Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pytanie o czas pracy

ID: 174682


Panowie mam pytanie w celu upewnienia się. Jeżeli po pauzie weekendowej zrobiłem 3 dni pracy na 15 godzin oraz pauzy skrócone na 9 godzin, potem 1 dzień z pracą na 13 godzin i pauzą na 11 godzin, oraz dzień piąty z pracą na 15 godzin i rozpocząłem odpoczynek tygodniowy, to w tym piątym dniu mogłem pracować na 15 godzin? Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było ale chciałem się upewnić że tak można, bo nie wiem czy opisywać wydruk z dnia piątego.

~stefek burczymucha
*.tvk.torun.pl

Posty (258)

~Zakręcony
ktosik... wielu kierowców nie rozumie, że każda przerwa trwająca 24 godziny może być potraktowana jako skrócona przerwa tygodniowa. To co piszesz i pytasz jest tylko grą słówek. Swoją drogą każde czekanie na załadunek powinno być ujmowane na tachografie jako PRACA, co nie pozwoli na kręcenie dodatkowych 24 godzin w oczekiwaniu na łaskawość spedytora.
~Łukasz
zerknałem i wydaje mi sie własnie ze na tym obrazku tak jest zaczal 45h na dzien dobry potem 24 i wychodzi co 3-4 dni kolejne 24 czyli zawsze oddawał do poprzedniego 24 i zaliczalo mu 45h co o tym sadzisz? to moje zdanie
~Łukasz
zakrecony masz tez opcje oczekiwane na tacho
~Łukasz
mi sie tez tak wydaje ilu kierowcow tyle wersji bedzie, wazne zeby nie placic bo po co
~Zakręcony
~Łukasz... nie, nie pozwalam sobie na to. Używam tacho według UoCPK. Wierz mi, ale spedytor się stara.
~z.
Od ilości przewinień notorycznie powtarzających się Łukasz, myślę ze bardziej. Zwłaszcza dziennych (dobowych) odpoczynków, czy tygodniowych, jazda do końca 4, 5h z lipnym opisem typu brak parkingu. Kontrola nie koniecznie musi zakończyć się karą, pouczeniem słownym też.
~Łukasz
tak samo kolega w de mial pane i sam zmienil kolo na zatoczce, przyjechala policja wszystko ok ale spytali czy moga sprawdzic tacho, no powiedzial ok nie ma problemu a tam pauza, nie wiem czy sam wcisnal czy automatycznie wskoczylo bo to dawno temu juz bylo ale biedny zaplacil za to, bo powinna byc praca
~Łukasz
w hiszpani np gosciu mi powiedzial przed kontrola max 10% przewinien na 4 tyg przymyka oko, bedzie wiecej to placimy
~Łukasz
w belgii kiedys jeszcze za czasów tarczek gosciu poprosil o tarczki z ostatniego tygodnia jak wszystko bedzie ok dalej nie wnika wiec co czlowiek to inaczej
~Zakręcony
~Łukasz... w krajach na zachód od Polski człowiek jest szanowany, nawet ten jeżdżący na miotle. W związku z powyższym wszelakie służby kontrolne zwracają uwagę na ludzi ze wchodu, którzy to myślą, że jak dalej zajadą łamiąc wszelakie normy, to więcej zarobią. Szkoda mi tych roboli ze wschodu.
~z.
Zależy też pod jakim kątem kontroluje. Węgier chciał zobaczyć czy nie ma drugiej tarczki, kilka ładych lat temu. Na to głownie zwrócił uwagę, reszte zmierzył zaczytał się i tyle jego. Trafiają się wyrozumiali, Omyłkowo podzieliłem przerwę zamiast min. 15-pierwszej i potem min. 30 drugiej. Zrobiłem trzy pierwsza 30, druga 25, trzecia chyba 20, wtedy program zaliczyl poprawnie u mnie w tacho (przeoczyłem). Zostałem pouczony tylko w tej kontroli.
W Hesji nawet obdarowano broszurką.
Słuzby kontrolne zorientowane są w trickach doskonale, nie musza mieć komputara z programem do tego.
~Zakręcony
~z... . zauważyłem w każdym kraju. Szanuj siebie, to i ciebie będą szanowali.
~z.
Zgadzam się, w tym jest sens i wartość, nie tylko słowa, które coś oznacza. Tobie też tego życzę, choć zderzamy się z różnymi sytuacjami i ludźmi na co dzień, często niepochlebnymi opiniami.
~Zakręcony
W związku nadchodzącymi świętami życzę wszystkim forumowiczom spełnienia marzeń. Oby z tego "fachu" odpadły dziady zarówno ze strony pracodawców, jak i kierowców. Mam nadzieję, że będzie lepiej, uczciwiej itd...

1

~Zakręcony
te brakujące "z" każdy znajdzie powyżej.
~jan
Od 00:01 do 11. 00 jadę 9h i robię odpoczynek dzienny 9h. Ruszam i do północy jadę 5 h. Jest ok?
~jan
Oczywiście przestrzegając 4:30 jazdy ciaglej.
~ktosik
Łukasz
(2015-12-20 01:32:58) pamietaj ze masz jeszcze rekompensate czyli pierwszy raz zaliczy Ci 45 ok drugi raz 24 ok trzeci masz 24 ale art 8 pkt 7 mowi ze rekompensate odbierasz z przynajmniej 9h dziennego to godziny z tej trzeciej 24 zaliczy ci na poczet tej rekompensaty bo zrobiles drugi raz tylko 24 czyli 24-9h=13 idzie na poczet tego wedlug mnie


wtedy bylby spory problem gdyz zostalby zlamany Art8 pkt6 mowiacy ze odpoczyenk tygodniowy nalezy zrobic najpozniej po 6 okresach 24h.

gdyby ktoras 24 w przykladzie byla odpoczynkiem dobowym + rekompensata to odpoczynek tygodniowy bylby po 7 lub wiecej okresach 24h

w tym przykladzie KAZDA 24 jest odpoczynkiem tygodniowym


mow a caly czas o przykladzie z chomika
~ktosik
rozmawialem o tych odpoczynkach skroconych z inspektorem.
mozesz o tym posluchac.
na samym dole jest rozmowa z inspektorem
~stefek burczymucha
Nie wiedziałem że z prostego wątku wyjdzie taka dyskusja, dzięki. Ale jedno jest najlepsze z magistrami parkingowymi, ja tam uwielbiam mieć takich w firmie której pracuję. Pozdrawiam
~Łukasz
Dobra będziemy kończyć, Ktosik ja dałem wyżej dwa przykłady z google to mnie zbruzgałeś, Ty dałeś teraz przykład z chomika i jest ok.
Ale co jest w 561? według tego obrazka i Twojej interpretacji przez te 3 tygodnie między wszystkimi normalnymi i skróconymi odpoczynkami tyg. mogłbyś robić same skrócone
przerwy dobowe bo przeważnie są 3 dni między 24h, tylko w jednym przypadku musiałbyś zrobić 11h bo są 4 dni, ciekawe co
powiedziałby na to nie które służby kontrolne widząc przez 3 tyg głownie same 9h pauzy. Moj mandat z Francji wyglądał tak:
zaczynam odpoczynek 45h nastepny był 24h potem zrobiłem 39h i musiałem coś rozładować, zrobiłem dosłownie 7-8h pracy łącznie i ponownie z 42h przerwy (był to okres świąteczny dlatego tak wyszło)
a na dystrybucji firmy pracują w świeta czytaj markety. według Francuza 45h, potem 24h, 45h, 24h jest ok nawet nic nie wpomniał o rekompensacie, ale myk jest taki według Niego,
że trzeba te przerwy mieć w ciągu czyli 45h ciagiem 24h ciagiem itd. Wiec przykład z tego obrazka u tego Pana co mnie kontrolował wyszedłby drogo. Nie ważne kończymy jest niedziela. Przykład rozmowy co do wątku Jana,
zaczynam o pólnocy jadę prawidłowo 9h z 45 min pauzy, robię 9h dziennej
i ruszam ponownie, według mnie ok wszystko przepisowo, pytałem polskiego inspektora według Niego też ok, ale wtedy dlaczego
francuski mnie ukarał??? Bo według Niego wyszło w dobie dziennej (00:00-23:59) np. 12-13h jazdy, a według Niego może być max. 10h
Ilu ludzi tyle interpretacji.

Wesołych dla Wszystkich i Szczęsliwego Nowego.
zibi1906
Noooo, cały szkopuł w tym że... trzeba robić tak żeby było dobrze.
~Łukasz
Tylko dla każdego dobrze może mieć inne znaczenie, tak na marginesie ilu kierowców jeździ jeszcze z km. znaczy ma płacone z km?? według polskiego prawa praca jest to niedozwolone, kierowca nie może pracować w systemie akordowym czyli za przejechane km, a jak jest w rzeczywistości???
zibi1906
Oczywiście ktosik miał całkowitą rację, pisząc o kilku odp. tyg. skróconych z rzędu.
Są one dozwolone i żaden przepis ich nie zabrania.
Inną sprawą jest że nawet wśród inspektorów, znajdują się tacy którzy nie ogarniają tematu.
~tomiaszek
ktosik to taki znafca tematu jak widzę,... wobec tego :czy jesli przekroczę czas "pracy" o 30 minut wszystko bedzie "OK" dnia nastepnego?
zibi1906
~tomiaszek
(2015-12-20 10:41:52) ktosik to taki znafca tematu jak widzę,... wobec tego :czy jesli przekroczę czas "pracy" o 30 minut wszystko bedzie "OK" dnia nastepnego?



N ie odbierzesz pełnego odpoczynku.
~Łukasz
zibi wiesz jest nasza racja i wasz racja tylko która to ta prawdziwa? Jak masz problem z prawem to tez idziesz do adwokata bo on zna się na tych kruczkach prawnych, tak jak z ktosiem dyskutowalismy na temat znaczenia kilku słów: co najmniej itp itd. co do ilości przegieć z opisem też w przepisach nie jest napisane ile razy można tak zrobić, możesz robić codziennie i opisac bo limitu nie ma w 561 ale raczej jak ktos to zobaczy to bedzie w szoku
~tomiaszek
tak, tak zibi ja rozumiem... do tego wydruk... smety wypisane na odwrocie itp... chodzi mi o to jak wyglada "następny dzień pracy"... no i tu podpowiedz :P
zibi1906
Tak, słowo "co najmniej", w tym przypadku jest tym kluczowym.
~tomiaszek
Lukasz wszystko wynika z sytuacji drogowych, a one bywają nigdy nie określone
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.141.42.84

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels