ID: 218898
Proszę o pomoc z tachografem Stoneridge Exakt Duo2 - Przeprawa promowa!
ID: 218898
ID: 218898
Witam, do nie dawna pływam na Skandynawie na starym tacho, gdzie wbijałem po prostu przeprawe promową gdy już stanąlem na promie, a wczesniej na parkingu robilem zakonczenie.
Teraz wsiadłem na nowego Dafa gdzie jest ten cały nowy, przeswietny tachograf i tutaj mam problemy. Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: dojezdzam na parking, mam przerwe oczekujac na prom, stoje np 2 godziny, i wiem ze zachwile bede wjezdzal na prom, wiec przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, tam staje na, łóżku" i sobie plyne, gdy dobijam do portu to przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. I tak tez robilem, niestety tacho nie zaliczylo mi promu i musialem od nowa stac co najmniej pelne 9 godzin, Moze sie wypowiedziec ktos kto uzywa takie samo tacho? Sluchalem opowiesci kierowcow w porcie to masa roznych wersji, leb juz mi peka... A niestety te tacho pokazuje wszystko dokladnie i jak nie zaliczy promu to nie pojade bo zaraz krzyczy ze czas na odpoczynek, ostatnio tak mialem bo nie zaliczylo mi promu i krzyczalo ze czas pracy mi sie skonczyl, w*ia mnie ono nie milosiernie, prosze o pomoc.
Witam, do nie dawna pływam na Skandynawie na starym tacho, gdzie wbijałem po prostu przeprawe promową gdy już stanąlem na promie, a wczesniej na parkingu robilem zakonczenie.
Teraz wsiadłem na nowego Dafa gdzie jest ten cały nowy, przeswietny tachograf i tutaj mam problemy. Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: dojezdzam na parking, mam przerwe oczekujac na prom, stoje np 2 godziny, i wiem ze zachwile bede wjezdzal na prom, wiec przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, tam staje na, łóżku" i sobie plyne, gdy dobijam do portu to przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. I tak tez robilem, niestety tacho nie zaliczylo mi promu i musialem od nowa stac co najmniej pelne 9 godzin, Moze sie wypowiedziec ktos kto uzywa takie samo tacho? Sluchalem opowiesci kierowcow w porcie to masa roznych wersji, leb juz mi peka... A niestety te tacho pokazuje wszystko dokladnie i jak nie zaliczy promu to nie pojade bo zaraz krzyczy ze czas na odpoczynek, ostatnio tak mialem bo nie zaliczylo mi promu i krzyczalo ze czas pracy mi sie skonczyl, w*ia mnie ono nie milosiernie, prosze o pomoc.
Posty (59)
gustav
| D. pa | |||
gustav
| . u.. | |||
~kier | GUTAV TY IMBECYLU FORUMOWY. WCZORAJ TO JUZ NIE MIALEM OCHOTY Z TOBA PISAC. NAPISZ MI OSLE NA KTORYM PROMIE PLYNAC Z ANGLII DO IRL WYJDZIE CI PELNY ODPOCZYNEK DZIENNY? BO PLYWALEM Z CZTERECH MIEJSC I TYLKO NA JEDNYM WYCHODZILA MI PAUZA 9 GODZ. I NIE PIER DOL GLUPOT ZE KTOS NIE BYL I NIE WIDZIAL BO TAKIM TROLOM FORUMOWYM JAKIM JESTES TY TO MOGE NAPLUC W TWARZ CIENIASKU MAMUSI. SIEDZISZ TYLKO NA TYM FORUM I WIECZNIE WSZYSTKIM UWAGII ZWRACASZ. WIEM ZE WIEKSZOSC KIEROWCOW TO LUDZIE BEZ WYKSZTALCENIA ALE NA FORUM ALBO NA PARKINGACH WIEDZA WSZYSTKO NAJLEPIEJ. OWSZEM MOZESZ PLYNAC SOBIE KONTENEROWCEM FIRMY COBELFRET Z BELGII KTORY ZABIERA SOBIE NA POKLAD PARE CIEZAROWEK I PLYNIE SPOKOJNIE 45-47 GODZ ALE NIE O TAKICH PRZEPRAWACH TUTAJ JEST MOWA. BARAN Z CIEBIE I TYLE. A JA JEZELI CZEGOS NIE WIEM TO SIE NIE UDZIELAM W PRZECIWIENSTWIE DO TAKICH BURAKOW JAK TY. | |||
gustav
| ~kier 2017-06-23 21:07:01 Jezdzilem kiedyś dafem 106 z tym tach na Irlandie. Także przy przeprawach promowych zawsze była kiszka z tym dziadostwem. Wbijalem jak należy a później po rozpoczęciu pracy caly czas wyswiatlal mi się tachograf ze czas pracy przekroczony także tak to już jest z tym badziewiem. Potrzebowałeś 13 godzin by się zorientować, że nie jest problem z tachografem lecz ze zbyt krótkim czasem odpoczynku. Lepiej późno niż wcale!!! | |||
~Pretorian | , logicznym jest, ze ustawia sie " prom " tylko raz. chyba ze plyniesz dwoma promami bo po jaki chu przy zjedzie z promu chcesz ustawic tacho na przeprawe promowa, skoro juz ja zakonczyles? " Bo najwidoczniej w tym tacho nie ustawia sie jak w starym typowo, przeprawy" tylko zaznaczasz w nim dwa momenty ktore przerywaja przerwy na wjazd i zjazd... panie ktosik -, - | |||
~Pretorian | I dolączam sie do pytania co za roznica ile plynie prom? Jesli plynie nawet tylko 3 godziny to chyba jest po to przerwa promowa zeby te 3 godz zaliczyc do reszty godzin odpoczynku? Przyklad stalem czekajac na prom 5 godz, 3 plynalem, i kolejne 3 stalem w porcie gdy zjechalem z promu - daje to 11 godzin. Ludzie... | |||
~kier | No przeciez proste jak rucha nie wiec w czym jest problem? To wielki pan KIEROWCA o pseudonimie Gustav ktory wszędzie byl i wszystko widzial siedzi na forach i do*a się do wszystkich po kolei. W rzeczywistości ciekaw jestem jak jest naprawdę bo zapewne h uja wie. | |||
visitors
| dlatego Pretorian i tobie podobni macie problem z ta przeprawa i ma znaczenie ile plynie prom. tacho o tym wie, a wy mozecie sobie poczytac przepisy ~Pretori an 2017-06-24 15:01:04 Jesli plynie nawet tylko 3 godziny to chyba jest po to przerwa promowa zeby te 3 godz zaliczyc do reszty godzin odpoczynku? ale z oczywiscie ze nie | 1 | ||
~kier | Gdy prom plynie powyżej 3 godz musi być zapewnione miejsce sypialne. I tylko wtedy można robic odpoczynek dzienny na promie. A nie jak to niektórzy robia sobie odpoczynek dzienny na promie z Calais do Dover i twierdza ze to przechodzi. | 1 | ||
~Draconis | Akurat do Skandynawii z reguly plynie sie 7 godzin i sa miejsca do spania. , dlatego Pretorian i tobie podobni macie problem z ta przeprawa" To Visitors to wytlumacz, co i jak. Bo takie wypowiedzi za duzo nie wnoszą do wątku. | |||
~Draconis | , ale z oczywiscie ze nie" - czemu nie? | |||
visitors
| wyzej masz napisane. wlacza sie raz przeprawe promowa. | 1 | ||
~kier | A do IRL z Liverpool do Dublina spokojnie wyjdzie ci 9 godz na promie, z Holyhead do Dublin 4, 5-5 godz, z Cainryan (szkocja) do Belfastu 2, 5-3 godz, i z Fishguard do Rosslare nie pamietm bo plynalem 1 raz ale pauzy 9 godz nie zrobisz. Oczywiście wszystko może się wydluzyc z powodu trudnej sutaucji pogodowej na morzu. Raz plynalem z Belgii do Belfastu kontenerowcem firmy Cobelfret który plyna 47 godz. Byłem ja i kierowca z Litwy, czyli dwa auta i full kontenerow. | |||
Mango
| Prom dwie zasady. Max 2xprzerwa I 1godzi na na wjazd i zjazd z promu Pauza tylko regularna dzienna 11godz. Koniec spekulacji | |||
~Ordynator ku-ku | A w Sosnowcu kurna? | 1 | ||
Borsuk183
| Ku-ku, w Sosnowcu miejscowi mają zaliczone 45h a hanys nie zawsze zrobi 24h. Reszta według uznania. | |||
~Żaba | Ppp | |||
~Żaba | Kolego, po wjechaniu na prom ponownie ustawiasz w tacho na prom. Jak będziesz zjezdzal z promu juz nic nie robisz, w prawym dolnym rogu wyswietla sie ile jeszcze musisz dokręcic pauzy | |||
~Żaba | Najlepiej, skontaktować się z producentem owego tachografu i z nikim wiecej. Takie są moje doswiadczenia z tym tacho, że kazdy mowi co innego, a jak przyjdzie co do czego to sie wypieraja. Nawet w itd nie wiedzieli co zrobic. A mądrali parkinkowych pozdrawiam i zycze dalszej niewiedzy z tym tachografem. Co jeden to mądrzejszy. | |||
laki81
| Żaba i co na to producent tego tacha?Podzielisz się swoją wiedzą?Pozdrawiam. | |||
~Żaba | W instrukcji jest napisace, co zrobic ale bardzo nie precyzyjnie. Stoisz i czekasz na prom i konczysz tacho i leci pauza, przed ruszeniem na prom wciszkasz prom, automatycznie pokazuje ile masz czasu na jazde, i automatycznie zapisuje pauze którą odstałes przed ruszeniem, po zaparkowaniu ponownie wciskasz w tacho na prom i pokazuje. Zjezdzajac juz nic nie robisz. A tacho pokazuje ile min na zjazd i ile czasu musisz jeszcze dokrecic pauze. | |||
~Żaba | Nie mam pojęcia skąd kierowcy wzieli taką teorie, ze przed ruszeniem z promu robią rozpoczęcie w tacho, dojezdzaja do parkingu zakanczaja tacho i dokrecaja brakujaca pauze. Na moje pytanie kto im tak kazal, mowili ze zawsze tak robia, aczkolwiek potem im tacho krzyczy, ze pauza sie nue wykrecila ignorują i jada. Jesli nie mozna komus pomoc bo sie na czyms nie zna lepiej milczec. | |||
~fryc | Żaba jakieś dziwne problemy sobie tworzysz. | |||
~Żaba | Fryc- nie mąc, że jakieś problemy tworzę. Mam takie wrażenie, że jeśli ktos się na czyms zna, to siedzi cicho, a ktos co się nie zna opowiada bzdury. Opisałem swoją historię z tym tachografem i tyle. Mam nadzieję, ze tym wpisem komuś pomogę. Pozdrawiam. | 1 | ||
laki81
| Żaba dziękuję i miłego weekendu. | |||
~Grzegorz | Tachograf omawiany udziela wisli wskazowek ktore mozna wylanczyc, ale po co skoro ktos takie urzadzenie wymyslil, nasze dafy po odbiorze z salonu bo roznych dziwnych wskazaniach dla kierowcow podwojnych obsad pojechaly na aktualizacje i jest ok. Rozpisaliscie sie ale nie o tachografie. | |||
Borsuk183
| Jeśli już piszecie z sensem na stary temat to podpowiedzi gdzie jest problem z tym urządzeniem. Mianowicie wersja oprogramowania powyżej 7. 6 zalicza "prom" do pauzy jeśli procedura została zachowana. Soft poniżej, czyli 7. 4, 7. 3, 7. 2... nigdy nie zaliczył i zawsze twierdził że czas na przerwę. Taki to urok tego "pudełka". | |||
Borsuk183
| Podpowiem* sorry, t9. | |||
~Przydrożny inspektor | Przyczyny pojawienia się takiego komunikatu w tacho Stoneridge mogą być różne: 1. W okresie kontrolnym (24 godz. ) nie zawarł się w pełni odpoczynek 11-godz. 2. Przekroczono maks. łączny czas (60 min. ) jakim można przerwać odpoczynek w celu wjazdu (i ewentualnie jeszcze zjazdu) na prom. 3. Odpoczynek został przerwany więcej niż dwiema czynnościami (pamiętajcie, by w razie przestoju podczas wjazdu i zjazdu nie przełączać n a "łóżeczko", tylko pozostawić tacho w trybie innej pracy - "młotki"). "Łóżeczko" wyłącznie podczas pierwszej części pauzy przed wjazdem na prom, potem po ustawieniu się na promie i ewentualnie po zjeździe w porcie docelowym, jeśli trzeba uzupełnić pauzę do wymiaru 11 godzin. | |||
~to znowu ja | ale nuda na tej szwedzkiej emeryturce... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.