Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Początek nowej ery w logistyce
Utworzona: 2023-11-22

Od sierpnia 2023 roku Dachser rozpoczął dostawy bezemisyjne przesyłek nieschłodzonych do odbiorców znajdujących się w centrum Hamburga.

W Hamburgu strefa dostaw w centrum miasta, w której dozwolone są wyłącznie pojazdy bezemisyjne, rozciąga się od okolic Ratusza Miejskiego wzdłuż rzeki Alster do centrum handlowego Hamburger Meile. Miasto to dołącza do rosnącej listy dużych ośrodków miejskich, w których operator logistyczny zapewnia bezemisyjne dostawy towarów nieschłodzonych w wyznaczonej do tego strefie. Do końca 2025 r. firma planuje wdrożyć koncepcję zrównoważonej logistyki miejskiej łącznie w 24 dużych miastach europejskich.

Dachser Emission-Free Delivery opiera się na modułowym zestawie narzędzi w celu realizacji dostaw w centrach miast. W zależności od lokalnych wymagań, firma korzysta z elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych, a także rowerów towarowych zasilanych prądem, zaprojektowanych specjalnie do przewozu towarów drobnicowych i paletowych. Dzięki wykorzystaniu tych wszystkich pojazdów, przesyłki realizowane w centrum miasta, są standardowo dostarczane z zerową lokalną emisją. Oznacza to, że na terenie miasta nie są uwalniane do atmosfery żadne zanieczyszczenia ani gazy cieplarniane. Ponadto poziom emisji hałasu jest niższy. Operator logistyczny rozpoczął dostawy z zerową emisją zanieczyszczeń do dzielnicy HafenCity w Hamburgu już w 2020 roku. Realizowane są one przy użyciu eCanter – w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego wyprodukowanego przez FUSO, spółkę zależną Daimler Truck – prowadzonego przez zawodowych kierowców z lokalnego oddziału.

Aby obsługiwać jeszcze większy obszar centrum Hamburga wyłącznie dostawami o zerowej lokalnej emisji, znacznie rozszerzyliśmy naszą ekologiczną flotę. Obecnie składa się ona z czterech e-ciężarówek o ładowności od 7,5 do 16 ton. Prowadzimy również mikrohub, który jest małym miejskim terminalem tranzytowym zlokalizowanym na placu Gänsemarkt. To tutaj za pomocą rowerów tranzytowych wszystkie mniejsze przesyłki są odbierane i dostarczane w obszarze centrum miasta mówi Ralf Hansen, General Manager dwóch lokalizacji DACHSER Road Logistics w Hamburgu.
Kupując i wykorzystując wyłącznie energię elektryczną wytwarzaną ze źródeł odnawialnych, firma jest w stanie zredukować emisję gazów cieplarnianych na ostatniej mili do zera. Trzy 16-tonowe samochody ciężarowe Volvo FL Electric o zasięgu około 250 km i 18 miejscach paletowych okazują się szczególnie skuteczną alternatywą dla konwencjonalnych pojazdów z silnikiem diesla w przypadku dostaw do centrum miasta. W Hamburgu dołączył do nich Nanuk Megaliner, rower towarowy przeznaczony do przesyłek drobnicowych, który oferuje trzy miejsca paletowe i może przewozić ładunki o masie do 500 kilogramów. Do końca roku Dachser Hamburg planuje rozszerzyć swoją flotę o pięć pojazdów akumulatorowych, które sprawią, że również przestawianie nadwozi wymiennych i naczep na placu będzie bezemisyjne. Ponadto, lokalizacja stopniowo przechodzi na elektryczne samochody służbowe, a oprócz pojazdów, oddział w Hamburgu inwestuje w rozbudowę niezbędnej infrastruktury ładowania. W tym roku dodano cztery punkty ładowania dla ciężarówek i 18 dla samochodów osobowych.

Działania na rzecz klimatu

Program Dachser Emission-Free Delivery został już wdrożony w dwunastu regionach metropolitalnych w całej Europie. W tym, w pięciu największych niemieckich miastach: Berlinie, Dortmundzie, Fryburgu, Monachium i Stuttgarcie, a także w Kopenhadze, Madrycie, Oslo, Paryżu, Porto, Pradze i Strasburgu. Do 2025 r. po Hamburgu ma dołączyć do tej grupy co najmniej jedenaście kolejnych dużych miast europejskich. Hamburg, wraz z Freiburg i Malsch koło Karlsruhe, jest również jedną z trzech lokalizacji operatora w zakresie e-mobilności. To tutaj dostawca usług logistycznych koncentruje się na badaniu i sprawdzaniu przydatności przyjaznych dla klimatu technologii i procesów, a także inteligentnego zarządzania energią i ładunkiem. Długoterminowym celem firmy jest zwiększenie liczby pojazdów bezemisyjnych w całej europejskiej sieci Dachser i osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.

Oczekujemy, że w nadchodzących latach transport drogowy towarów w Unii Europejskiej będzie stopniowo przechodził na pojazdy z bezemisyjnymi układami napędowymi. W zależności od zastosowania będą to ciężarówki akumulatorowo-elektryczne lub napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Dzięki naszym obecnym działaniom badawczym i innowacyjnym w Hamburgu i innych miejscach, już teraz przygotowujemy się do tej daleko idącej transformacji sektora transportu i logistyki. Do tego czasu wciąż jednak pozostaje wiele wyzwań do pokonania, zwłaszcza w odniesieniu do zasięgu pojazdów, dostępności stref szybkiego ładowania na autostradach oraz zapewnienia odpowiedniej infrastruktury energetycznej przez zakłady użyteczności publicznej w naszych lokalizacjach mówi Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.
Źródło: Dachser
Do ulubionych
PREZENTACJA FIRMY
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels