Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Obwodnica Strykowa i długo wyczekiwany odcinek S7 oddane do ruchu

Utworzona: 2024-08-26


GDDKiA udostępniła do ruchu ponad 3-kilometrową obwodnicę Strykowa w ciągu DK 32. To już druga obwodnica w Wielkopolsce zrealizowana w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100). Ponadto otworzono ponad 5-kilometrowy odcinek drogi S7 między Miechowem a Szczepanowicami.

🔸 Obwodnica Strykowa

Umowę na zaprojektowanie i budowę trasy GDDKiA podpisała 26 października 2021 r. Wykonawcą inwestycji, o wartości 78 291 626,59 zł, była firma PORR. Obwodnica przebiega nowym śladem po południowej stronie Strykowa i poprzez ronda włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 32.

Bezpieczeństwo i komfort

Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Dzięki inwestycji nastąpi odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również komfort i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim oraz Wolsztynem. Droga ta stanowi również ważne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.

#100obwodnic

W ramach PB100 w całej Polsce powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ponad 800 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. W ramach tych inwestycji wybudowanych i zamontowanych zostanie wiele urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najważniejszymi efektami realizacji PB100 będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, przepustowości sieci drogowej, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast oraz czystsze powietrze i mniejszy hałas. W rezultacie budowy obwodnic poprawi się także znacząco jakość życia mieszkańców tych miejscowości.

🔸 S7 Miechów – Szczepanowice

Odcinek łączy się z północną obwodnicą miasta i pozwala ominąć je od wschodu. Trasa łączy dwa istniejące już odcinki, północny od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego (18,7 km, oddany we wrześniu 2023 r.) i południowy w kierunku węzła Widoma (13,1 km, udostępniony w październiku 2021 r.). Droga ekspresowa S7 została poprowadzona nowym śladem, na wschód od dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7. „Stara siódemka” to równocześnie dawny trakt krakowski, wytyczony w 1819 r. przez inżynierów Dyrekcji Generalnej Dróg i Mostów, a więc naszych poprzedników.

Sukcesywnie wydłużana S7

Droga ekspresowa S7 będzie docelowo mierzyć około 750 km i będzie jedną z najdłuższych (po S8) tras szybkiego ruchu w Polsce. To także część europejskiej drogi E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa biegnie przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu. Trasa ma istotne znaczenie dla komunikacji tych trzech państw Europy Środkowej.

W budowie pozostają jeszcze odcinki w okolicy Warszawy (Płońsk - Kiełpin) i Krakowa (Widoma - Nowa Huta). GDDKiA zbliża się do podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego dla Kiełpin - Warszawa, a dla odcinka Kraków - Myślenice opracowywane są możliwe warianty przebiegu drogi.

Trasa połączy trzy główne ośrodki miejskie kraju, Trójmiasto, Warszawę i Kraków. Zapewni szybki przejazd do popularnych miejsc turystycznych – nadbałtyckich plaż, północnych pojezierzy i karpackich pasm. Dzięki S7 przejazd z Krakowa do Gdańska zajmie niespełna 6 godzin.

Źródło informacji: GDDKiA
grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels