Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Frigo Logistics testuje chłodnię z zasilaniem elektrycznym

Utworzona: 2023-11-30


Frigo Logistic testuje na terenie woj. kujawsko-pomorskiego ciężarówkę przygotowaną we współpracy partnerskiej przez firmy Addvolt, Grupę DBK, Ecoterm, Igloocar i Dhollandia. To DAF XD z agregatem Carrier Supra HE8 oraz systemem zasilania AddVolt PowerPack.

Po świecie jeździ około 4,5 mln ciężarówek i naczep chłodni. Transport ten odpowiada za 53 mld ton CO2 rocznie. Z tego powodu odpowiedzialne firmy z sektora TSL kierują się w stronę elektryfikacji floty. Należy do nich wiodący krajowy operator logistyczny produktów głęboko mrożonych – Frigo Logistics. Tym razem firma sprawdza w działaniu w pełni elektryczne rozwiązanie chłodnicze zamontowane na pojeździe ciężarowym DAF-a XD z agregatem Carrier Supra HE8 oraz systemem zasilania AddVolt PowerPack. Testy odbywają się w ramach dostaw ostatniej mili z centrum dystrybucyjnego w Żninie.

Elektryfikacja floty to jeden ze sposobów na ograniczenie emisji CO2. Dlatego nieustannie przyglądamy się rosnącej ofercie elektrycznych pojazdów ciężarowych oraz chłodni zasilanych elektrycznie i sprawdzamy dostępne opcje. Tym razem przeprowadzamy dwutygodniowe testy z firmami AddVolt i DAF. Nasz biznes jest szczególnie wymagający z uwagi na konieczność bezwzględnego zachowania łańcucha chłodniczego i utrzymania ujemnych temperatur, dlatego nie mogę się doczekać ich wyników
mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor transportu we Frigo Logistics.
Testowany pojazd, dzięki przystosowaniu do spalania paliwa HVO (hydrorafinowany olej roślinny), umożliwia znaczne obniżenie emisji dwutlenku węgla, jednocześnie zachowując wszystkie korzyści płynące z tradycyjnego napędu, w tym przede wszystkim duży zasięg. Paliwo produkowane z odpadów i tłuszczów pochodzących z przemysłu spożywczego gwarantuje redukcję ogólnej emisji CO2 (od produkcji do użytkowania) nawet o 90% – w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Wszystkie modele DAF nowej generacji są przygotowane do korzystania z tego paliwa bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

DAF jest wyposażony w przyjazny środowisku, nieinwazyjny system elektryczny typu plug-in hybrid, który zasila agregat chłodniczy w pojeździe. Wykorzystuje w tym celu baterię litowo-jonową, która może być ładowana z gniazda lub doładowywana generatorem kinetycznym AddVolt z energii odzyskiwanej podczas ruchu pojazdu.

W tym rozwiązaniu praktycznie całkowicie eliminujemy wykorzystanie paliwa do celów pracy agregatu, zapewniając autonomię chłodniczą nawet na 8 godzin pracy. W efekcie znacząco redukujemy koszty eksploatacji i równocześnie ograniczamy emisję CO2, a także poziom hałasu, co wpływa korzystnie nie tylko na kierowców, ale również na mieszkańców osiedli, w których auta są rozładowywane, często w godzinach porannych. Wszystko co najważniejsze jest zilustrowane w telematyce MyAddvolt, przeznaczonej do informowania zarządcy floty o realizowanych oszczędnościach
mówi Sławomir Olijarczyk, Sales & Business Development Poland w Addvolt.
Frigo Logistics dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad 4500 punktów w całej Polsce. Firma ma 10 centrów dystrybucyjnych i jest w trakcie realizacji planu inwestycyjnego o wartości 200 mln zł, który zwiększy jej możliwości dystrybucyjne w najbliższych latach.

Źródło: Frigo Logistics
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels