Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Szybkie pytanie odnośnie tachografu

ID: 206792


Witam,

z góry przepraszam, bo pytań o tacho pewnie było setki tysięcy, ale nurtuje mnie jedna kwestia, a mianowicie... Czy tachograf (cyfrowy) oprócz czasu jazdy pokazuje informacje o czasie pracy w danym cyklu? Np. że na chwilę obecną mamy już przepracowane powiedzmy w sumie 10 godzin? (jazda+załadunek, itd)
Pytam ponieważ nie miałem fizycznie przyjemności pracować z "żywym" tachografem.

Pozdrawiam

Posty (43)

~stary
oo, troll sie napedza
~stary
od kiedy ilosc nickow swiadczy o trolowaniu glabie?
idz poczytaj czym sie charakteryzuje troll, glabie
~patrol
napisalem.
popros kogos zeby ci tlumaczyl
barracuda
Jakże by inaczej? W całej galaktyce, jest tylko jeden osobnik o tak charakterystycznej zgryźliwości. Akurat teraz podpisał się stary, ale ma z tuzin nicków. Kiedyś wiele razy zbłaźnil się jako vizitors-teraz udaje fachowca-jako m. in kodeksowy. Niemniej jednak pewnych rzeczy w necie nie da się ukryć. Jest jeszcze kilku zgryźliwców, ale ci potrafią pisać zgodzie z zasadami pisowni i używają polskiego alfabetu.

1

~patrol
juz jest jeden co wkleja caly czas ten sam tekst. a moze to wciaz ten sam?

glabie, gdybym tylko chcial ukryc swoje ip, to mialbys gowno a nie swoje sledztwo.
barracuda
Bóg zapłać za dobre słowo. :-) Nie oceniaj innych według siebie. Poszczekaj teraz sobie. Wieczorem wrócę. Zobaczę co wyszło ze zgryźliwca. :-)

1

~CIA
trole zeruja :D

ciekawe kiedy zaczna znow sie idealizowac, i przekonywac glownie samych siebie, ze czas wolny spedzaja ze swoja rodzina ; d
~Tom
Pytanie padło,
ile maksymalnie godzin jazdy plus młotków można mieć w jednej dobie paracy?
Inna sprawa,
po jednym cyklu 6h (4, 5jazdy +1, 5młotka) trzeba mieć 45m przerwy.
~kiero
nie wiem gdzie ty widzisz takie pytanie, ale ok.

UoCPK
Art. 6.
1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowego, w szczególności:
1) prowadzenie pojazdu
2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem

itd

Art. 11.
1. Czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3-5.
~kiero
Art. 8.
1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
~fryc
To ile tych godzin?
8, 12 czy 15?
A może 10?
PavelSPM
~Tom
"ile maksymalnie godzin jazdy plus młotków można mieć w jednej dobie pracy?"

Kierowca w jednej DOBIE może mieć czasu pracy ("jazda" + "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE.
UWAGA !!!
Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku.
Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" + "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę.
PavelSPM
~Tom

Wystarczy wprowadzać "łóżko" do tachografu tylko w miarę potrzeby, wymaganych przepisami, w czasie odebrania przerw (15; 30; 45 minut) czy odpoczynków (9; 11; 24; 45 godzin), a reszta czasu rejestrować, wspierając się na przepisy, "młotkami" i "kopertą" (najkorzystniej - "młotki"), i spokojnie bez problemów da się wypracować w jednym tygodniu (w 5-6-dziennym okresie przy 13-15-godzinnych pracowniczych zmianach (szychtach) maksymalnie dopuszczone 60 godzin pracy ("jazda" + "młotki").
Sprawdzono w praktyce.
~fryc
spm ty oszust czy zlodziej?

1

~fryc
Na Bialorusi też tak robisz?

1

silwio
Na Białorusi nie podskoczy... więc żebra o pracę w PL... od paru lat się ogłasza, i ciekawostka... jest deficyt kierowców, a on dalej.. bezrobotny... ciekawe..

1

PavelSPM
~fryc
"spm ty oszust czy zlodziej?"

A co?
Wspierać się na przepisy w Polsce to znaczy być oszustem czy zlodziejem?
Wspierać się na przepisy to przywilej tylko do "wyjątkowo wybranych"?
Polska to prawne europejskie państwo?


~silwi o
"więc żebra o pracę w PL... od paru lat się ogłasza, i ciekawostka... jest deficyt kierowców, a on dalej.. bezrobotny... ciekawe.. "

Żebrasz to ty zgadzając się pracować za, tak zwany, nie legalny zarobek jako dniuwki, km, %, obroty i t. d.
Właśnie z powodu deficytu w Polscy kierowców i ogłaszam ofertę. Polska jak i polacy nie cudzy dla mnie kraj jak i naród.
Nie pracuje w PL bo mi interesuje tylko legalny zarobek (podstawa lub pogodzinna płaca i należne dodatki - OD MINIMALNEJ), i kwoty (krajowe/zagraniczne diety i ryczałty za noclegi - UZGODNIONE).
Nie pracując w Polscy, nie znaczy że jestem bezrobotny.
silwio
To jak w polsce wykorzystują... to po hooy męczysz o pracę?... pracuj tam gdzie ci dobrze...
~fryc
spm który przepis zezwala na rejestrowanie pracy w czasie odpoczynku?
~MAzi
Witam. Może ktoś się spotkał z czymś takim. volvo fh4 wchodząc w komputer pokładowy, opcje tachografu, pokazuje mi czas jazdy dniowy jak i tygodniowy i dwu tygodniowy w czasie 99, 5 godz. Jak to zresetować żeby pokazywał realne czasy. Jaka może byc przyczyna?
~Defektoskop
Zaloguj karte
~Marcell
Witam, mam pytanie odnośnie tachografu cyfrowego. Jezdze jako kierowca (coś a'la kurier).
1. Przyjeżdżam na miejsce rozładunku.
2. wciskam na tacho młoteczki (inna praca)
3. Skończyłem rozładunek i ruszam.
4. Tacho przeskakuje w tryb jazdy
5. W prawym górnym rogu pojawia się młoteczki.
6. Po jakiś 3 takich rozładunkach tachograf pokazuje mi, że zostało mi 15' odpoczynku
7. Po 15' odpoczynku tacho przeskakuje mi na poprzedni odpoczynek różnie 45 albo 30 zależy czy jeszcze wcześniej zrobiłem przerwę.

Pytanie dlaczego pojawia się te młotki po rozladunku i dlaczego wyskakuje ta przerwa 15'. Co robię źle? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
~Tadek
Przypomina o przerwie w czasie pracy.
~Marcell
Te młotki przypominają o przerwie w czasie pracy? Czy co?
~Niemaznaczemia
Dobre pytanie, pomijając fakt, że połowa wpisów to ujadanie kundli, nie zauważyłem odpowiedzi, a często klepię młotki, nie sprawdzałem czy tacho odlicza czas wstecz do kolejnej wymaganej pauzy, przy najbliższej okazji postaram się to sprawdzić
~Pan Ordynator
Nie dobre pytanie, lecz głupie. Tzw "młotki"to inna praca, co więc mają przypominać?
~Tadek
~Tadek
2019-07-23 20:20:46Przypomina o przerwie w czasie pracy.

~Niemaznaczemia

2019-07-24 09:18:43Dobre pytanie, pomijając fakt, że połowa wpisów to ujadanie kundli, nie zauważyłem odpowiedzi,  


Przypomnę jedynie, że przerwa w pracy może być dzielona po 15 minut.
~Szcgfffgh
Nie działa mi dynafleet w Volvo
~Szcgfffgh
Domaga się jakiś kodów a przed tem działał chodzi mi o info z tachografu
Puchacz1
To usługa płatna.
Może dlatego nie działa?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 52.90.181.205

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels