Nasi klienci proszą o rozwiązania pozwalające na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, a paliwa odnawialne są atrakcyjną opcją – to po prostu skuteczny sposób na redukcję emisji CO2 z transportu tu i teraz. Jako globalny producent samochodów ciężarowych musimy zaspokoić różnorodne potrzeby transportowe i warunki rynkowe, dlatego inwestujemy nie tylko w nowe technologie, ale także w rozwiązania, które dekarbonizują transport w perspektywie krótko- i długoterminowejGama samochodów ciężarowych Volvo średniej i dużej ładowności jest obecnie oferowana z układami napędowymi zasilanymi olejem napędowym, biodieslem, HVO, CNG, LNG, bio-CNG, bio-LNG i energią elektryczną. Silnik spalinowy zasilany paliwami odnawialnymi to jeden z trzech filarów strategii dekarbonizacji Volvo Trucks, przy czym dwa pozostałe to pojazdy elektryczne czerpiące energię z akumulatorów trakcyjnych lub wodorowych ogniw paliwowych. Strategia ta wspiera cel firmy, zgodnie z którym do 2040 r. wszystkie sprzedawane ciężarówki mają charakteryzować się zerową emisją netto.
mówi Jan Hjelmgren, dyrektor ds. zarządzania produktami i jakością w Volvo Trucks.
Biodiesel – fakty
🔸 Samochody ciężarowe Volvo certyfikowane na biodiesel B100 to modele Volvo FL, FE, FM, FMX, FH i FH16 z niektórymi wariantami silników wysokoprężnych.🔸 Biodiesel jest paliwem niekopalnym otrzymywanym z olejów roślinnych (np. rzepakowego), stosunkowo łatwym w produkcji.
🔸 Certyfikat dla biodiesla oznacza również, że spełnione są wymagania normy Euro 6.
🔸 Wszystkie silniki wysokoprężne Volvo Trucks są również certyfikowane do pracy na paliwie HVO100, które można wytwarzać z olejów roślinnych, a także produktów odpadowych, np. z gastronomii.
Źródło: Volvo Trucks