ID: 218898
Proszę o pomoc z tachografem Stoneridge Exakt Duo2 - Przeprawa promowa!
ID: 218898
ID: 218898
Witam, do nie dawna pływam na Skandynawie na starym tacho, gdzie wbijałem po prostu przeprawe promową gdy już stanąlem na promie, a wczesniej na parkingu robilem zakonczenie.
Teraz wsiadłem na nowego Dafa gdzie jest ten cały nowy, przeswietny tachograf i tutaj mam problemy. Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: dojezdzam na parking, mam przerwe oczekujac na prom, stoje np 2 godziny, i wiem ze zachwile bede wjezdzal na prom, wiec przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, tam staje na, łóżku" i sobie plyne, gdy dobijam do portu to przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. I tak tez robilem, niestety tacho nie zaliczylo mi promu i musialem od nowa stac co najmniej pelne 9 godzin, Moze sie wypowiedziec ktos kto uzywa takie samo tacho? Sluchalem opowiesci kierowcow w porcie to masa roznych wersji, leb juz mi peka... A niestety te tacho pokazuje wszystko dokladnie i jak nie zaliczy promu to nie pojade bo zaraz krzyczy ze czas na odpoczynek, ostatnio tak mialem bo nie zaliczylo mi promu i krzyczalo ze czas pracy mi sie skonczyl, w*ia mnie ono nie milosiernie, prosze o pomoc.
Witam, do nie dawna pływam na Skandynawie na starym tacho, gdzie wbijałem po prostu przeprawe promową gdy już stanąlem na promie, a wczesniej na parkingu robilem zakonczenie.
Teraz wsiadłem na nowego Dafa gdzie jest ten cały nowy, przeswietny tachograf i tutaj mam problemy. Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: dojezdzam na parking, mam przerwe oczekujac na prom, stoje np 2 godziny, i wiem ze zachwile bede wjezdzal na prom, wiec przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, tam staje na, łóżku" i sobie plyne, gdy dobijam do portu to przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. I tak tez robilem, niestety tacho nie zaliczylo mi promu i musialem od nowa stac co najmniej pelne 9 godzin, Moze sie wypowiedziec ktos kto uzywa takie samo tacho? Sluchalem opowiesci kierowcow w porcie to masa roznych wersji, leb juz mi peka... A niestety te tacho pokazuje wszystko dokladnie i jak nie zaliczy promu to nie pojade bo zaraz krzyczy ze czas na odpoczynek, ostatnio tak mialem bo nie zaliczylo mi promu i krzyczalo ze czas pracy mi sie skonczyl, w*ia mnie ono nie milosiernie, prosze o pomoc.
Posty (59)
Draconis
| jak w temacie... | |||
~colin325 | kolego opcję prom wciskasz dopiero po wjeździe na prom tzn rozpoczynasz pauze i prom... i to wszystko inaczej Ci nie zaliczy pauzy prawidlowo | |||
~Draconis | No własnie tak robiłem w starym tachografie. Ale w tym nowym w instrukcji jest inaczej... | |||
~nieznany | Dokładnie tak jak mówi colin. Nie wbijasz promu oczekując na niego, a dopiero po wjeździe na prom. Gdy przeprawa się kończy i wiesz, że lada moment ruszasz w dalszą tasę, wyłączasz tę opcje i jedziesz. Nie wbija się promu na 2 godziny przed wjazdem na niego. | |||
~Draconis | Rozumiem ze obydwoje tez macie te nowe tachografy? | |||
~nieznany | Ja jeździłem na nowym tacho, ale to było w końcówce 2015 roku i tak jak Ci napisałem, należało robić. Czyli włączyć prom po wjeździe na niego i wyłączyć chwilę przed ruszeniem w trasę. Ten tacho obliczał czas jazdy, czas do pauzy itp. | |||
~Draconis | A jak go wyłączałeś przed ruszeniem w trase? | |||
~nieznany | Po wejściu do samochodu normalnie się wchodziło tak samo jak do włączenia opcji prom, dokłądnie w tym samym miejscu. Ale można też było po prostu ruszyć bez wchodzenia w cokolwiek i tacho od razu rozpoznawał, że przeprawa się zakończyła i liczył jazdę. | |||
~Draconis | A u mnie jakby odlicza godzine, ktora jest na wjazd i zjazd... | |||
~ktosik | pytanie z innej beczki : jak dlugo plynie ten prom? | |||
~ktosik | " Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: (.. ) przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, (... ) przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. usun spacje scr. hu/0k5l/f6n6l l ogicznym jest, ze ustawia sie " prom " tylko raz. chyba ze plyniesz dwoma promami bo po jaki chu przy zjedzie z promu chcesz ustawic tacho na przeprawe promowa, skoro juz ja zakonczyles? | |||
~ktosik | ale spoko. kierowcy dafow tak maja | |||
~kier | Jezdzilem kiedyś dafem 106 z tym tach na Irlandie. Także przy przeprawach promowych zawsze była kiszka z tym dziadostwem. Wbijalem jak należy a później po rozpoczęciu pracy caly czas wyswiatlal mi się tachograf ze czas pracy przekroczony także tak to już jest z tym badziewiem. | |||
gustav
| Kierowca, skąd, sorry, jak długo płynął ten prom? Chciałbyś odpoczynek dobowy zaliczyć w 4, 5 godziny? Ciekawos tka... | |||
gustav
| Kurde, miało być kier, nie wiem czy to więcej czy mniej niż kierowca. | |||
~maro | Jakie ma to znaczenie ile czasu płynął? | -1 | ||
visitors
| ogromne, maro | |||
gustav
| Oczywiście, że odpocznek dobowy może wynosić 30 minut, pod warunkiem, że na promie. Ty, maro bez ktosika to normalnie jak de z cha czy Dawidek. | 1 | ||
~kier | gustav czy ty wiesz wogole o czym piszesz? | |||
~kier | Weź człowieku nie pisz takich tekstow bo w*iasz ludzi. Za długo jezdze zebys jakies farmazony pisal. Dobowy odpoczynek w 4, 5 godz. Masakra jakas. | |||
~kier | Jezlei na promie nie wyjdzie ci pauza min 9 godz to robisz od momentu postoju w porcie i zakończeniu tach tylko i wyłącznie 11 godz, przy czym 1 godz masz na wjazd oraz zjazd z promu. Proste jak ruchanie. A jak nie znasz tematu tego tachografu o jakim chłopak pisze to się nie udzielaj bo z tym tachem wszyscy maja problemy przy przeprawach promowych. | -3 | ||
gustav
| No!!! I się nie zamknę! | |||
gustav
| kier, masz jakiś zawód wyuczony? Inaczej, potrafisz coś robić? | |||
~kier | Masz zamiar się teraz napinac? | -1 | ||
~kier | To ze ty szkoły nie skonczyles nie znaczy ze inni nie maja zawodu wyuczonego. | |||
gustav
| kier, pauza na, Irlandię nie wychodziła? Ciekawe dlaczego? Prom szwajcarski czy szofer mongolski? | -2 | ||
gustav
| No!!! Ale w Irlandii byłeś! Płynąłbyś z północnej miałbyś większe szanse na odebranie odpoczynku dobowego RAZEM z przeprawą promową. | -1 | ||
gustav
| No! Ale odpoczynki dobowe w transporcie kombinowanym nie wychodzą! Ciekawe jaka jest przyczyna? Tachograf, instrukcja czy * za fajerą? | -1 | ||
gustav
| * zamiast gwiazdki. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.