Jaki problem jest rozwiązywany? Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeprowadzenia procesu certyfikacji kompetencji zawodowych w transporcie drogowym oraz zabezpieczenia certyfikatu kompetencji zawodowych wprowadza zmiany w zakresie wymagań kwalifikacyjnych dla przewodniczących komisji egzaminacyjnych przeprowadzających egzaminy na certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym. Jednostką, przy której działają komisje egzaminacyjne, jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. W myśl obecnie obowiązujących przepisów rozporządzenia, komisja egzaminacyjna składa się m.in. z przewodniczącego wyznaczonego przez ministra właściwego do spraw transportu spośród osób zatrudnionych w komórce właściwej do spraw transportu drogowego urzędu obsługującego tego ministra, posiadającego ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie i co najmniej 5-letni staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z transportem drogowym. Minister Infrastruktury wyznacza na przewodniczących Komisji osoby zatrudnione w Departamencie Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i dodatkowo spełniające kryterium wyższego magisterskiego wykształcenia oraz kryterium, co najmniej 5-letniego doświadczenia w pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z transportem drogowym.
Jak czytamy w Ocenie Skutków Regulacji: - Poprzez projektowane rozporządzenie nastąpi zmiana w zakresie kryteriów wyznaczania przewodniczących komisji egzaminacyjnych, co wpłynie na usprawnienie procesu certyfikacji przewoźników drogowych. W myśl planowanych zmian, przewodniczącymi komisji będą mogły być osoby wyznaczone przez ministra właściwłaściwego do spraw transportu spośród osób zatrudnionych w urzędzie obsługującym tego ministra lub w urzędach podległych, które:
- 1) posiadają ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie i co najmniej 5-letni staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z transportem drogowym, albo;
- 2) posiadają ukończone jednolite studia magisterskie o kierunku prawo i co najmniej 3-letni staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z transportem drogowym, albo;
- 3) posiadają ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie o kierunku transport i co najmniej 3-letni staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z transportem drogowym, albo;
- 4) posiadają ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie oraz ukończone studia podyplomowe, których program kształcenia obejmuje dziedziny z zakresu transportu drogowego i co najmniej 2-letni staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z transportem drogowym, albo;
- 5) posiadają ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie oraz certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym i co najmniej 2-letni staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z transportem drogowym.
Projekt trafił do ustaleń i konsultacji.
Źródło: prawodrogowe.pl