Jak działa system?
Kierowcy noszą na nadgarstku czujniki, które mierzą ilość snu przed rozpoczęciem zmiany w pracy. W bazie sprawdzany jest poziom alkoholu, dzięki użyciu nowoczesnych, bezdotykowych alkomatów. Przeprowadzane są również badania śliny, testujące zawartość narkotyków i innych substancji. Dodatkowo kierowcy poddawani są badaniu stresu. Wyniki przesyłane są na bieżąco do chmury PANACEA. W przypadku, gdy system wykryje podwyższony poziom zagrożenie bezpieczeństwa na drodze, zasugeruje kierowcy odpowiednie rozwiązanie. Dodatkowo czujniki w pojeździe wykryją zmęczenie, wywołując alarm.Korzystając z danych zebranych od kierowców i menedżerów będzie można lepiej zarządzać ryzykiem i z większą skutecznością zapewniać bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg. Innowacyjny system testowany jest obecnie wśród szwedzkich kierowców autobusów, hiszpańskich kierowców elektrycznych ciężarówek i pojazdów do wywozu śmieci oraz wśród greckich taksówkarzy i kierowców usług dostawczych. W przyszłości należy rozważyć dodatkowo takie kwestie jak: praktyczne wdrożenie, łączenie wielu sygnałów w ramach jednego systemu detekcji, ustalenie progów krytycznych, priorytetyzację czujników oraz personalizację i tworzenie algorytmów.
Więcej o programie