Jestem podekscytowany reakcjami klientów i mediów na naszą nową gamę samochodów ciężarowych i przyszłe technologie. Na naszym stoisku na tegorocznych targach IAA pokażemy globalną siłę Volvo Group i zademonstrujemy nasze zaangażowanie w dążeniu do osiągnięcia zerowej emisji i zerowej liczby wypadków – oba te aspekty są równie ważne dla sukcesu naszych klientów mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.Goście targowi będą mogli również zobaczyć nowe Volvo FM Low Entry, pierwszą ciężarówkę szwedzkiej marki opracowaną wyłącznie z akumulatorowo-elektrycznym układem napędowym, która wyróżnia się wyjątkową widocznością z kabiny poprawiającą bezpieczeństwo w ruchliwym środowisku miejskim. Kultowy model FH16 Aero zostanie zaprezentowane z całkowicie nowym, 17-litrowym silnikiem D17, o większej mocy, który zużywa mniej paliwa i emituje mniej spalin. Model FH16, zaprojektowany do najcięższych zadań, jest dostosowany do korzystania z HVO (hydrodrafinowanego oleju roślinnego) i biodiesela B100. Producent zademonstruje także przyszłą technologię osi elektrycznych, dostosowaną do potrzeb nowej generacji samochodów ciężarowych zasilanych przez akumulatory i ogniwa paliwowe.
Chociaż Volvo ma pięcioletnie doświadczenie w sprzedaży elektrycznych ciężarówek w 47 krajach na całym świecie, kolejnym krokiem, na drodze elektryfikacji jest wodór, który może być stosowany zarówno w ogniwach paliwowych jak i w silnikach spalinowych. Oba rodzaje napędów wodorowych są opracowywane równolegle z myślą o przyszłej gamie samochodów ciężarowych dla wszystkich rynków i zastosowań w zrównoważonym transporcie na całym świecie. Oczekuje się, że obie technologie wodorowe trafią do klientów pod koniec tej dekady.
Kilka samochodów ciężarowych Volvo wystawianych na targach IAA będzie wyposażonych w nowy system kamer (CMS), który zmniejsza zużycie paliwa dzięki poprawie własności aerodynamicznych pojazdu oraz zwiększa bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności.
Źródło: Volvo Trucks