Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

W swojej logistyce transportu Porsche wybiera napędy alternatywne

Utworzona: 2024-05-21


Partnerzy logistyczni Porsche korzystają z 6 nowych ciężarówek elektrycznych w celu realizacji dostaw do zakładów producenta w Zuffenhausen, Weissach i Lipsku.

Pojazdy te transportują materiały produkcyjne wokół zakładów, wraz z istniejącą flotą 22 samochodów ciężarowych napędzanych biogazem. Kolejna elektryczna ciężarówka dostarcza nowe pojazdy z fabryki w Zuffenhausen do Szwajcarii. Ponadto firma testuje paliwo syntetyczne (HVO100) w ramach programu pilotażowego pod nadzorem naukowym Instytutu Technologii w Karlsruhe (KIT). Paliwo produkowane przez firmę NESTE składa się z materiałów resztkowych oraz odpadowych i spełnia aktualne wymagania dyrektywy w sprawie energii odnawialnej II (RED II). Będzie ono używane do zasilania 12 pojazdów floty logistycznej obsługującej fabrykę w Zuffenhausen.

Jak dotąd paliwo HVO100 sprawdza się doskonale. Nie stwierdzono żadnych wad w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym – ani pod względem zużycia paliwa, ani niezawodności silnika. Do tej pory w ramach projektu pojazdy zasilane paliwem syntetycznym przejechały ponad milion kilometrów, co pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 o ponad 800 ton. Ciężarówki obsługują transport wahadłowy w regionie Stuttgartu.

Dążąc do dekarbonizacji firmowej logistyki transportu, Porsche od dawna korzysta z ciężarówek napędzanych biogazem (CNG i LNG). Teraz dołączą do nich nowe ciężarówki elektryczne. Także partnerzy logistyczni Porsche (Keller Group, Müller – Die lila Logistik i Elflein) zobowiązali się do korzystania z elektrycznych pojazdów ciężarowych wykorzystujących ekologiczną energię. Jednym z nich jest elektryczna ciężarówka, którą firma logistyczna Galliker dostarcza nowe pojazdy na rynek szwajcarski z fabryki Porsche w Zuffenhausen.

Trzecim sposobem firmy na dekarbonizację własnej logistyki jest transport kolejowy, z którego korzysta, aby dostarczyć części i komponenty do zakładów lub nowe samochody do portów, skąd są eksportowane do odbiorców poza Europą. Cele dekarbonizacji są osiągane również przez zmiany w procesach produkcji: od 2020 r. produkcja pojazdów w zakładach w Zuffenhausen i Lipsku jest neutralna pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu wartości i wykorzystuje energię elektryczną wytwarzaną z odnawialnych źródeł.

Źródło: Porsche
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels