ID: 218898
Proszę o pomoc z tachografem Stoneridge Exakt Duo2 - Przeprawa promowa!
ID: 218898
ID: 218898
Witam, do nie dawna pływam na Skandynawie na starym tacho, gdzie wbijałem po prostu przeprawe promową gdy już stanąlem na promie, a wczesniej na parkingu robilem zakonczenie.
Teraz wsiadłem na nowego Dafa gdzie jest ten cały nowy, przeswietny tachograf i tutaj mam problemy. Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: dojezdzam na parking, mam przerwe oczekujac na prom, stoje np 2 godziny, i wiem ze zachwile bede wjezdzal na prom, wiec przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, tam staje na, łóżku" i sobie plyne, gdy dobijam do portu to przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. I tak tez robilem, niestety tacho nie zaliczylo mi promu i musialem od nowa stac co najmniej pelne 9 godzin, Moze sie wypowiedziec ktos kto uzywa takie samo tacho? Sluchalem opowiesci kierowcow w porcie to masa roznych wersji, leb juz mi peka... A niestety te tacho pokazuje wszystko dokladnie i jak nie zaliczy promu to nie pojade bo zaraz krzyczy ze czas na odpoczynek, ostatnio tak mialem bo nie zaliczylo mi promu i krzyczalo ze czas pracy mi sie skonczyl, w*ia mnie ono nie milosiernie, prosze o pomoc.
Witam, do nie dawna pływam na Skandynawie na starym tacho, gdzie wbijałem po prostu przeprawe promową gdy już stanąlem na promie, a wczesniej na parkingu robilem zakonczenie.
Teraz wsiadłem na nowego Dafa gdzie jest ten cały nowy, przeswietny tachograf i tutaj mam problemy. Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: dojezdzam na parking, mam przerwe oczekujac na prom, stoje np 2 godziny, i wiem ze zachwile bede wjezdzal na prom, wiec przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, tam staje na, łóżku" i sobie plyne, gdy dobijam do portu to przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. I tak tez robilem, niestety tacho nie zaliczylo mi promu i musialem od nowa stac co najmniej pelne 9 godzin, Moze sie wypowiedziec ktos kto uzywa takie samo tacho? Sluchalem opowiesci kierowcow w porcie to masa roznych wersji, leb juz mi peka... A niestety te tacho pokazuje wszystko dokladnie i jak nie zaliczy promu to nie pojade bo zaraz krzyczy ze czas na odpoczynek, ostatnio tak mialem bo nie zaliczylo mi promu i krzyczalo ze czas pracy mi sie skonczyl, w*ia mnie ono nie milosiernie, prosze o pomoc.
Posty (59)
gustav
| D. pa | |||
gustav
| . u.. | |||
~kier | GUTAV TY IMBECYLU FORUMOWY. WCZORAJ TO JUZ NIE MIALEM OCHOTY Z TOBA PISAC. NAPISZ MI OSLE NA KTORYM PROMIE PLYNAC Z ANGLII DO IRL WYJDZIE CI PELNY ODPOCZYNEK DZIENNY? BO PLYWALEM Z CZTERECH MIEJSC I TYLKO NA JEDNYM WYCHODZILA MI PAUZA 9 GODZ. I NIE PIER DOL GLUPOT ZE KTOS NIE BYL I NIE WIDZIAL BO TAKIM TROLOM FORUMOWYM JAKIM JESTES TY TO MOGE NAPLUC W TWARZ CIENIASKU MAMUSI. SIEDZISZ TYLKO NA TYM FORUM I WIECZNIE WSZYSTKIM UWAGII ZWRACASZ. WIEM ZE WIEKSZOSC KIEROWCOW TO LUDZIE BEZ WYKSZTALCENIA ALE NA FORUM ALBO NA PARKINGACH WIEDZA WSZYSTKO NAJLEPIEJ. OWSZEM MOZESZ PLYNAC SOBIE KONTENEROWCEM FIRMY COBELFRET Z BELGII KTORY ZABIERA SOBIE NA POKLAD PARE CIEZAROWEK I PLYNIE SPOKOJNIE 45-47 GODZ ALE NIE O TAKICH PRZEPRAWACH TUTAJ JEST MOWA. BARAN Z CIEBIE I TYLE. A JA JEZELI CZEGOS NIE WIEM TO SIE NIE UDZIELAM W PRZECIWIENSTWIE DO TAKICH BURAKOW JAK TY. | |||
gustav
| ~kier 2017-06-23 21:07:01 Jezdzilem kiedyś dafem 106 z tym tach na Irlandie. Także przy przeprawach promowych zawsze była kiszka z tym dziadostwem. Wbijalem jak należy a później po rozpoczęciu pracy caly czas wyswiatlal mi się tachograf ze czas pracy przekroczony także tak to już jest z tym badziewiem. Potrzebowałeś 13 godzin by się zorientować, że nie jest problem z tachografem lecz ze zbyt krótkim czasem odpoczynku. Lepiej późno niż wcale!!! | |||
~Pretorian | , logicznym jest, ze ustawia sie " prom " tylko raz. chyba ze plyniesz dwoma promami bo po jaki chu przy zjedzie z promu chcesz ustawic tacho na przeprawe promowa, skoro juz ja zakonczyles? " Bo najwidoczniej w tym tacho nie ustawia sie jak w starym typowo, przeprawy" tylko zaznaczasz w nim dwa momenty ktore przerywaja przerwy na wjazd i zjazd... panie ktosik -, - | |||
~Pretorian | I dolączam sie do pytania co za roznica ile plynie prom? Jesli plynie nawet tylko 3 godziny to chyba jest po to przerwa promowa zeby te 3 godz zaliczyc do reszty godzin odpoczynku? Przyklad stalem czekajac na prom 5 godz, 3 plynalem, i kolejne 3 stalem w porcie gdy zjechalem z promu - daje to 11 godzin. Ludzie... | |||
~kier | No przeciez proste jak rucha nie wiec w czym jest problem? To wielki pan KIEROWCA o pseudonimie Gustav ktory wszędzie byl i wszystko widzial siedzi na forach i do*a się do wszystkich po kolei. W rzeczywistości ciekaw jestem jak jest naprawdę bo zapewne h uja wie. | |||
visitors
| dlatego Pretorian i tobie podobni macie problem z ta przeprawa i ma znaczenie ile plynie prom. tacho o tym wie, a wy mozecie sobie poczytac przepisy ~Pretori an 2017-06-24 15:01:04 Jesli plynie nawet tylko 3 godziny to chyba jest po to przerwa promowa zeby te 3 godz zaliczyc do reszty godzin odpoczynku? ale z oczywiscie ze nie | 1 | ||
~kier | Gdy prom plynie powyżej 3 godz musi być zapewnione miejsce sypialne. I tylko wtedy można robic odpoczynek dzienny na promie. A nie jak to niektórzy robia sobie odpoczynek dzienny na promie z Calais do Dover i twierdza ze to przechodzi. | 1 | ||
~Draconis | Akurat do Skandynawii z reguly plynie sie 7 godzin i sa miejsca do spania. , dlatego Pretorian i tobie podobni macie problem z ta przeprawa" To Visitors to wytlumacz, co i jak. Bo takie wypowiedzi za duzo nie wnoszą do wątku. | |||
~Draconis | , ale z oczywiscie ze nie" - czemu nie? | |||
visitors
| wyzej masz napisane. wlacza sie raz przeprawe promowa. | 1 | ||
~kier | A do IRL z Liverpool do Dublina spokojnie wyjdzie ci 9 godz na promie, z Holyhead do Dublin 4, 5-5 godz, z Cainryan (szkocja) do Belfastu 2, 5-3 godz, i z Fishguard do Rosslare nie pamietm bo plynalem 1 raz ale pauzy 9 godz nie zrobisz. Oczywiście wszystko może się wydluzyc z powodu trudnej sutaucji pogodowej na morzu. Raz plynalem z Belgii do Belfastu kontenerowcem firmy Cobelfret który plyna 47 godz. Byłem ja i kierowca z Litwy, czyli dwa auta i full kontenerow. | |||
Mango
| Prom dwie zasady. Max 2xprzerwa I 1godzi na na wjazd i zjazd z promu Pauza tylko regularna dzienna 11godz. Koniec spekulacji | |||
~Ordynator ku-ku | A w Sosnowcu kurna? | 1 | ||
Borsuk183
| Ku-ku, w Sosnowcu miejscowi mają zaliczone 45h a hanys nie zawsze zrobi 24h. Reszta według uznania. | |||
~Żaba | Ppp | |||
~Żaba | Kolego, po wjechaniu na prom ponownie ustawiasz w tacho na prom. Jak będziesz zjezdzal z promu juz nic nie robisz, w prawym dolnym rogu wyswietla sie ile jeszcze musisz dokręcic pauzy | |||
~Żaba | Najlepiej, skontaktować się z producentem owego tachografu i z nikim wiecej. Takie są moje doswiadczenia z tym tacho, że kazdy mowi co innego, a jak przyjdzie co do czego to sie wypieraja. Nawet w itd nie wiedzieli co zrobic. A mądrali parkinkowych pozdrawiam i zycze dalszej niewiedzy z tym tachografem. Co jeden to mądrzejszy. | |||
laki81
| Żaba i co na to producent tego tacha?Podzielisz się swoją wiedzą?Pozdrawiam. | |||
~Żaba | W instrukcji jest napisace, co zrobic ale bardzo nie precyzyjnie. Stoisz i czekasz na prom i konczysz tacho i leci pauza, przed ruszeniem na prom wciszkasz prom, automatycznie pokazuje ile masz czasu na jazde, i automatycznie zapisuje pauze którą odstałes przed ruszeniem, po zaparkowaniu ponownie wciskasz w tacho na prom i pokazuje. Zjezdzajac juz nic nie robisz. A tacho pokazuje ile min na zjazd i ile czasu musisz jeszcze dokrecic pauze. | |||
~Żaba | Nie mam pojęcia skąd kierowcy wzieli taką teorie, ze przed ruszeniem z promu robią rozpoczęcie w tacho, dojezdzaja do parkingu zakanczaja tacho i dokrecaja brakujaca pauze. Na moje pytanie kto im tak kazal, mowili ze zawsze tak robia, aczkolwiek potem im tacho krzyczy, ze pauza sie nue wykrecila ignorują i jada. Jesli nie mozna komus pomoc bo sie na czyms nie zna lepiej milczec. | |||
~fryc | Żaba jakieś dziwne problemy sobie tworzysz. | |||
~Żaba | Fryc- nie mąc, że jakieś problemy tworzę. Mam takie wrażenie, że jeśli ktos się na czyms zna, to siedzi cicho, a ktos co się nie zna opowiada bzdury. Opisałem swoją historię z tym tachografem i tyle. Mam nadzieję, ze tym wpisem komuś pomogę. Pozdrawiam. | 1 | ||
laki81
| Żaba dziękuję i miłego weekendu. | |||
~Grzegorz | Tachograf omawiany udziela wisli wskazowek ktore mozna wylanczyc, ale po co skoro ktos takie urzadzenie wymyslil, nasze dafy po odbiorze z salonu bo roznych dziwnych wskazaniach dla kierowcow podwojnych obsad pojechaly na aktualizacje i jest ok. Rozpisaliscie sie ale nie o tachografie. | |||
Borsuk183
| Jeśli już piszecie z sensem na stary temat to podpowiedzi gdzie jest problem z tym urządzeniem. Mianowicie wersja oprogramowania powyżej 7. 6 zalicza "prom" do pauzy jeśli procedura została zachowana. Soft poniżej, czyli 7. 4, 7. 3, 7. 2... nigdy nie zaliczył i zawsze twierdził że czas na przerwę. Taki to urok tego "pudełka". | |||
Borsuk183
| Podpowiem* sorry, t9. | |||
~Przydrożny inspektor | Przyczyny pojawienia się takiego komunikatu w tacho Stoneridge mogą być różne: 1. W okresie kontrolnym (24 godz. ) nie zawarł się w pełni odpoczynek 11-godz. 2. Przekroczono maks. łączny czas (60 min. ) jakim można przerwać odpoczynek w celu wjazdu (i ewentualnie jeszcze zjazdu) na prom. 3. Odpoczynek został przerwany więcej niż dwiema czynnościami (pamiętajcie, by w razie przestoju podczas wjazdu i zjazdu nie przełączać n a "łóżeczko", tylko pozostawić tacho w trybie innej pracy - "młotki"). "Łóżeczko" wyłącznie podczas pierwszej części pauzy przed wjazdem na prom, potem po ustawieniu się na promie i ewentualnie po zjeździe w porcie docelowym, jeśli trzeba uzupełnić pauzę do wymiaru 11 godzin. | |||
~to znowu ja | ale nuda na tej szwedzkiej emeryturce... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz