Program SuperTruck II został zainicjowany przez Departament Energii Stanów Zjednoczonych w celu zwiększenia o 100% wydajności energetycznej (FTE) w transporcie dalekobieżnym. Cechami, które wyróżniają ciężarówkę SuperTruck II, zaprezentowaną w 2022 r., jest jej aerodynamiczny kształt, centralna pozycja kierowcy, która poprawia widoczność, podnoszone drzwi wejściowe po prawej stronie, kamery zamiast lusterek bocznych oraz niestandardowe opony i koła. Pojazd znacznie przekroczył założone cele programu, osiągając poprawę wydajności o 132%.
Program skupiał się na zaawansowanych i wysoce wydajnych układach napędowych oraz technologiach, aby sprostać coraz bardziej surowym wymogom regulacyjnym w zakresie emisji i bezpieczeństwa pojazdów klasy 8. W związku z tym ciężarówka SuperTruck II jest wyposażona w hybrydowy układ napędowy, system odzyskiwania ciepła odpadowego i lekkie podwozie zapewniające większą oszczędność paliwa. Dwupoziomowa kabina połączona z częścią sypialną posiada dużą, otaczającą kierowcę deskę rozdzielczą, 15-calowy cyfrowy wyświetlacz pokazujący najważniejsze dane pojazdu, dodatkowy wyświetlacz do sterowania klimatyzacją, systemem informacyjno-rozrywkowym i nawigacją, przegubowy fotel obracany w lewo i w prawo oraz wysuwane biurko.
Źródło: Peterbilt
Utworzona: 2024-01-28