Technologia VIP stosowana jest w naczepach Chereau Performance. Pozwala na uzyskanie korzyści na poziomie 20% w zakresie izolacji i zużycia paliwa przez agregaty chłodnicze w transporcie długodystansowym, a także większy zasięg naczep chłodniczych z agregatami elektrycznymi zasilanych z akumulatorów. Skuteczność tego rozwiązania potwierdziły już testy przeprowadzone przez Cemafroid i Chereau we Francji. Jak pokazały testy, w transporcie długodystansowym zużycie agregatu chłodniczego jest proporcjonalne do poziomu izolacji, co pozwala na znaczące korzyści przy stosowaniu w pojazdach o wysokich parametrach izolacyjnych. Naczepa wyposażona w system szyn wzdłużnych i pionowych ATD-C uzyskała rekordowy współczynnik K wynoszący 0,27 w porównaniu do 0,37 w standardowych naczepach Chereau. Testy potwierdziły również zdolność do dłuższego utrzymania wymaganej temperatury w przypadku problemów w jednostce chłodzącej, na przykład awarii układu paliwowego, najczęstszej przyczynie zmiany temperatury. W naczepach Performance czas zmiany temperatury z 0˚ na 5˚ wynosi 12 godzin, dla porównania w tradycyjnej naczepie to 4 godziny.
Zestaw aerodynamiczny naczepy Chereau, zmniejszający zużycie energii, składa się z dwóch elementów. Pierwszy nich to AeroTop, czyli spojler dachowy o wysokości 50 mm, który zmniejsza opór aerodynamiczny i pozwala zaoszczędzić do 0,3l/100 km. Drugi to AeroFlap, zintegrowany z szablonem tylnych drzwi i uruchamiany automatycznie podczas ich otwierania lub zamykania. W przypadku silników Diesla, przy prędkości 80 km/h, połączenie tych dwóch technologii zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 1,1l/100 km. Opracowane przez Chereau urządzenia aerodynamiczne są wykonane z aluminium i działają autonomicznie.
W ramach wspólnych prac, część nowoczesnych naczep chłodniczych produkowanych przez Chereau dla Girteki, zostanie już wyposażona w VIP i technologie aerodynamiczne, co pozwoli na porównanie zużycia paliwa i wydajności z tradycyjnymi pojazdami. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań cyfrowych, takich jak widoczność w czasie rzeczywistym (RTV) i monitorowanie wydajności floty, przewoźnik będzie mógł zebrać odpowiednie dane i szybko ocenić korzyści płynące z inwestycji w te rozwiązania.
Jesteśmy bardzo dumni z partnerstwa, które pokazuje, że naczepy o wysokiej wartości są dobrym wyborem dla dużych flot poszukujących dobrego TCO*, najwyższych osiągów i rozwiązań przyjaznych dla środowiska mówi Xavier Wilkie, dyrektor handlowy, Chereau.
Koncentrując się na rozwiązaniach transportu chłodniczego w całej Europie, jesteśmy podekscytowani możliwościami przetestowania nowych naczep, zmniejszenia emisji wynikających z ich użytkowania i zapewnienia bardziej zrównoważonych usług transportowych dla naszych klientów podsumowuje Simonas Bartkus, szef marketingu i komunikacji, Girteka.Źródło: Girteka