Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Holendrzy idą o krok dalej w walce z nieuczciwą konkurencją

Utworzona: 2021-03-03


Od 1 kwietnia br. wykroczenia nałożone na europejskie firmy transportowe i autobusowe w kraju i za granicą będą rejestrowane w krajowym rejestrze elektronicznym i uwzględniane w ocenie wiarygodności przewoźników i zarządzających transportem.

Jak poinformował holenderski Inspektorat ds. Środowiska Człowieka i Transportu, jeśli przewoźnik przekroczy próg, może utracić licencję wspólnotową (licencja europejska). Swoje uprawnienia może również stracić zarządzający transportu. Dzięki systemowi punktów ILT jest w stanie usunąć z dróg notorycznych przestępców i zapewnić równowagę na rynku. Kraje europejskie wymieniają informacje o nieodwołalnych naruszeniach za pośrednictwem ERRU (Europejski Rejestr Przedsiębiorców Transportu Drogowego).

Maksymalna liczba punktów karnych, czyli wartość progowa ustalana jest w zależności od wielkości firm transportowych i autobusowych. Jeśli zostanie ona przekroczona, ILT przeprowadza dalsze badanie wiarygodności, które skupia się na możliwym przywróceniu zaufania. Przedsiębiorcy są powiadamiani, gdy po raz pierwszy otrzymują punkty karne oraz gdy osiągną 50% swojej wartości progowej. Daje im to możliwość poprawy przestrzegania przepisów. W międzyczasie firmy transportowe mogą zapoznać się z uwagami w NIWO (organizacji wydającej zezwolenia dla firm transportowych).

Gdy Inspektorat ds. Środowiska Człowieka i Transportu oceni wiarygodność przedsiębiorstwa transportu drogowego jako niezadowalającą, doradza NIWO cofnięcie zezwolenia. W przypadku przewoźników autobusowych, to ILT sam wydaje decyzje o odebraniu uprawnień. Firma może stracić zezwolenie na 2 lata. Jeśli ILT oceni wiarygodność zarządzającego transportem jako niezadowalającą, może on stracić uprawnienia również na 2 lata.

Co istotne, od 1 kwietnia br. holenderskie służby będą rejestrować naruszenia popełnione także przez zagraniczne firmy transportowe w Holandii, a ILT będzie nakładać na nie kary.

Nowe podejście wynika z europejskich przepisów mających na celu harmonizację egzekwowania przepisów dotyczących transportu towarowego i autobusowego w Europie. Dotyczy to naruszeń m.in. w zakresie czasu jazdy i odpoczynku, tachografu, czasu pracy, masy (przeciążenia) i wymiarów, ograniczników prędkości, kompetencji zawodowych kierowców, praw jazdy itp. W rozporządzeniu europejskim 2016/403 naruszenia te zostały podzielone na 3 kategorie.
---

Warto przypomnieć, że od 1 lutego br. holenderski Inspektorat ds. Środowiska Człowieka i Transportu stosuje bardziej surowe podejście wobec kierowców przekraczających czas jazdy i odpoczynku w transporcie drogowym oraz dopuszczających się manipulacji tachografu. Ma to związek z działalnością kierowców i pracodawców, którzy łamią prawo i nieustannie wymyślają nowe formy oszustwa. Podczas kontroli drogowej kierowcy mogą być karani za naruszenia popełnione w przeszłości. Szczegóły w poniższym materiale.

Holendrzy biorą się za kierowców i przewoźników
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels