Analiza danych z tachografu cyfrowego kontrolowanego pojazdu pozwoliła przypuszczać, iż przewoźnik w ostatnich tygodniach wykonywał transporty kabotażowe na terenie Polski. Z danych cyfrowych wynikało, iż pojazd wjechał do Polski pod koniec czerwca i od tego czasu poruszał się tylko po terenie naszego kraju. Okazane przez kierowcę dokumenty CMR potwierdziły przypuszczenia inspektorów. Okazało się, iż po wjeździe do Polski z zagranicy kontrolowanym pojazdem zostały wykonane 4 ładowne przewozy kabotażowe na terenie naszego kraju. Przepisy rozporządzenia UE nr 1072/2009 dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych pozwalają na wykonanie maksymalnie 3 przewozów kabotażowych po przywiezieniu ładunku do Polski lub maksymalnie jednego przewozu kabotażowego po wjeździe do Polski bez ładunku. Operacje te powinny być wykonane w ciągu 7 dni od dnia wjazdu na teren RP.
Kontrolowany przewoźnik nie spełnił warunku dotyczącego liczby wykonanych przewozów kabotażowych, jak i warunku dotyczącego okresu 7 dni, w ciągu których mógł te przewozy wykonać. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne z tytułu wykonywania przewozów kabotażowych rzeczy niezgodnie z warunkami określonymi dla tego przewozu. Przewoźnik po uiszczeniu kaucji w kwocie 12000 zł mógł kontynuować jazdę na załadunek towaru przeznaczonego do Czech.
Źródło: WITD Bydgoszcz
Utworzona: 2024-07-30