HVO100 to syntetyczne biopaliwo drugiej generacji, produkowane z tłuszczów roślinnych i odpadów. Dostawcą paliwa w tej współpracy jest UNIMOT – polski koncern multienergetyczny specjalizujący się w dystrybucji paliw, zarówno konwencjonalnych, jak i alternatywnych. Obecnie poziom redukcji emisyjności osiągany dzięki zastosowaniu paliwa HVO100 dostarczanego przez UNIMOT wynosi średnio 80-90%, przy czym ostateczna wartość jest uzależniona od specyfiki danej partii.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i partnerów, wspólnie z Rohlig SUUS Logistics przystąpiliśmy do testów biopaliwa HVO100, które powszechnie stosowane jest już w innych krajach europejskich, m.in. w Czechach, na Słowacji czy w państwach skandynawskich. Po przejechaniu 7300 km nie zauważyliśmy znaczących różnic w pracy silnika, komforcie jazdy ani spalaniu w porównaniu do tradycyjnego diesla, za to znacząco obniżyliśmy emisję realizowanych transportów. Planujemy kontynuację projektu mówi Mariusz Pastuszka, przewoźnik.
Kolejny krok w dekarbonizacji transportu
Wykorzystanie biopaliwa HVO100 w przewozach drogowych wpisuje się w strategię ESG SUUSa, której jednym z założeń jest tworzenie i wdrażanie rozwiązań wspierających klientów w zrównoważonym rozwoju, w tym w redukcji emisji wynikających z transportu i logistyki. To także realizacja celów dekarbonizacyjnych firmy, zatwierdzonych przez SBTi (Science Based Targets initiative). Operator rozwija inne inicjatywy ograniczające CO2 w łańcuchach dostaw – prowadzi projekty z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek w przewozach całopojazdowych, a należąca do grupy kapitałowej spółka SUUS EXPERT realizuje dostawy ostatniej mili z wykorzystaniem elektrycznych samochodów. Firma konsekwentnie rozwija także usługi transportu intermodalnego. Ponadto posiada rozbudowaną sieć nowoczesnych centrów logistycznych z certyfikację BREEAM w Europie Środkowo-Wschodniej, wyposażonych m.in. w panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED oraz systemy monitorujące zużycie mediów.Źródło: ROHLIG SUUS Logistics