Auto wyposażone jest również w system Easy Inside Rack – składany stelaż, który pozwala umieścić długie przedmioty pod dachem, a tym samym optymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową. Jej pojemność sięga 3,9 m3 w standardowej wersji, natomiast maksymalna ładowność wynosi 600 kg (opcjonalnie można ją zwiększyć do 800 kg). Pojazd może holować przyczepę o masie 1500 kg.
Uniwersalność samochodu podwyższa opcjonalna możliwość przewozu w kabinie dwóch dorosłych pasażerów obok kierowcy. Gdy nie ma takiej potrzeby można złożyć oparcie środkowego fotela i przekształcić kabinę w mobilne biuro. W ergonomicznym wnętrzu o podwyższonym komforcie termicznym i akustycznym wygospodarowano przestrzeń na schowki o łącznej pojemoności 60 litrów.
Wśród systemów wspomagających jazdę warto wymienić asystentów monitorowania strefy za samochodem, martwego pola oraz utrzymania pasa ruchu, a także system wspomagania nagłego hamowania i układ kontroli stabilności przyczepy. Auto wyposażane jest także w system multimedialny Renault EASY LINK z 8-calowym ekranem, stację dokującą do smartfona, bezprzewodową ładowarkę 15 W, kartę Renault hands-free, zapewniającą łatwy dostęp do pojazdu oraz po dwa gniazda USB i zasilające 12 V.
Nowy model dostawczaka produkowany jest, podobnie jak samochody dla partnerskich marek Mercedes-Benz i Nissan, w fabryce Renault w Maubeuge w regionie Hauts-de-France, która przeszła niedawno gruntowną modernizację kosztem 450 milionów euro.
Nagroda, którą Renault wysoko ceni, jest powodem do dumy dla naszych zespołów. Nagradza ich wysiłki w projektowaniu i produkcji furgonetki zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Wprowadzone do niej innowacje, unikalne na rynku, zostały zaprojektowane w celu poprawy codziennego życia naszych klientów. Ta prestiżowa nagroda jest wyrazem uznania dla 120 lat innowacji i know-how Renault w segmencie lekkich samochodów dostawczych
– podkreślił Mark Sutcliffe, szef LCV Business Unit w Renault Group.
Citan został całkowicie na nowo zaprojektowany przez profesjonalistów dla profesjonalistów i doskonale uzupełnia nasze dotychczasowe portfolio Mercedes-Benz Vans. Zarówno furgon, jak i Tourer oferuje naszym klientom szeroką gamę możliwych zastosowań i wysoki stopień funkcjonalności – w połączeniu z dużym komfortem jazdy i sprawdzonymi standardami bezpieczeństwa Mercedes-BenzŹródła: Renault, Mercedes-Benz
– skomentował Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans.