Nowa generacja floty i infrastruktury
DACHSER intensywnie inwestuje w rozwój elektrycznej floty, wdrażając pojazdy takie jak MAN eTGX, Mercedes-Benz eActros 300 i 600 czy Volvo FH Electric. Służą one zarówno do dostaw miejskich, jak i na trasach regionalnych. Główne wyzwania to nadal infrastruktura ładowania, dostęp do energii odnawialnej oraz dostosowanie obiektów logistycznych do nowych technologii. W ośrodkach testowych we Fryburgu i Malsch firma prowadzi analizy rzeczywistych warunków eksploatacji elektrycznych ciężarówek. Badane są m.in. zasięg pojazdów, zużycie energii, czas ładowania oraz wpływ tych czynników na planowanie tras i logistyki miejskiej.Zrównoważone działania, mierzalne rezultaty
Ochrona klimatu idzie w parze z troską o efektywność operacyjną. DACHSER dąży do minimalizacji emisji, jednocześnie optymalizując procesy transportowe – ograniczając puste przebiegi, zwiększając wykorzystanie ładunków i integrując dane w systemach zarządzania flotą.Elektromobilność to dla nas nie tylko technologia, ale nowy sposób myślenia. Zmieniamy logistykę w sposób trwały i odpowiedzialny Alexander Tonn, COO Road Logistics.
Ambitne cele na przyszłość
Zgodnie ze strategią DACHSER Climate Protection, firma konsekwentnie dąży do dekarbonizacji wszystkich obszarów działalności.Naszym celem jest zrównoważona, a zarazem wydajna logistyka na dużą skalę. Nie czekamy na idealne warunki – działamy już teraz, dając impuls do zmian całemu sektorowi Burkhard Eling, CEO DACHSER.Do 2030 roku DACHSER planuje znacząco zwiększyć udział pojazdów bezemisyjnych w codziennych operacjach, rozwinąć własną infrastrukturę ładowania i pogłębić współpracę z partnerami w zakresie dostaw zielonej energii. Firma zamierza także rozszerzyć rozwiązania zeroemisyjne poza centra miast – na trasy regionalne i krajowe.
Źródło: DACHSER