System iBTM zastąpił użytkowany dotychczas, przestarzały już system Transbit, którego funkcjonalności były ograniczone, co uniemożliwiało m.in. jego integrację z innymi systemami administracji publicznej. Wprowadzenie e-usług dla przedsiębiorców przyspieszy obsługę ważnych dla nich dokumentów oraz usprawnieni pracę Biura ds. Transportu Międzynarodowego GITD.
Nowy system pozwoli na efektywną obsługę rosnącej liczby zadań GITD związanych z transportem międzynarodowym i usprawni proces wydawania uprawnień oraz ułatwi przedsiębiorcom bieżące monitorowanie realizacji złożonych przez nich wniosków informuje Joanna Smolińska, p.o. Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego nadzorująca przedsięwzięcie.iBTM dzięki nowym funkcjonalnościom i interoperacyjności z innymi systemami administracji publicznej, w tym m.in.: KREPTD, REGON, CEPIK uprości i zwiększy efektywność obsługi wniosków złożonych elektronicznie oraz zapewni kompleksową obsługę przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie międzynarodowego transportu drogowego, jak również Komisji Społecznej ds. podziału zezwoleń zagranicznych.
System umożliwi bieżący monitoring skali oraz dynamiki zmian w zakresie wydawanych uprawnień oraz uprawnień będących już w obrocie prawnym, dzięki możliwości generowania wielu rodzajów raportów. Będzie też głównym źródłem informacji o rodzaju i strukturze podmiotów realizujących usługi w międzynarodowym transporcie drogowym, czy wykorzystywanych przez firmy pojazdów dodaje Joanna Smolińska.Źródło: GITD