Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Osiągi na najwyższym poziomie

Utworzona: 2024-04-25


Continental zaprezentował linię opon Conti Eco piątej generacji. Nowy produkt jest dostosowany bezpośrednio do potrzeb klientów z branży transportowej i dynamicznie zmieniającego się otoczenia regulacyjnego, co oznacza, że spełnia również wszystkie wymagania unijnej taksonomii dla flot.

Nowe opony umożliwiają znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 zarówno w transporcie regionalnym, jak i na długich dystansach. Opony są dostępne w wielu krajach regionu EMEA – w wersji Conti Eco HS 5 na oś kierującą ciągnika siodłowego i Conti Eco HD 5 na oś napędową. Wprowadzając Conti Eco piątej generacji Continental zmniejsza liczbę linii opon dla transportu towarowego.

Nowa opona opiera się na poprzednich modelach – Conti EcoPlus Gen3+ do transportu dalekobieżnego i Conti EcoRegional Gen3+ do transportu regionalnego. Nowy Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy Conti EcoPlus i Conti EcoRegional i zapewnia osiągi na nowym poziomie wyjaśnia Hinnerk Kaiser, który jest odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w firmie Continental.
Postęp uzyskano dzięki redukcji oporów toczenia i wydłużeniu przebiegu, a więc w dwóch kwestiach, które tradycyjnie stanowią sprzeczne cele przy opracowaniu nowych opon.

W przeszłości, jeśli opona toczyła się wyjątkowo płynnie i dlatego potrzebowała mniej energii napędowej, zwykle uzyskiwano to kosztem wytrzymałości i trwałości zauważa Kaiser.
Obecnie projektanci opon w Continental dążąc do redukcji oporu toczenia skupiają się na środkach, które nie wpływają negatywnie na przebieg, a więc na optymalizacji konstrukcji karkasu, bieżników oraz kształcie konturu i bieżnika. Bieżniki o dwuwarstwowej konstrukcji i innowacyjnych mieszankach zapewniają wysokie przebiegi i znaczną wytrzymałość, a przy tym zmniejszają opory toczenia. Mieszanka warstwy kontaktowej z drogą pozwala konstruktorom skoncentrować się na przebiegu i wytrzymałości.

Wydajność opon zależy od konkretnych parametrów techniczne. Na osi skrętnej grubsza warstwa pod bieżnikiem zmniejsza opór toczenia, ale umożliwia też zastosowanie mieszanek, które wydłużają przebieg. Na osi napędowej zoptymalizowana kluczową rolę w równomiernym zużyciu opon odgrywa konstrukcja barku z innowacyjnym kształtem lameli, co ma również pozytywny wpływ na przebieg. W karkasie kilka elementów mieszanki i nowa geometria stopki zostały dostosowane, aby zmniejszyć opory toczenia. Łącznie te środki zapewniają nawet 12-procentową poprawę oporu toczenia i aż o 10% większy przebiegu w porównaniu z dwoma poprzednimi produktami.

Zoptymalizowany opór toczenia i wysoki przebieg nowych opon Conti Eco mają pozytywny wpływ na ich wpływ na środowisko. Wybór odpowiednich opon staje się zatem jeszcze ważniejszy, zwłaszcza ze względu na opłaty drogowe pobierane od operatorów flot w UE w zależności od poziomu emisji gazów cieplarnianych. Wymiana dotychczasowych opon EcoRegional HS 3+/HD 3+ na nowe opony Conti Eco HS 5/HD 5 we flocie składającej się ze 100 pojazdów, które pokonują około 80 000 km rocznie w transporcie regionalnym, może przynieść oszczędności wysokości 69 000 EUR i zmniejszyć emisję CO2 o 120 ton metrycznych. Nowe opony wyróżniają się także doskonałą przyczepnością nawet w zmiennych warunkach pogodowych i zapewniają wyjątkową przyczepność przez cały okres ich eksploatacji. Klienci mogą również poprosić o dostawę opon z czujnikami najnowszej generacji. Dzięki temu opon Conti Eco Gen 5 można używać w połączeniu z rozwiązaniem do zarządzania oponami ContiConnect 2.0, które pozwala na zdalne monitorowanie w czasie rzeczywistym i predykcyjne planowanie usług. Ponadto, karkasy nowej opony Conti Eco zostały zaprojektowane tak, aby idealnie nadawały się do bieżnikowania. Opona bieżnikowana składa się w 70% z materiału starej opony i kosztuje nawet o 40% mniej niż nowa opona, a jednocześnie zapewnia taki sam przebieg i bezpieczeństwo.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels