Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zarobki kierowców zawodowych w Niemczech

ID: 231420


Gdzie kierowcy zarabiają najlepiej, a gdzie stawki są poniżej średniej?

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (80)

~Dawid87
ku-ku jeżeli wiesz że ktoś kogoś okrada, zgłoś to odpowiednim służba nie pisz na forum tylko zgłaszaj,
a przypuszczać jak żyje ktoś inny, możesz sobie dalej.
i powiadasz że większość musi zbankrutować, pobożne życzenia
~Ordynator ku-ku
Pisałem o oszustwie nie kradzieży. czaisz różnice?
~Dawid87
Oszustwo też jest karane, czaisz?
Wiesz kto oszukuje, masz na to jakieś dowód, zgłoś to. Znając życie gó/wno wiesz,
~Ordynator ku-ku
Posłuchaj cipciaku, narazie jeszcze jedziecie na durnocie kierowców. Bo w większości to są durnie. Ludzi którzy godząc się na warunki narzucane przez pracodawców i pomijając własne oczekiwania, nie da sięinaczej określić. Ale jest w tym fachu wielu lawirantów, którym takie warunki odpowiadają. Gdyby było inaczej, już dawno zrobiono by z wami porządek. Ale zrobi to dojna zmiana. Napiszesz coś w końcu o tym zwrocie z podatku vat?
~Dawid87
". Bo w większości to są durnie. "
Pisz o sobie nie innych
"Ludzi którzy godząc się na warunki narzucane przez pracodawców " oferta nie pasuje/żegnam, ktoś zmusza Cię do pracy.
Nie martw się o firmy,

1

~Ordynator ku-ku
Ja się nie muszę martwić o nic. Ale upadek gumowców, nie wprowdzi mnie w stan zadumy. Wszystko się kiedyś w końcu musi skończyć. Dziadostwo też.
~kompost z łysych
Co Davidem?Prawda w oczy kole?. Wrócicie do wideł. Co najmniej jeden juź wrócił na tatowe hektary

1

~Ordynator ku-ku
Większość gumowych filcoków musi trafić na bruk. I to nie jest moje czcze życzenie, takie są fakty. Unia dostrzegła że jak komuś dać palec, to chce całą dłoń. Stara Unia musi zadbać o swoich obywateli, los polskich dziadtransów ich nie obchodzi.
~Ordynator ku-ku
Dojna zmiana też uszczelni co się da. W brew pozorom nie zrobi tego dla obywateli?Zrobi to dla siebie, bo potrzebuje kasy po to aby przez długie lata rządzić. Nie istnieje rząd na świecie, który by rozdawał własne środki finansowe obywatelom, ponieważ ich nie posiada. Myślę gumowce że jednostki transprtowe które użytkujecie, nie przetrwają próby czasu.

1

~dobry kolega
pis rzucil cholocie 500zl by siedziala cicho i sie cieszyla chodzilo o obsadzenie spolek skarbu panstwa z apanazami pisowski prezes orlenu zarabia 5 mln rocznie i nic nie umie typowy pisowiec za nic nie odpowiada wszystko partoli i tylko patrzy kiedy go zmienia na nastepnego nieudolnego do trwonienia panstwowego majatku na beznadziejne inwestycje

1

~dobry kolega
szydlo typowa baba ze wsi co lata do spowiedzi co niedziele miala negocjowac w brukseli w imieniu polski bajkopisarz morawiecki wymysla cuda o superlotniskach w polu gdzie pies z kulawa noga nie bedzie chcial latac wystarczy zobaczyc ze pisowcy chca reanimowac lotnisko w radomiu i nic do nich nie trafia ze z tej dziury nikt nie chce latac

1

~Sancho Pancho
Kierowcy Polski policzymy
Codziennie 9 godzin jazdy plus przerwa 30 minut
Zaladunki i rozladunki 2-3 godziny
To wszystko razy 26 dni =312 godzin
Z 4000 zł / 312
Jakieś 13 zł na godZinę :) i plus pilnowanie towaru za frajer
Oczywiście nie odliczylem diet i ryczaltow
~Sancho Pancho
Maszynista pociagu 5000 netto
168 godzin :) dziękuję

-1

~silwio
zombek... wiem że to ci nic a nic nie pomaga, ale... czas na tabletku.. :)

2

leon
Przygłup któremu uje.. bało palucha nie ma pojęcia o czasie pracy Kierowcy.

3

~silwio
A jest coś, o czym "bezmózg"ma pojęcie?

1

PavelSPM
W 2018 r. liczba nadgodzin przepracowanych przez kierowcę nie może przekroczyć następujących limitów:
8211; 260 nadgodzin w roku kalendarzowym,
8211; 8 nadgodzin tygodniowo ( ewentualnie 20 nadgodzin tygodniowo w przypadku wprowadzenia w regulaminie pracy przedłużonego 60godzinnego tygodnia pracy ),
8211; 5 nadgodzin dziennie ( ze względu na przysługujący 11godzinny wypoczynek dobowy )

Jeżeli pracodawca wydaje polecenie wykonywania pracy ponad powyższe limity, kierowca ma prawo:
8211; odmówić wykonywania pracy,
8211; poinformować o naruszeniu przepisów prawa pracy Państwową Inspekcję Pracy oraz Inspektorat Transportu Drogowego i żądać zaprzestania naruszeń przez pracodawcę i ukarania go w prawem przewidziany sposób.

W razie wykonania przez kierowcę polecenia pracodawcy i pracowania ponad limity godzin nadliczbowych, pracownikowi przysługuje wynagrodzenie za tą pracę oraz dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych.
PavelSPM
Minimalne miesięczne wynagrodzenie w 2018 r. wynosi 2100 zł, i przyjmijmy, że właśnie taka kwota widnieje na Twoim kontrakcie jako podstawa wynagrodzenia.

W styczniu 2018 r. mamy 168 godzin pracujących standardowego czasu pracy, co daje stawkę 12, 50 zł za 1 godzinę pracy ( w innych miesiącach 2018 r. stawka się nieznacznie różni ).

Oznacza to, że za 1 nadgodzinę pracy należy Ci się co najmniej 12, 50 zł + 50 % dodatku = 18, 75 zł.

Za 1 nadgodzinę pracy w nocy, niedzielę czy święto należy się co najmniej 12, 50 zł + 100 % dodatku = 25 zł.

Teraz stawkę tą należy przemnożyć przez liczbę faktycznie przepracowanych godzin w danym miesiącu. Niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, że pracodawca nakazuje kierowcy jazdę po 300 godzin miesięcznie. Pewnie wielu z Państwa zna ten problem.

W praktyce oznacza to, iż wszystkie przepracowane godziny ponad standardowy czas pracy stają się nadgodzinami. W styczniu 2018 r. daje to przykładowo 300 -168 = 132 nadgodziny miesięcznie.

Przemnóżmy 132 nadgodziny przez stawkę 18, 75 zł, co da kwotę 2475 zł minimalnych należności za nadgodziny 8211; i to za sam styczeń.

W skali roku daje to kwotę prawie 30 000 zł, które pracodawca jest zobowiązany wypłacić kierowcy z tytułu przepracowanych nadgodzin.

Czy kwota ta może być większa?

Tak 8211; w przypadku kierowców, którzy mają większe od minimalnego wynagrodzenie zasadnicze, albo rozliczani są n. p. od frachtu.

Przykładowo, jeżeli wynagrodzenie kierowcy określone jest jako n. p. 1000 zł + 8 % frachtu, co daje przeciętnie n. p. 4200 zł miesięcznie, stawka za nadgodziny wzrasta do 37 zł za godzinę, ok. 5000 zł miesięcznie, i 60 0000 zł rocznie.
PavelSPM
Pracodawca nie ma prawa traktować wykonywanej przez kierowcę pracy jako dyżuru!

Jeżeli kierowca, przed lub po zatrzymaniu pojazdu, zajmował się n. p. :
8211; oczekiwaniem na załadunek lub rozładunek,
8211; pilnowaniem ładunku,
8211; zabezpieczeniem ładunku,
8211; pomocą przy wyładunku lub załadunku,
8211; czyszczeniem pojazdu, przyczepy, naczepy,
8211; naprawą usterek w pojeździe czy przyczepie,
8211; czynnościami urzędowymi i formalnymi ( n. p. zbierał pieczątki i podpisy na dokumentach przewozowych ),

to była to praca, a nie dyżur, a czas poświęcony tym czynnościom był czasem pracy, a nie czasem dyżuru.

Jeżeli pracodawca nieprawidłowo ewidencjonuje czas pracy kierowcy jako czas dyżuru, kierowca ma prawo:
8211; wystąpić do sądu pracy z żądaniem zasądzenia wynagrodzenia za czas pracy wraz z odsetkami za zwłokę,
8211; wystąpić do sądu pracy z żądaniem skorygowania świadectwa pracy w tym zakresie,
8211; wystąpić do ZUS celem prawidłowego wyliczenia okresów pracy potrzebnych do nabycia określonych świadczeń z ZUS,
8211; poinformować o naruszeniu przepisów prawa pracy Państwową Inspekcję Pracy oraz Inspektorat Transportu Drogowego i żądać zaprzestania naruszeń przez pracodawcę i ukarania go w prawem przewidziany sposób.
PavelSPM
Pracodawca nie ma prawa żądać od kierowcy złożenia wniosku o udzielenie czasu wolnego od pracy w zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych.

Kierowca ma prawo swobodnie zdecydować, czy w zamian za nadgodziny chce czasu wolnego, czy też żądać wynagrodzenia za nadgodziny wraz z dodatkiem za nadgodziny.

Jeżeli pracownik nie złoży wniosku o udzielenie mu czasu wolnego w zamian za nadgodziny, pracodawca ma obowiązek:
8211; wypłacić kierowcy wynagrodzenie za nadgodziny wraz z dodatkiem za nadgodziny, albo
8211; udzielić kierowcy czasu wolnego za nadgodziny, ale w wymiarze o połowę wyższym niż liczba nadgodzin, i z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.

Jeżeli pracodawca wbrew woli kierowcy nakłania kierowcę do złożenia wniosku o udzielenie czasu wolnego od pracy w zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych, kierowca ma prawo

8211; odmówić złożenia wniosku,
8211; wystąpić do sądu pracy z żądaniem zasądzenia wynagrodzenia za nadgodziny oraz dodatku za pracę w nadgodzinach wraz z odsetkami za zwłokę,
8211; poinformować o naruszeniu przepisów prawa pracy Państwową Inspekcję Pracy oraz Inspektorat Transportu Drogowego i żądać zaprzestania naruszeń przez pracodawcę i ukarania go w prawem przewidziany sposób.
PavelSPM
Kierowcom przysługuje wynagrodzenie nie tylko za czas pracy, ale również wynagrodzenie za czas dyżuru.

Kierowca pozostaje w czasie dyżuru zawsze wtedy, kiedy pozostaje w gotowości do wykonywania pracy
w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę ( na parkingu, w miejscu załadunku, rozładunku, itd. ). Dyżurem jest również czas pozostawania w pojeździe kierowanym przez innego kierowcę, w przypadku używania pojazdu w podwójnej obsadzie.
Czas dyżuru nie może być wliczany do przysługującego kierowcy dobowego nieprzerwanego odpoczynku.

Za czas dyżuru ( z wyjątkiem dyżuru pełnionego w domu ) kierowcy przysługuje:
8211; albo czas wolny od pracy w wymiarze odpowiadającym długości dyżuru, albo
8211; wynagrodzenie wynikające z jego osobistego zaszeregowania.

Wynagrodzenie za czas dyżuru pełnionego w trakcie jazdy w podwójnej obsadzie, może być obniżone w regulaminie wynagradzania do połowy standardowego wynagrodzenia kierowcy. W razie braku takiej obniżki w regulaminie wynagradzania, kierowcy będzie przysługiwało standardowe wynagrodzenie wynikające z jego osobistego zaszeregowania.

PROSZĘ ZAUWAŻYĆ!

Jeżeli kierowca pozostaje 8222; pod telefonem8221; w oczekiwaniu na polecenia pracodawcy ( n. p. polecenie wyjazdu w trasę ), a znajduje się poza swoim domem, to cały ten okres oczekiwania stanowi czas dyżuru, za który kierowcy należy się wynagrodzenie!

Je żeli pracodawca nie udzielił kierowcy za ten okres czasu wolnego od pracy ani nie wypłacił kierowcy wynagrodzenia za czas dyżuru, kierowca ma prawo:
8211; wystąpić do sądu pracy z żądaniem zasądzenia wynagrodzenia za czas dyżuru wraz z odsetkami za zwłokę,
8211; poinformować o naruszeniu przepisów prawa pracy Państwową Inspekcję Pracy oraz Inspektorat Transportu Drogowego i żądać zaprzestania naruszeń przez pracodawcę i ukarania go w prawem przewidziany sposób.
PavelSPM
Po opublikowaniu Wyroku Trybunały Konstytucyjnego z 24 listopada 2016 r. ( K 11/15), pojawiło się wiele nieścisłych informacji, stosownie do których rzekomo kierowcom miałyby się nie należeć ryczałty noclegowe lub diety, i że Sądy Pracy rzekomo masowo oddalają powództwa z tego tytułu.

W rzeczywistości znaczna ilość spraw ryczałtowych jest wciąż w toku, a Sądy Pracy nadal zasądzają należności z tego tytułu, ilekroć tylko zaistnieje podstawa prawna do tego.

W ciągu 2017 r. również Sąd Najwyższy wydał szereg orzeczeń w sprawach ryczałtowych ( m. in. z 14 lutego 2017 r. sygn. IPK 77/16; z 21 lutego 2017 r. sygn. IPK 300/15, z 8 marca 2017 r. sygn. IIPK 409/15 i 410/15, z 9 marca 2017 r. sygn. IPK 309/15, z 28 marca 2017 r. sygn. IIPK 28/16, z 30 marca 2017 r. sygn. IIPK 16/16, z 27 kwietnia 2017 r. sygn. IPK 90/16, z 17 maja 2017 r. sygn. IIPK 106/16, z 30 maja 2017 r. sygn. IPK 148/16 ). Generalnie Sąd Najwyższy stoi w tych orzeczeniach na stanowisku, że:
8211; po wyroku Trybunału Konstytucyjnego art. 775 kp ma nadal odpowiednie zastosowanie do kierowców,
8211; kwestia należności na pokrycie kosztów podróży służbowej może być uregulowana w układzie zbiorowym pracy lub regulaminie wynagradzania albo w umowie o pracę,
8211; gdy układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub umowa o pracę nie zawiera postanowień w sprawie diet i ryczałtów noclegowych, pracownikowi przysługują należności na pokrycie kosztów podróży służbowej według przepisów Rozporządzeń ministerialnych,
8211; stworzenie przez stronę pozwaną możliwości nocowania w kabinie samochodu nie jest równoznaczne z zapewnieniem przez pracodawcę bezpłatnego noclegu,
8211; jeżeli kierowcy zatrudnieni w transporcie międzynarodowym otrzymywali świadczenia nie mniej korzystne niż wynikające z przepisów powszechnie obowiązujących, to świadczenia nazwane 8222; dietą8221; czy 8222; delegacją8221; mogły pokrywać wszystkie koszty socjalne, w tym także ryczałtu za noclegi.

Oznacza to, iż w obecnym stanie prawnym diety i ryczałty noclegowe wciąż przysługują kierowcom, w wysokości nie mniejszej niż wynikającej z Rozporządzeń MPiPS.

Jeżeli pracodawca nie wypłaca kierowcy należności na pokrycie kosztów podróży służbowej, albo wypłaca ta świadczenia w wysokości mniejszej niż wynikająca z przepisów Rozporządzeń, to wówczas
kierowca ma prawo wystąpić do sądu pracy z żądaniem zasądzenia należnych diet i ryczałtów noclegowych wraz z odsetkami za zwłokę.
~silwio
Ojaciepiertolę... nowy mistrz wklejek... a karawana jedzie dalej:)
PavelSPM
Źródło ://zarobkikierowcy. pl
~Pawełukr
Źródło www. roksa. pl
~Sancho Pancho
Na rokse to idzie Bossak, co oszukał kierowcę z jego wynagrodzenia :)
Prawda Sylwia
El_gato
Może mistrz... grunt że kropla drąży skałę a dziad-transy się kończą z roku na rok.
~silwio
"Kończą się z roku na rok"... a w którym roku będzie wreszcie ten koniec?... bo że 1-szego maja, to już chyba ustalone na parkingach?
~silwio
zombek... widzę że pielęgniarz słabo pasy dopiął i... sięgnąłeś klawiatury... :)
~Ł ysy
PavelSPM. Czytając twoje wklejanki trudno nie zacytować tekstu z Misia : " jak nam zabiorą furę, muszą oddać samolot". Tekst o decydowaniu przez szofera o formie rozliczenia godzin nadliczbowych zasługuje na nagrodę nie Nobla, a Nobela.
Mistrzu, co w przypadku, gdy regulamin stanowi inaczej?
Wleisz coś. Raczej na samodzielne myślenie nie ma co liczyć.
Kolejny parkingowy prawnik głośno ujada.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.191.147.190

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels