Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wywrotka na wagę złota

Utworzona: 2023-05-27


KH-KIPPER dostarczy odbiorcy z Ghany trzy ciężarówki ze skrzynią samowyładowczą W1U do ciężkich zastosowań, którą wyróżnia m.in. większa grubość burt niż w konwencjonalnej zabudowie.

Afryka jest zasobna w bogactwa naturalne, a główną gałęzią gospodarki wielu krajów jest przemysł wydobywczy. Występują tutaj rudy żelaza, miedzi, niklu, manganu, antymonu, chromu, a także bogate złoża złota, srebra, platyny, uranu i diamentów. To właśnie przy transporcie rudy w kopalni złota w Ghanie będą pracowały trzy wywrotki z zabudowami KH-KIPPER.

Firma z Kajetanowa od kilku lat wysyła swoje produkty m.in. do krajów Północno-Zachodniej Afryki, gdzie są chętnie wybierane i wysoko oceniane. Ciężarówki wyposażone w specjalistyczne zabudowy "made in Poland" pracują np. w takich krajach jak Nigeria, Czad, Sudan, Kongo, Senegal, Mauretania, Maroko czy Egipt.


Zaprojektowaną do cięższych zastosowań skrzynię samowyładowczą W1U wyróżnia przede wszystkim większa grubość burt oraz wzmocnione zawiasy burty tylnej. Skrzynia tego typu sprawdza się nie tylko podczas transportu rud metali w kopalniach, ale także przy przewozie materiałów sypkich, jak glina, piasek, czy żwir. Kształt przypominający w przekroju odwróconą literę Ω oraz pochylenie przedniej ściany zapobiegają przyleganiu materiału w czasie transportu do wnętrza skrzyni i ułatwiają jego zsypywanie się przy wyładunku. Dodatkowo zamontowany pod skrzynią elektryczny wibrator pomaga w osuwaniu się lepkiego materiału. Dzięki temu po wyładunku kierowca nie musi ponownie opuszczać i podnosić skrzyni lub oczyszczać jej ręcznie.

Tylna burta, otwierana za pomocą lin, zabezpiecza urobek przed wysypaniem podczas jazdy po nierównościach. To rozwiązanie, stosowane głównie w wywrotkach pracujących w kopalniach, pozwala na większe otwarcie burty tylnej. Dzięki dużemu prześwitowi materiał skalny o większej frakcji w całości zostaje wysypany. Burta na linach zwiększa także bezpieczeństwo i bezawaryjność eksploatacji wywrotki.


Podczas pracy z urobkiem skalnym opony pojazdów kopalnianych podlegają przyspieszonemu zużyciu, w tym także przez spadające ze skrzyni odłamki. Aby kamienie nie wpadały między koła, wywrotkę wyposażono w specjalne noże do ich wybijania, które wydłużają okres eksploatacji opon i ograniczają konieczność napraw. System monitorujący Hyva Smart zapewnia kierowcy aktualizowane w czasie rzeczywistym dane o pracy wywrotki, podnosząc bezpieczeństwo i efektywność eksploatacji.



Źródło: KH-KIPPER, YouTube
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels