Zakładany wzrost usług spedycyjnych z 5 d o 25%
Girteka uruchomiła oddział spedycji w Warszawie w styczniu 2025 r. Celem jego działania jest rozwój usług spedycji i rozszerzenie współpracy ze sprawdzonymi przewoźnikami z Polski i Europy. W sieci partnerskiej znajduje się ok. 5 tys. przewoźników realizujących transporty FTL na terenie całej Europy.Warszawa jest naszą bramą do wzrostu – tu budujemy silny zespół spedytorów i liderów biznesu. Wykwalifikowani eksperci z branży logistycznej i rozdrobniony rynek, z dużym udziałem wysoko wyspecjalizowanych przewoźników, to dla nas idealni partnerzy w realizacji usług brokerskich i założonych celów. Stawiamy na długoterminową współpracę z przewoźnikami na zasadach partnerskich. Relacje są dla nas tak samo ważne jak pieniądze
zapewnia Angel Kalinov, dyrektor spedycji Girteki.

Obecnie udział usług spedycyjnych w rocznych przewozach całopojazdowych (FTL) realizowanych przez Grupę Girteka wynosi poniżej 5%. Przekładając to na konkrety, tygodniowo dostępnych jest około 9500 ładunków. Zakładanym celem jest wzrost udziału spedycji do 25% przy równoczesnej rozbudowie warszawskiego zespołu – zatrudnienie ma się zwiększyć z obecnych 15 osób do około 100 specjalistów w najbliższych pięciu-sześciu latach. Oddział spedycji dysponuje własnym oprogramowaniem TMS, które optymalizuje operacje i ułatwia współpracę z podwykonawcami. Zakładany jest wzrost obrotów generowanych przez spedycję do około 300 mln euro rocznie.
Girteka planuje realizować swoje cele, koncentrując się na trzech kluczowych obszarach: poszerzaniu oferty usług, zacieśnianiu współpracy partnerskiej z przewoźnikami oraz rozwoju Portalu dla Partnerów. Rozwój usług brokerskich ma zwiększyć możliwości operacyjne firmy, zapewniając dodatkową przepustowość w szczytach sezonu i elastyczną ładowność w ramach usług spotowych. Dala klientów Girteki rozwój usług spedycyjnych oznacza zwiększenie potencjału przewozowego operatora z wykorzystaniem różnego rodzaju środków transportu. Dostawy będą realizowane we współpracy z przewoźnikami posiadającymi różne naczepy – od chłodniczych i kurtynowych po objętościowe mega.
Priorytetem dla oddziału spedycji jest budowa zdywersyfikowanej bazy partnerów oraz umacnianie długofalowych relacji, których podstawą jest wspieranie przewoźników w optymalizacji kosztów z zachowaniem najwyższej jakości usług. Kolejne inwestycje wiązać się będą z rozbudową platformy dla przewoźników Girteka Partners Portal, wdrożonej w 2024 r., w oparciu o automatyzację i AI. Nowe funkcjonalności mają w jeszcze większym stopniu wspierać partnerów w zarządzaniu załadunkami i dokumentacją transportową, a także zwiększać wydajność operacji. Girteka pracuje już nad kolejnymi wdrożeniami, a przykładem jest wprowadzona w ostatnim czasie przyspieszająca płatności opcja QuickPay, która skraca okres oczekiwania na zapłatę ze standardowych 30 dni do trzech.
Baza transportowa w Sadach – wyższa efektywność operacji
Uruchomiona w 2022 r. baza transportowa w Sadach, o powierzchni 22 430 m kw., działa jako zaplecze serwisowe i centrum operacyjne dla floty własnej. To największa i najnowocześniejsza baza transportowa w sieci firmy, a zarazem jeden z największych obiektów tego typu w regionie. Pełni funkcję centrum serwisowego dla floty własnej oraz jednego z wiodących ośrodków szkoleniowych dla kierowców. Działająca tu Akademia Jazdy Girteki wyróżnia się wysoką jakością programów szkoleniowych, różnorodnością i intensywnością oferowanych kursów (m.in. ADR, ecodriving, standardy bezpieczeństwa TAPA, GDP, VCA, transport żywności). Szkolenia prowadzi zespół 12 profesjonalnych trenerów. Firma chce zwiększyć efektywność operacyjną bazy, koncentrując się na rozbudowie i integracji nowoczesnych systemów zarządzania.Naszym celem jest wzmocnienie pozycji nowoczesnej, odpornej na zakłócenia i zorientowanej na przyszłość bazy transportowej w oparciu o integrację innowacyjnych technologii, wzmacnianie kompetencji zespołu i zrównoważone praktyki
podkreśla Dmitrij Voitkevič, dyrektor Działu Operacji Transportowych w Polsce.

Firma zamierza wzmocnić zespół związany z utrzymaniem floty, a poszukiwani są mechanicy, technicy utrzymania ruchu, wulkanizatorzy, pracownicy magazynowi, a także ślusarze, spawacze, elektrycy i lakiernicy samochodowi. W najbliższych latach planowane jest zakończenie projektów, które mają zagwarantować długoterminową efektywność bazy transportowej. Pierwszy z nich to wdrożenie metodologii LEAN, kluczowej dla rozwoju kultury ciągłego doskonalenia. Drugi ma rozszerzyć integrację wysoko zaawansowanych narzędzi SAP, w tym SuccessFactors dla kierowców, menedżerów, HR i centrum szkoleniowego oraz DriversGo, digitalizującego cały cykl pracy kierowcy – od kandydata po przejście na emeryturę.
Plany rozwoju bazy transportowej w Sadach wpisują się w strategię całej grupy, ukierunkowaną na dążenie do doskonałości operacyjnej i modernizację floty. Dla przypomnienia, w tym roku grupa pozyskała finansowanie z OP Corporate Bank w wysokości 173 mln euro na rozwój floty. W latach 2025-2026 planuje zakup do 8000 ciągników i naczep. Już dzisiaj firma może pochwalić się nowoczesną flotą – średni wiek ciągników siodłowych to około 2 lata.
Źródło: Girteka