ID: 174682
Pytanie o czas pracy
ID: 174682
ID: 174682
Panowie mam pytanie w celu upewnienia się. Jeżeli po pauzie weekendowej zrobiłem 3 dni pracy na 15 godzin oraz pauzy skrócone na 9 godzin, potem 1 dzień z pracą na 13 godzin i pauzą na 11 godzin, oraz dzień piąty z pracą na 15 godzin i rozpocząłem odpoczynek tygodniowy, to w tym piątym dniu mogłem pracować na 15 godzin? Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było ale chciałem się upewnić że tak można, bo nie wiem czy opisywać wydruk z dnia piątego.
Panowie mam pytanie w celu upewnienia się. Jeżeli po pauzie weekendowej zrobiłem 3 dni pracy na 15 godzin oraz pauzy skrócone na 9 godzin, potem 1 dzień z pracą na 13 godzin i pauzą na 11 godzin, oraz dzień piąty z pracą na 15 godzin i rozpocząłem odpoczynek tygodniowy, to w tym piątym dniu mogłem pracować na 15 godzin? Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było ale chciałem się upewnić że tak można, bo nie wiem czy opisywać wydruk z dnia piątego.
~stefek burczymucha*.tvk.torun.pl
*.tvk.torun.pl
Posty (258)
zibi1906
| ~tomiaszek (2015-12-20 10:48:46) tak, tak zibi ja rozumiem... do tego wydruk... smety wypisane na odwrocie itp... chodzi mi o to jak wyglada "następny dzień pracy"... no i tu podpowiedz :P A jak ma wyglądać? Wygląda dokładnie tak jak pracujesz. | |||
~tomiaszek | wg tachografu też masz "przegiecie jesli potraktujesz nastepny dzień jako 24ro godzinny okres... | |||
~tomiaszek | dopiero trzeciego dnia po "zdarzeniu tachograf "wyruwnuje" sytuację... nastepnego dnia po zdarzeniu ja polecam nie liczyć dnia pracy jako 24 godz, tylko pomniejszyc o czas przekroczenia dnia poprzedniego... Gwarantuje, że wszystko bedzie ok... na własnym przykladzie sie przekonałem, potwierdzając przy kontroli ASFiNG | |||
zibi1906
| ~tomiaszek (2015-12-20 10:54:19) dopiero trzeciego dnia po "zdarzeniu tachograf "wyruwnuje" sytuację... nastepnego dnia po zdarzeniu ja polecam nie liczyć dnia pracy jako 24 godz, tylko pomniejszyc o czas przekroczenia dnia poprzedniego... Gwarantuje, że wszystko bedzie ok... na własnym przykladzie sie przekonałem, potwierdzając przy kontroli ASFiNG A ja twierdzę że odpoczynkiem kończy się okres prowadzenia (nie zaczyna). Następny, to już zupełnie inna bajka. | |||
~Łukasz | tomiaszek według moich doświadczeń miałem troche inaczej, miałem prace ok ale musiałem zrobic 8h50min pauzy wydruk i opis nic nie dał bo kontroler policzył mi prace ciagiem czyli dzień dzisiejszy plus 8:50 pauzy i prace w dniu nastpenym az do prawidlowego odpoczynku dobowego, no i kasa poszla, ale kolega miał 15h30 pracy i potem 11h pauzy i tez zaplacil bo gosc sie uparl ze w 24h wyszlo tylko 8h30 pauzy wiec zalezy jak trafisz | |||
~tomiaszek | zibi zgadzam sie w 100proc, ale tacho jest martwym kompem i tego nie rozumie... :P | |||
~tomiaszek | Łukasz... sytuacja drogowa to też "giganci" którzy Nas kontroluja :) | |||
~Łukasz | to jest tak samo jak z policja przekroczysz prędkość i policjant da Ci pouczenie ale za 50km zrobisz to samo i nastepny da Ci juz mandat, bo akurat wstał lewa noga rano | |||
~ktosik | Lukasz - wszystko o czym napisałem i podane przeze mnie przykłady są poparte konkretnymi art z 561/06. Odnośnie straconych odpoczynkow domowych zibi już dawno wkleil przepis. Jaoge tylko powtórzyć - w ciągu tygodnia można zrobić więcej niż 3 takie odpoczynki Tomiaszek - mam pewne zasady. Staram się ograniczać dyskusje z idiotami więc z tobą raczej nie będę dyskutowal | |||
~Łukasz | Ok. Ktosik ja jezdze w de wydrukuje ten schemat co dales i zobaczymy co powie na to niemieckie BAG, zobaczymy ich intetpretacje ale to po Nowym Roku bo teraz juz chyba nie dam rady. | |||
~Łukasz | Ktosik ja rozumiem co TY piszesz, ten przykład 4x24h jest z Polski? Ja pisałem wcześniej, że miałem podobną sytuacje we Francji 45h+24h+39h+41h+45h (pierwszy tydzień 45h, drugi tydzień 24h potem po 4 dniach 39h, nastepnie 8-9h pracy i znowu 41h i po powrocie z Francji i feralnej kontroli zaraz 45h, żeby było ok) i francuska inspekcja plus oczywiście niezawisły sąd dla miasta Rennes stwierdził, że jest to nie prawidłowe odebranie odpoczynku tygodniowego. Oczywiscie mamy prawo odmówić mandatu i sprawa idzie do sadu, ale powiedz mi chciałoby Ci się tam jechać plus jakiś adwokat i tłumacz, no chyba że znasz dobrze język? Większość moich kontroli miałem na terenie Francji i powiem Ci, że interpretacja polskiego ITD (nadmienie z okolic Bydgoszczy) jest całkiem inna niż interpretacja francuzów, a jak wszyscy wiemy przepis dla całej UE jest jednolity | |||
~ktosik | Nie. Dlatego jeździe wg przepisów | |||
~Łukasz | Najlepiej byłoby robić same 45h i 11h no ale tak dobrze nie ma, no i znowu byłby problem z 45h bo albo dom albo hotel, więc... Pozdro | |||
~szerokości | Przepisy 561 są jednolite ale jeszcze są przepisy prawa pracy i u nas ITD nie karze za to a we Francji tak. | |||
~ktosik | wcale nie najlepiej. ja wole posiedziec w domu, robiac odpoczynki, niz siedziec na obszczanym czy niejednokrotnie obsranym parkingu. a 45h poza miejscjem zamieszkania mozna robic wszedzie tylko nie w aucia. nie ma nigdzie napisane ze musi to byc hotel czy dom. wazne zeby nie w aucie. robic mozesz pod naczepa, lub pod mostem lub w burdelu | |||
~ktosik | francuzi moga karac polakow za nieprzestrzeganie polskiego prawa pracy? ciekawe.. a z drugiej strony - polski kierowca, zatrudniony w polskiej firmie nie stosuje sie do francuskiego prawa pracy, tylko do polskiego. ak wiec " szerokosci " zycze ci szerokich autostrad dla szarych komorek | |||
~Łukasz | pisałem nie pracuje w Polsce, ilu znasz kierowców którzy maja płacone z km? | |||
~ktosik | co z tego ze nie pracujesz w pl? 561/06 obowiazuje we wszystkich krajach unii i brzmi jednakowo | |||
~Łukasz | też to pisałem to powiedz mi dlaczego 750 euro poszło masz na to odp??? | |||
~ktosik | wyslij mi plik z kk za ten okres to ci powiem | |||
~ktosik | na twoim opisie nie moge sie opierac, poniewaz udowodniles ( przynajmniej mi ) ze przepisow nie znasz, wiec i twoj opis sytuacji tez moze byc bledny | |||
~Łukasz | tylko jak polskie firmy nie stosują się do polskiego prawa pracy, które mówi, że kierowca nie może pracować w systemie akordowym czyli nie może otrzymywać wynagrodzenie z przejechanych kilometrów, to jest ok??? to co mamy robić??? | |||
~Łukasz | ok wazne, że TY znasz | |||
~ktosik | znasz jakis przepis ktory tego zabrania? bo w 561/06 owszem jest wzmianka, ale jest to zdanie warunkowe, ale wcale nie wyklucza placy z km lub z % mozne znasz inny przepis? | |||
~Łukasz | pisze duzymi literami POLSKIE PRAWO PRACY DOTYCZĄCE KIEROWCÓW nie 561, jesteś zatrudniony w PL wiec Polskie Prawo Pracy też Cię dotyczy tak??? | |||
~ktosik | ok. dawaj ten przepis | |||
~Łukasz | s://opole. pip. gov. pl/pl/dzialania/pora dy-prawne/wynagrodze nia/2711, jestem-zawodowym-kie rowca-pracodawca-zat rudnia-mnie-w-system ie-akordowym-a-wiec- placi-od-ilosci-prze jechanych-kilometrow -stawki-podstawowe-s a-zenujace-czy-to-je st-zgodne-z-prawem-. html | |||
~ktosik | w polsce jest albo PRAWO PRACY albo Ustawa o Czasie Pracy Kierowcow. to o ktorym pisales? | |||
~ktosik | skoncentruj se - ja chce przepis z ego prawa o ktorym pisales. PRZEPIS | |||
~Łukasz | Prawo pracy |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.