Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Dożywotnie odbieranie prawa jazdy i brak możliwości kasowania punktów karnych

Utworzona: 2024-10-12


Minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz wiceminister Stanisław Bukowiec przedstawili w Sejmie sprawozdanie dotyczące stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2023 roku. Dokument, przyjęty przez Prezesa Rady Ministrów, podkreśla konieczność wprowadzenia nowych przepisów oraz działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

Minister Klimczak wskazał, że priorytetem Ministerstwa Infrastruktury jest podniesienie standardów bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), co wymaga współpracy między różnymi instytucjami rządowymi. W Polsce systematycznie rośnie liczba samochodów i zmodernizowanych dróg, co generuje nowe wyzwania związane z ruchem drogowym, które resort monitoruje i podejmuje działania w tym zakresie.

➡ Minister Klimczak zapowiedział prace nad zaostrzeniem przepisów dotyczących przekraczania prędkości poza obszarami zabudowanymi. Nowe regulacje mają wprowadzić kary za przekroczenie prędkości o 50 km/h na drogach jednojezdniowych, co ma zwiększyć bezpieczeństwo na mniej zaludnionych trasach. Obecnie taki przepis obowiązuje jedynie w obszarach zabudowanych.

➡ Jednym z planowanych rozwiązań jest również wprowadzenie przepisów, które uniemożliwią kasowanie punktów karnych za najcięższe wykroczenia drogowe, w tym przekroczenie prędkości. Ma to być sygnał dla kierowców, że za najpoważniejsze przewinienia nie będzie możliwości zniwelowania kar.

➡Ministerstwo pracuje nad wprowadzeniem surowszych przepisów wobec kierowców, którzy nie przestrzegają zakazu prowadzenia pojazdów. Nowe regulacje zakładają, że jeśli osoba z cofniętymi uprawnieniami zostanie zatrzymana za prowadzenie pojazdu, jej prawo jazdy będzie odebrane na stałe.

Wiceminister Stanisław Bukowiec przedstawił statystyki dotyczące wypadków drogowych za 2023 rok. W porównaniu do 2022 roku odnotowano spadek liczby wypadków o 386 przypadków, jednak zwiększyła się liczba zdarzeń z udziałem pieszych i motocyklistów. Zmniejszyła się natomiast liczba wypadków spowodowanych nadmierną prędkością oraz udziałem młodych kierowców i osób nietrzeźwych. W ramach Narodowego Programu BRD kontynuowane są działania profilaktyczne i edukacyjne, a także projekty mające na celu poprawę infrastruktury drogowej. Program obejmuje budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, kładek dla pieszych oraz montaż sygnalizacji świetlnej na najbardziej niebezpiecznych przejściach.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels