ID: 174682
Pytanie o czas pracy
ID: 174682
ID: 174682
Panowie mam pytanie w celu upewnienia się. Jeżeli po pauzie weekendowej zrobiłem 3 dni pracy na 15 godzin oraz pauzy skrócone na 9 godzin, potem 1 dzień z pracą na 13 godzin i pauzą na 11 godzin, oraz dzień piąty z pracą na 15 godzin i rozpocząłem odpoczynek tygodniowy, to w tym piątym dniu mogłem pracować na 15 godzin? Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było ale chciałem się upewnić że tak można, bo nie wiem czy opisywać wydruk z dnia piątego.
Panowie mam pytanie w celu upewnienia się. Jeżeli po pauzie weekendowej zrobiłem 3 dni pracy na 15 godzin oraz pauzy skrócone na 9 godzin, potem 1 dzień z pracą na 13 godzin i pauzą na 11 godzin, oraz dzień piąty z pracą na 15 godzin i rozpocząłem odpoczynek tygodniowy, to w tym piątym dniu mogłem pracować na 15 godzin? Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było ale chciałem się upewnić że tak można, bo nie wiem czy opisywać wydruk z dnia piątego.
~stefek burczymucha*.tvk.torun.pl
*.tvk.torun.pl
Posty (258)
~Zakręcony | ktosik... wielu kierowców nie rozumie, że każda przerwa trwająca 24 godziny może być potraktowana jako skrócona przerwa tygodniowa. To co piszesz i pytasz jest tylko grą słówek. Swoją drogą każde czekanie na załadunek powinno być ujmowane na tachografie jako PRACA, co nie pozwoli na kręcenie dodatkowych 24 godzin w oczekiwaniu na łaskawość spedytora. | |||
~Łukasz | zerknałem i wydaje mi sie własnie ze na tym obrazku tak jest zaczal 45h na dzien dobry potem 24 i wychodzi co 3-4 dni kolejne 24 czyli zawsze oddawał do poprzedniego 24 i zaliczalo mu 45h co o tym sadzisz? to moje zdanie | |||
~Łukasz | zakrecony masz tez opcje oczekiwane na tacho | |||
~Łukasz | mi sie tez tak wydaje ilu kierowcow tyle wersji bedzie, wazne zeby nie placic bo po co | |||
~Zakręcony | ~Łukasz... nie, nie pozwalam sobie na to. Używam tacho według UoCPK. Wierz mi, ale spedytor się stara. | |||
~z. | Od ilości przewinień notorycznie powtarzających się Łukasz, myślę ze bardziej. Zwłaszcza dziennych (dobowych) odpoczynków, czy tygodniowych, jazda do końca 4, 5h z lipnym opisem typu brak parkingu. Kontrola nie koniecznie musi zakończyć się karą, pouczeniem słownym też. | |||
~Łukasz | tak samo kolega w de mial pane i sam zmienil kolo na zatoczce, przyjechala policja wszystko ok ale spytali czy moga sprawdzic tacho, no powiedzial ok nie ma problemu a tam pauza, nie wiem czy sam wcisnal czy automatycznie wskoczylo bo to dawno temu juz bylo ale biedny zaplacil za to, bo powinna byc praca | |||
~Łukasz | w hiszpani np gosciu mi powiedzial przed kontrola max 10% przewinien na 4 tyg przymyka oko, bedzie wiecej to placimy | |||
~Łukasz | w belgii kiedys jeszcze za czasów tarczek gosciu poprosil o tarczki z ostatniego tygodnia jak wszystko bedzie ok dalej nie wnika wiec co czlowiek to inaczej | |||
~Zakręcony | ~Łukasz... w krajach na zachód od Polski człowiek jest szanowany, nawet ten jeżdżący na miotle. W związku z powyższym wszelakie służby kontrolne zwracają uwagę na ludzi ze wchodu, którzy to myślą, że jak dalej zajadą łamiąc wszelakie normy, to więcej zarobią. Szkoda mi tych roboli ze wschodu. | |||
~z. | Zależy też pod jakim kątem kontroluje. Węgier chciał zobaczyć czy nie ma drugiej tarczki, kilka ładych lat temu. Na to głownie zwrócił uwagę, reszte zmierzył zaczytał się i tyle jego. Trafiają się wyrozumiali, Omyłkowo podzieliłem przerwę zamiast min. 15-pierwszej i potem min. 30 drugiej. Zrobiłem trzy pierwsza 30, druga 25, trzecia chyba 20, wtedy program zaliczyl poprawnie u mnie w tacho (przeoczyłem). Zostałem pouczony tylko w tej kontroli. W Hesji nawet obdarowano broszurką. Słuzby kontrolne zorientowane są w trickach doskonale, nie musza mieć komputara z programem do tego. | |||
~Zakręcony | ~z... . zauważyłem w każdym kraju. Szanuj siebie, to i ciebie będą szanowali. | |||
~z. | Zgadzam się, w tym jest sens i wartość, nie tylko słowa, które coś oznacza. Tobie też tego życzę, choć zderzamy się z różnymi sytuacjami i ludźmi na co dzień, często niepochlebnymi opiniami. | |||
~Zakręcony | W związku nadchodzącymi świętami życzę wszystkim forumowiczom spełnienia marzeń. Oby z tego "fachu" odpadły dziady zarówno ze strony pracodawców, jak i kierowców. Mam nadzieję, że będzie lepiej, uczciwiej itd... | 1 | ||
~Zakręcony | te brakujące "z" każdy znajdzie powyżej. | |||
~jan | Od 00:01 do 11. 00 jadę 9h i robię odpoczynek dzienny 9h. Ruszam i do północy jadę 5 h. Jest ok? | |||
~jan | Oczywiście przestrzegając 4:30 jazdy ciaglej. | |||
~ktosik | Łukasz (2015-12-20 01:32:58) pamietaj ze masz jeszcze rekompensate czyli pierwszy raz zaliczy Ci 45 ok drugi raz 24 ok trzeci masz 24 ale art 8 pkt 7 mowi ze rekompensate odbierasz z przynajmniej 9h dziennego to godziny z tej trzeciej 24 zaliczy ci na poczet tej rekompensaty bo zrobiles drugi raz tylko 24 czyli 24-9h=13 idzie na poczet tego wedlug mnie wtedy bylby spory problem gdyz zostalby zlamany Art8 pkt6 mowiacy ze odpoczyenk tygodniowy nalezy zrobic najpozniej po 6 okresach 24h. gdyby ktoras 24 w przykladzie byla odpoczynkiem dobowym + rekompensata to odpoczynek tygodniowy bylby po 7 lub wiecej okresach 24h w tym przykladzie KAZDA 24 jest odpoczynkiem tygodniowym mow a caly czas o przykladzie z chomika | |||
~ktosik | rozmawialem o tych odpoczynkach skroconych z inspektorem. mozesz o tym posluchac. na samym dole jest rozmowa z inspektorem | |||
~stefek burczymucha | Nie wiedziałem że z prostego wątku wyjdzie taka dyskusja, dzięki. Ale jedno jest najlepsze z magistrami parkingowymi, ja tam uwielbiam mieć takich w firmie której pracuję. Pozdrawiam | |||
~Łukasz | Dobra będziemy kończyć, Ktosik ja dałem wyżej dwa przykłady z google to mnie zbruzgałeś, Ty dałeś teraz przykład z chomika i jest ok. Ale co jest w 561? według tego obrazka i Twojej interpretacji przez te 3 tygodnie między wszystkimi normalnymi i skróconymi odpoczynkami tyg. mogłbyś robić same skrócone przerwy dobowe bo przeważnie są 3 dni między 24h, tylko w jednym przypadku musiałbyś zrobić 11h bo są 4 dni, ciekawe co powiedziałby na to nie które służby kontrolne widząc przez 3 tyg głownie same 9h pauzy. Moj mandat z Francji wyglądał tak: zaczynam odpoczynek 45h nastepny był 24h potem zrobiłem 39h i musiałem coś rozładować, zrobiłem dosłownie 7-8h pracy łącznie i ponownie z 42h przerwy (był to okres świąteczny dlatego tak wyszło) a na dystrybucji firmy pracują w świeta czytaj markety. według Francuza 45h, potem 24h, 45h, 24h jest ok nawet nic nie wpomniał o rekompensacie, ale myk jest taki według Niego, że trzeba te przerwy mieć w ciągu czyli 45h ciagiem 24h ciagiem itd. Wiec przykład z tego obrazka u tego Pana co mnie kontrolował wyszedłby drogo. Nie ważne kończymy jest niedziela. Przykład rozmowy co do wątku Jana, zaczynam o pólnocy jadę prawidłowo 9h z 45 min pauzy, robię 9h dziennej i ruszam ponownie, według mnie ok wszystko przepisowo, pytałem polskiego inspektora według Niego też ok, ale wtedy dlaczego francuski mnie ukarał??? Bo według Niego wyszło w dobie dziennej (00:00-23:59) np. 12-13h jazdy, a według Niego może być max. 10h Ilu ludzi tyle interpretacji. Wesołych dla Wszystkich i Szczęsliwego Nowego. | |||
zibi1906
| Noooo, cały szkopuł w tym że... trzeba robić tak żeby było dobrze. | |||
~Łukasz | Tylko dla każdego dobrze może mieć inne znaczenie, tak na marginesie ilu kierowców jeździ jeszcze z km. znaczy ma płacone z km?? według polskiego prawa praca jest to niedozwolone, kierowca nie może pracować w systemie akordowym czyli za przejechane km, a jak jest w rzeczywistości??? | |||
zibi1906
| Oczywiście ktosik miał całkowitą rację, pisząc o kilku odp. tyg. skróconych z rzędu. Są one dozwolone i żaden przepis ich nie zabrania. Inną sprawą jest że nawet wśród inspektorów, znajdują się tacy którzy nie ogarniają tematu. | |||
~tomiaszek | ktosik to taki znafca tematu jak widzę,... wobec tego :czy jesli przekroczę czas "pracy" o 30 minut wszystko bedzie "OK" dnia nastepnego? | |||
zibi1906
| ~tomiaszek (2015-12-20 10:41:52) ktosik to taki znafca tematu jak widzę,... wobec tego :czy jesli przekroczę czas "pracy" o 30 minut wszystko bedzie "OK" dnia nastepnego? N ie odbierzesz pełnego odpoczynku. | |||
~Łukasz | zibi wiesz jest nasza racja i wasz racja tylko która to ta prawdziwa? Jak masz problem z prawem to tez idziesz do adwokata bo on zna się na tych kruczkach prawnych, tak jak z ktosiem dyskutowalismy na temat znaczenia kilku słów: co najmniej itp itd. co do ilości przegieć z opisem też w przepisach nie jest napisane ile razy można tak zrobić, możesz robić codziennie i opisac bo limitu nie ma w 561 ale raczej jak ktos to zobaczy to bedzie w szoku | |||
~tomiaszek | tak, tak zibi ja rozumiem... do tego wydruk... smety wypisane na odwrocie itp... chodzi mi o to jak wyglada "następny dzień pracy"... no i tu podpowiedz :P | |||
zibi1906
| Tak, słowo "co najmniej", w tym przypadku jest tym kluczowym. | |||
~tomiaszek | Lukasz wszystko wynika z sytuacji drogowych, a one bywają nigdy nie określone |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.