Jak wynika z dotychczasowych analiz IRU, brak kierowców pozostaje jednym z największych problemów branży transportowej. W 2024 roku w polskich firmach aż 12,2% stanowisk kierowcy ciężarówki było nieobsadzonych, a podobny poziom wakatów odnotowano również w Estonii i Czechach. Badanie wykazało też, że w porównaniu z 2023 rokiem liczba młodych kierowców (poniżej 25 lat) spadła o 5,8%, co pogłębia problem starzenia się kadr w sektorze transportu drogowego.
IRU zaprasza firmy transportowe z całej Europy do udziału w badaniu, które ma pomóc w zaktualizowaniu danych i opracowaniu skutecznych działań, które pozwolą zatrzymać negatywne trendy, takie jak spadek liczby młodych kierowców, rosnący średni wiek pracowników, wysoki poziom nieobsadzonych etatów czy malejące zainteresowanie zawodem kierowcy.
Kwestionariusz w języku polskim dostępny jest TUTAJ
Źródło: ZMPD
Utworzona: 2025-10-26
