W porównaniu do czerwca ubiegłego roku spadek był jeszcze większy i wyniósł 1,1%. Spadek ten odnotowano po uwzględnieniu korekt sezonowych i kalendarzowych. Indeks ten, określany jako Lkw-Maut-Fahrleistungsindex, opiera się na danych generowanych w systemie poboru opłat od ciężkich pojazdów użytkowych (co najmniej czteroosiowych) i obejmuje wyłącznie ruch po federalnych autostradach. W porównaniu do czerwca ubiegłego roku spadek był jeszcze większy i wyniósł 1,1%. Spadek ten odnotowano po uwzględnieniu korekt sezonowych i kalendarzowych. Indeks ten, określany jako Lkw-Maut-Fahrleistungsindex, opiera się na danych generowanych w systemie poboru opłat od ciężkich pojazdów użytkowych (co najmniej czteroosiowych) i obejmuje wyłącznie ruch po federalnych autostradach.
Wskaźnik przejechanych kilometrów przez ciężarówki to nie tylko narzędzie do monitorowania ruchu drogowego. Ze względu na ścisły związek transportu drogowego z aktywnością gospodarczą – szczególnie w przemyśle – indeks ten jest wykorzystywany jako wczesny wskaźnik koniunkturalny. Jego zaletą jest szybkość publikacji – dane dostępne są wcześniej niż np. wskaźniki produkcji przemysłowej. BALM i Destatis zaznaczają jednak, że indeks nie pozwala na rozróżnienie przewozów według sektorów gospodarki.
Źródło: BALM
Utworzona: 2025-07-11