Gigaciężarówki na autostradach Nadrenii-Palatynatu
ID: 246664

Jak poinformowało Ministerstwo Transportu Nadrenii-Palatynatu, na początku października rząd federalny rozszerzył sieć tras, na których dopuszczony jest ruch zestawów ciężarowych o długości 25, 25 metra.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej
REKLAMA

Posty (13)

gigi
2019-10-22 12:16:47
ja jestem za takimi rozwiązaniami, same plusy...
~faQ
2019-10-22 12:46:43
No to start, kto pierwszy woła 15k za miesiąc?
~szyderca
2019-10-22 14:09:26
Dwa transporty zastępują trzy standardowe pojazdy,
oszczędność na paliwie do 15% a ile problemów...
- z parkingami,
- manewrowanie na ciasnych rondach, zatłoczonych uliczkach

Chyba że transport z magazynu A do magazynu B tylko po autostradzie a nie do firemek których lokalizacje potrafią zaskoczyć...
~szyderca
2019-10-22 14:10:14
Miało być od 15 %...
~Donn Diego
2019-10-22 14:14:34
Specjalne szkolenie??? Przed 10 laty normalnie wsiadlem w DK pojechalem do S i wrocilem. Tam nic ndazwyczajnego nie ma.
gigi
2019-10-22 22:52:39
pewnie tylko do przejazdów pomiędzy magazynami to będzie przynajmniej na razie...
MagnusSE75
2019-10-23 00:29:12
25, 25 m np. w Szwecji i Finlandii to normalka. W Finlandii mogą ważyć max. 76 ton, w Szwecji 64 tony, a między Geteborgiem i Malmo na E6 dopuszcza się nocą 80 ton. Występują też składy 24 metrowe.
Wyobrażacie sobie latanie 24 metrowym potworem o wadze 80 ton?
MagnusSE75
2019-10-23 00:37:14
Od 1 maja 2019 dopuszcza się również 24 metrowe autobusy w całej Szwecji. Dotąd takie dwuprzegubowe autobusy miały dyspensę na poruszanie się jedynie w Goteborgu i Malmo, teraz mogą jeździć w każdym mieście bez specjalnej zgody urzędu.
irish_dude
2019-10-23 00:53:12
W Kanadzie mamy zestawy o długości 40m i dmc 62, 5 t.
Mogą poruszać się tylko po drogach dwupasmowych.
Aby kierować takim zestawem, należy ukończyć kurs LCV, a wcześniej mieć co najmniej dwuletnie doświadczenie i czyste konto punktowo- wypadkowe.
Na oficjalnej stronie rządowej można przeczytać, że dzięki wprowadzeniu takich składów, liczba wypadków, z udziałem samochodów ciężarowych spadła średnio o 40 procent, a w Ontario nawet o 60 procent.
Problemu z parkingami nie ma, bo takie składy jeżdżą pomiędzy bazami lub depotami, często w podwójnej obsadzie i nie ma potrzeby nocowania w aucie.
Wynagrodzenie za jazdę takim zestawem jest średnio o 25-30 procent wyższe, niż za jazdę standardowym.
Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę podrzucić zdjęcia.
Pozdrawiam.

1

MagnusSE75
2019-10-23 09:26:38
I fajnie, z tym że Kanada to inne odległości i natężenie ruchu. A tu mowa o drogach europejskich, które w większości budowane są pod ruch aut osobowych i 40 metrami nigdzie byś się nie wywinął. Dopuszczalny tonaż zależy też od jakości dróg, wytrzymałości nawierzchni itp. Dlatego w Szwecji mogą jeździć 80 tonami i droga na tym nie ucierpi, a w Polsce, w której teoretycznie max. 40 ton drogi wyglądają jak fale Dunaju :-)
irish_dude
2019-10-23 12:38:46
Raczej nie wyobrażam sobie jazdy takim zestawem np. w Niemczech :-)
Byłoby ciekawie na zjazdach z autostrad.
A jeśli chodzi o jakość dróg, to w Kanadzie szału nie ma, zwłaszcza po zimie.
Największą zaletą jazdy tutaj jest spokój na drogach, prócz oczywiście Toronto, Vancouver czy Montreal.
Na szczęście, bardzo rzadko tam bywam.

1

MagnusSE75
2019-10-23 13:34:02
Warunki podobne do Szwecji. Pisząc jakość dróg miałem na myśli, że nie są zrobione z plasteliny, jak w Polsce. U mnie też pojawiają się wyrwy i dziury zwłaszcza po zimie. Klimat ma swoje prawa i tu się Skandynawia nie różni aż tak mocno od Kanady. Inaczej wygląda sytuacja w innych europejskich krajach.

Generalnie rzecz biorąc nazywanie 25, 25 metrowców gigaciężarówkami uważam za przesadzone, szczególnie jeśli nie idzie to w parze z podwyższonym tonażem. Ot, takie jamniki ; -)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.93.75.242

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2019
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce