Projekt obejmuje wykorzystanie najnowocześniejszej technologii ładowania bezprzewodowego stworzonej przez izraelską firmę Electreon do ładowania uzupełniającego w czasie dnia oraz nocnego ładowania w zajezdni. Test zaplanowany na 24 miesiące ma ruszyć wiosną 2024 roku. Firma BDX Företagen AB, świadcząca usługi transportowe dla Ahlsell Sverige AB będzie korzystać z lekkiej ciężarówki elektrycznej. Pojazd będzie ładowany podczas załadunku towarów w dokach oraz podczas nocnego parkowania w centrum logistycznym w południowo-zachodnim Sztokholmie.
Zimą temperatury w Sztokholmie mogą spaść do -20 stopni, a pokrywa lodowa i śnieżna bywa dość gruba. Celem projektu jest więc wykazanie trwałości technologii bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych nawet w trudnych warunkach klimatycznych. Lekka ciężarówka elektryczna będzie działać według pełnego dziennego harmonogramu, korzystając z akumulatora o minimalnej pojemności. Pojazd będzie wykonywał poranne dostawy, pokonując około 50 kilometrów, po czym kierowca wróci do centrum dystrybucyjnego w celu przeładunku i naładowania akumulatorów, następnie będzie mógł kontynuować pracę po południu. Partnerzy oczekują, że projekt przekona potencjalnych klientów i partnerów logistycznych, że technologia bezprzewodowego doładowywania pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami o małej pojemności to najbardziej zrównoważona droga realizacji lokalnego transportu bezemisyjnego.
Źródło: Electreon
Utworzona: 2023-11-29