Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zmienią się pojazdy, a co z czasem pracy i jazdy kierowców?

Utworzona: 2023-02-03


Szwedzkie firmy transportowe wspólnie z Mobility Sweden przygotowały propozycje zmian w regulaminie dotyczącym czasu jazdy i odpoczynku zawodowych kierowców.

Dzisiejsze przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku są przeznaczone dla sektora transportu, w którym wyraźnie dominują silniki spalinowe. Wraz z elektryfikacją transportu kierowcy mogą znaleźć się jednak w sytuacjach, w których będą zmuszeni działać nielegalnie.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, kierowca może jechać maksymalnie 4 godziny i 30 minut przed zrobieniem sobie przerwy, ale jeśli prowadzi ciężarówkę z napędem elektrycznym, czasami może być zmuszony do przejechania dalej, aby dostać się do następnej stacji ładowania. Transportföretagen i Mobility Sweden proponują w związku z tym, by kierowca miał możliwość podjechania do następnej stacji ładowania (pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu ruchu), nawet jeśli czas jazdy przed przerwą zostanie przekroczony. Sugerują również, że w razie potrzeby powinien mieć możliwość przerwania trwającej przerwy, jeśli ładowanie pojazdu wymaga działania z jego strony. Przerwany odpoczynek należałoby wznowić, aż kierowca odpocznie w pełni.

Proponujemy, aby kierowca mógł przerwać trwający 24-godzinny odpoczynek w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku wsiadania i wysiadania z promów i pociągówmówi Maria Lindh, ekspert ds. polityki gospodarczej w Transportföretagen.
Związane jest to z tym, że pojazd nie powinien blokować punktu po całkowitym naładowaniu. Mimo że wydaje się to oczywiste, obecnie przepisy na to nie zezwalają. Przedstawione rozwiązania mają ułatwiać elektryfikację transportu ciężkiego.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels