ID: 172814
Prawko jazdy "C"
ID: 172814
ID: 172814
Witajcie, jestem w trakcie kursu na kat. "C". Po zdaniu egzaminu i odebraniu prawka, chciałbym w leasingu kupić ciężarówkę typu solówka (VOLVO FM7). Widziałem tutaj na portalu, są firmy, które poszukują przewoźników z własnymi autami. I teraz mam pytanko, czy opłaca się brać w leasing ciężarówkę typu solówka i nią jeździć, czy bardziej opłaca się wziąć w leasing zestaw i jeździć zestawem (ciągnik siodłowy plus naczepa).
Co byście doradzili początkującemu koledze?
Pozdrawiam.
Witajcie, jestem w trakcie kursu na kat. "C". Po zdaniu egzaminu i odebraniu prawka, chciałbym w leasingu kupić ciężarówkę typu solówka (VOLVO FM7). Widziałem tutaj na portalu, są firmy, które poszukują przewoźników z własnymi autami. I teraz mam pytanko, czy opłaca się brać w leasing ciężarówkę typu solówka i nią jeździć, czy bardziej opłaca się wziąć w leasing zestaw i jeździć zestawem (ciągnik siodłowy plus naczepa).
Co byście doradzili początkującemu koledze?
Pozdrawiam.
Posty (33)
ese
10 lat temu | Zabezpieczeniu, czyli -jak rozumiem-udziale własnym. Bo coś mi się zdaje, że za same chęci to w leasingu kluczyków od nówki nie wręczą | |||
Koyotes
10 lat temu | dziękuje za informację, jeśli możecie to podpowiedzcie, czy opłaca się zostać na razie przy solówce, czy lepiej od razu iśc na całość i robić uprawnienia na naczepę i ADR. | |||
Koyotes
10 lat temu | ~ ese -> ale to VOLVO co ja chce nie jest nowe, uzywane, rocznik 2000 (link: ://sptrans. pl/index. php/site/vehicle/227 0 ) | |||
~max 10 lat temu | Robota robocie nie równa, kupuj zestaw, najlepiej z 10 szt. | |||
ese
10 lat temu | Najlepiej to chyba się opłaca mieć i solówkę i naczepę. I ADR-y pełne. Mogą się przed Sylwestrem niektóre klasy przydać. Naczepę standard pod ciężary i megę pod objętościowe. Przy ciągniku siodło zmienne. Poza tym chłodnie ze dwie. Standard i hakówkę. Ewentualnie trzecią z możliwością załadunku z boku. Ruchoma podłoga by się też mogła przydać. No i do szkła, bo to o tyle fajne, że nie jeździ się pusto. aa.. i silos do towarów sypkich, cysterna do chemii, oraz do spożywki. I już można wydaje mi się ruszać w pewne! | |||
Koyotes
10 lat temu | Wow, Panowie, hehe tyle naczep to ja może w przyszłości będe mial :D, jak biznes sie rozwinie :). Na razie zostane przy solówce, jak zarobie trochę grosza, to kupimy ciągnik siodłowy i jakąś naczepę. No solówce jako przewoźnik chyba ładną kasę zarobie? | |||
ese
10 lat temu | Może zabrzmiało to ironicznie, ale tyle jako pewnego można na takie pytanie chyba odpowiedzieć. Podobnie chyba na czytywane tu niejeden raz "najpierw to sobie znajdź robotę i najlepiej bezpośrednio". Idzie się więc producenta/handlowca z oferta, że może by się miało ochotę nabyć auto, na razie nie wiadomo jakie i by oni zagwarantowali na nie pewną robotę, świetną stawkę i szybką zapłatę. Reakcję rozmówcy można sobie (choć może nie do końca) wyobrazić | |||
ese
10 lat temu | Słuchając parkingu/czytując forum, to myślę że zarobisz i to błyskawicznie. Bo widać tu, że nie ma bardziej opłacalnej branży jak transport | |||
Koyotes
10 lat temu | Wiesz, ja na chwile obecna i tak grosze zarabiam. Robię to prawko, bo moze coś sie odwróci na lepsze w moim życiu. A ostatnio przeszukiwałem sobie ten portal i z tego co widze, jest sporo pracy dla przewoźników. Także wydaje mi sie, że praca w tej branży jest. | |||
ese
10 lat temu | Rozumiem i naprawdę życzę powodzenia. Ale nie jest to miejsce gdzie możesz się czegoś konkretnego szczególnie dowiedzieć. Spróbuj może wśród znajomych którzy już w tej branży siedzą, osobiście. Mogą pomóc uniknąć błędów, nakierować, poradzić w którym kierunku się udać. | |||
ese
10 lat temu | Mam kolegę "szambonurka" który wywozi nieczystości swoim autem. Innego, z wywrotką na tatrze. Innego z platformą bez burt który wozi betony. Nie ma tu jednej uniwersalnej recepty. W jednym końcy kraju na wywrotkę budowlaną łatwiej o pracę, w innym pod węgiel, w innym ruchoma podłoga pod zrębki itd... Spróbuj popytać, zawrzec znajomości, zaprzyjaźnić się z ludźmi którzy już to robią | |||
Koyotes
10 lat temu | wiem o co chodzi, tez czytałem tutaj wypowiedzi "mądrych". Problem w tym, ze żaden mój znajomy nie jeździ na tirach, mój instruktor nauki jazdy, który jeździ takze na autobusach, mówi, że to branża, która nie umrze i cały czas mnie kieruje, na C+E+ADR. Że jak będę miał to to będzie dobrze. Tylko że na razie musze troche dorobić na to wszystko, bo przede mną jeszcze klasyfikacje wstępna przyspieszona na przewóz towarów. | |||
Koyotes
10 lat temu | ~ ese - bardzo ci dziekuje za rady :) | |||
ese
10 lat temu | Powodzenia życzę. Tutejsze rewelacje sugeruję brać pod uwagę z dużą ostrożnością. Raczej już we własnych okolicach spróbować języka zasięgnąć. Choć nie wiem, czy na początek nie byłoby dobrze u kogoś trochę choć pojeździć. Trudno tu coś odpowiedzialnie radzić. Ale wierzę, że Ci się uda sytuację odmienić na lepszą i tego życzę. | |||
ese
10 lat temu | Nie ma za co. Niewiele poradziłem. Trudno tu coś jednoznacznie radzić. I przepraszam jeśli momentami nieco złośliwie mogło zacząć wyglądać. | |||
~były 10 lat temu | idz sobie najpierw do kogoś pojezdzic na to C i zobaczysz jak wyglada polski transport. Jedno wielkie DNO! | |||
jacek-kuba
10 lat temu | Podstawowa zasada-najpierw załatwiona współpraca z uczciwą spedycją-auto bierze się na końcu. Jeżeli nie masz doświadczenia na dużych autach, bierz solówkę na początek-ADR-y swoją drogą, to zawsze jakiś atut. | |||
ese
10 lat temu | jacek-kuba (2015-11-05 12:03:22) Podstawowa zasada-najpierw załatwiona współpraca z uczciwą spedycją-auto bierze się na końcu... "- Wybacz, ale 1. Skąd wiadomo, że spedycja uczciwa dziś, będzie wypłacalna za miesiąc? 2. Ma pójść i co powiedzieć? Że chodzę na kurs, mam zamiar kupić jakieś auto więc zagwarantujcie mi stałe zatrudnienie i dobre stawki? Bądź poważny. | |||
ese
10 lat temu | ~były (2015-11-05 12:02:58) idz sobie najpierw do kogoś pojezdzic na to C i zobaczysz jak wyglada polski transport. Jedno wielkie DNO!- A istnieją tysiące firm i setki tysięcy kierowców w nich pracują. Dlaczego? | |||
Koyotes
10 lat temu | ~ były: chciałem zacząć jeździć sam dla siebie, a nie żeby ktoś mnie poganiał i jeszcze sie wydzierał że za dużo na paliwo wydałem itp. ~jacek-kuba: skoro mówisz :). | |||
jacek-kuba
10 lat temu | ese dobra uczciwa spedycja, działająca rozsądnie od lat, nie padnie z dnia na dzień. Są takowe-gwarantuję w większości nie biorą przewoźników z ulicy | |||
ese
10 lat temu | jacek-kuba (2015-11-05 12:16:11) - Trudno tu dyskutować. Bo są małe firmy działające od lat, a i mógłbym podać nazwy wielkich o których mało kto już pamięta. Wystarczy by duży zleceniodawca padł i za nim plajtuje najuczciwsza spedycja. Bo trzeba rozróżnić przekręta nastawionego na plajtę od uczciwego, a niewypłacalnego nie z własnej winy. Choć dla wierzyciela na jedno to niestety wychodzi. Kasy takczy tak, nie ma. Ale ogólnie masz rację w dużym stopniu. | |||
jacek-kuba
10 lat temu | 90pr produkcji, handlu a nawet większych usług-odbywa się w świecie na zasadzie płatności terminowych-podobnie jest w transporcie-fakt, że to specyficzna branża i kanciarze lgną tu jak muchy do lepu-dlatego należy wiedzieć z kim współpracujemy | |||
jacek-kuba
10 lat temu | Nie ese, porządna spedycja, znająca doskonale rynek nie uzależnia się od jednego rekina-wiem jakie firmy masz na rynku, ale to w większości, od razu było podejrzane. | |||
ese
10 lat temu | Zgadza się. Dlatego trudno tu coś radzić na pewno | |||
jacek-kuba
10 lat temu | Reasumując -każdy z nas może się przejechać, dlatego, szczególnie w tej branży, powinniśmy współpracować z najlepszymi. Dążę cały czas do jednego-nie mając zielonego pojęcia o tej branży, nie kupujemy najpierw aut i nie idziemy współpracować z 1 spedycją na jaką trafimy w ogłoszeniu-to tyle | |||
ese
10 lat temu | Totolotek :) | |||
Koyotes
10 lat temu | ~ ese dobre podsumowanie :) i jakie prawdziwe. Słowem loteria | 1 | ||
Locio
10 lat temu | Dopiero robi kurs a już marzy o kasie. Zrobisz c, popracuj u kogoś z pół roku zapoznaj się z przepisami, znajdź dobra spedycje nie wszystko na raz bo utoniesz | |||
~sid 10 lat temu | no chyba po to robi ten kurs -by kase zarabiac [ a ty locio to pewnie jestes pasjonata ] |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.