Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

W 7 dni o pół tony dwutlenku węgla mniej

Utworzona: 2023-07-25


Na zlecenie firm DHL Parcel i DHL Freight w Łodzi przetestowano Volvo FM Electric, który przez tydzień codziennie dostarczał towary do wybranych klientów.

Dążąc do realizacji założeń strategii GoGreen, Grupa DHL poszukuje alternatywnych możliwości transportu, bezpiecznych dla środowiska. Jedną z nich są samochody z elektrycznym napędem.

Jako globalna Grupa DHL chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych – dotyczące ekologicznego i zrównoważonego transportu. Dlatego dążymy do osiągnięcia długoterminowego celu, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnym technologiom i sprawdzonym partnerom, takim jak Volvo Trucks
komentuje Arkadiusz Stasiak, dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.
Przejechana w ciągu tygodnia przez testowy pojazd odległość pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o 523 kg – tyle wytworzyłaby ciężarówka z konwencjonalnym napędem. Podczas testu ciągnik Volvo FM Electric o zasięgu ok. 300 km ładowany był jedynie dwa razy, a każde z ładowań od poziomu 30% do pełna zajęło średnio 2 godziny. Pojazd zebrał pozytywne opinie kierowców, dla których jest intuicyjny w prowadzeniu, wygodny i pozwala na swobodne manewrowanie.

Testy zrealizowane w Dziale Transportów Krajowych pozytywnie nas zaskoczyły. Planujmy w bieżącym roku testy kolejnych modeli ciągników z napędem elektrycznym. Celem jest implementacja najnowszych, dostępnych na rynku technologii i rozwiązań dla eliminowania emisji CO2
dodaje Artur Krasowski, dyrektor operacyjny DHL Freight Polska.
Volvo FM Electric jest wyposażony w 12-stopniową skrzynię biegów I-Shift połączoną z dwoma lub trzema silnikami elektrycznymi i klasycznym mostem napędowym. Dzięki zachowaniu skrzyni I-Shift kierowca może korzystać z tempomatu topograficznego I-See. Dodatkowo ma również do dyspozycji tempomat adaptacyjny z układem ostrzegającym o niebezpieczeństwie kolizji i funkcją hamowania awaryjnego. Jazdę ułatwiają i dbają o bezpieczeństwo liczne systemy wspomagające kierowcę, m.in. wykrywania niechronionych użytkowników dróg, monitorujący zachowanie kierowcy, utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania stabilności przy poślizgu i podczas wystrzału opony. Bezpieczeństwo użytkowników dróg podnoszą radary boczne, których strefa skanowania wynosi 30 m do tyłu i 7 m w przód. Manewrowanie ułatwiają kamery: narożna w podstawie lusterka i cofania.

Źródło: DHL Parcel Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels