aby pracować z jak najmniejszym zużyciem energii i paliwa, uwzględniając całkowitą masę ciężarówki.
Źródło: Volvo Trucks