Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dzienny czas pracy kierowcy niemcy

ID: 258956


Witam

Czy to prawda że kierowca w niemczech moze pracowac tylko 10 godzin? Wliczając w to inna pracę. Odlicza się od tego czas pauzy.

~Szofer
*.47.103.109.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (33)

~kiero
W Polsce ten czas wynosi 12 godzin, w nocy 10
~skg dk
hmm to chyba tylko teoria bo wszyscy ktorych znam to 12 @13 zapieprzaja
~skg dk
w de
~ninobzik
Właściwie to ja też kufffno wiem ale czaj pijam
~ninobzik
won podrobko znajdź sobie inny nick zostaw Pana bzika w spokoju

won idiots!!!
~ninobzik
zaraz se kurfa karnet otworze muszę przez Dunaj przepłynąć

no to tera czaju łyk i do przodu
~Rrr
Kiero. Nie p. i. e. r. d. o. l glupot
~kiero
Kolega może i zapieprzaja po 15 godzin, ale w międzyczasie pauza na tacho ustawiona a to się nie liczy do tych 10 godzin
~kiero
Szoferaki nie wiedzą co to czas pracy i dlatego mówią że pracują po 13/15 godzin
~ninobzik
Podrobo Pan bzik czaj pija wiec won zjepie!!!
g-a
10 godzin? Niemożliwe. Są na tym forum tacy, co podobno pracują 24 godziny na dobę.
passat4
Witam kolego w Niemczech nie doliczają ci pałzy i niewież w takie bzdury przeczytaj dokładnie umowę jak nie znasz Niemieckiego włącz Gogle tłumacz pozdrawiam
~Atos
W Niemczech 10 h pracy. Np. w oczekiwaniu na rozładunek jak Pager zapika wciskasz prace i 3 godzinki z 10 zleca. Potem stajesz o 16 bo parkingów brak, oczywiście stajesz na autohofie, więc obiadek z Gutscheina na koszt firmy sobie fundujesz. W Niemczech żyć i nie umierać a wy dalej jeździcie u Polskich dziadów!!!
~sid
2021-04-28 21:51:52 10 godzin? Niemożliwe. Są na tym forum tacy, co podobno pracują 24 godziny na dobę. - JA PRACUJE 8 /H i mi to w zupelnosci wystarcza
~Ryno
Atos możesz sobie pomarzyć tylko.
Do wroga za żadne pieniądze, nie dam się upokorzyć. Jeszcze ci bokiem wyjdzie dojcz.
~sid
jesli masz powyrzej 20 nadgodzin miesiecznie to ci Finanzamt [ mutter merkel] polowe zabierze wiec nie na sensu wiecej jak 8/h pracowac
~Folo
Pewnie że 20 godzin leniu zasuwaj i odpoczywaj szerokości u hermenegildy
~tago
Kurła jak zwykle z poważnie zadanego pytania, co niektórzy jak zwykle zrobią kupę gno. u. Niczego nie można się dowiedzieć.
~Plotki Aby Się Klikało
Panowie, nie powielajcie tych głupot! Agencje wzięły sobie jakichś radców prawnych, którzy ledwo ukończyli aplikacje i podają informacje z ogólnego kodeksu pracy. Gdyby wynająć specjalistę od czasu pracy kierowcy, to więcej kasy kosztuje. Oczywiście, że możecie mieć 13 lub 15 godzin czasu pracy w Niemczech. Wam się musi zgadzać czas z 2 tygodni! Wy musicie zajrzeć do przepisów dotyczących CZASU PRACY KIEROWCY! Piszą Wam głupoty, że nie możecie mieć czasu pracy powyżej 10 godzin dziennie (nie mylę z czasem jazdy, chodzi o pracę!). A Wy potem nieświadomie robicie zadymę w swoich firmach. Przekonani, że to, co wyczytaliście w Internetach jest prawdą. Popatrzcie na te wszystkie teksty paraprawnicze. Gdzie są źródła, na jakim konkretnym akcie prawnym opiera się dana informacja, z którego przepisu dokładnie została wzięta?

Każdy szanujący się prawnik podaje podstawy prawne, a nie tworzy sobie blog z informacjami wyjętymi z chmurki.

Odnośnie tych nocek i 10 godzin. To jest wzięte z dyrektywy UE z 2002 roku (2002/15/WE), która:
a) była zmieniana na przestrzeni lat,
b) wiecie, co to w ogóle jest dyrektywa UE? To takie wytyczne Unii, które każdy kraj musi do jakiegoś czasu zaimplementować w swoim systemie prawnym. Więc. Trzeba znaleźć jak przepis brzmi w NIEMIECKIM PRAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCY. Czemu jest tyle blogów, a NIKT na to nie wpadł? Bo ma się klikać, a nie dawać wiedzę.
c) "Jeśli choć 1 minutę pracuje się w porze nocnej, to wtedy możecie ogólnie przepracować 10 godzin. " To już jest bzdura. Wynikało z tego, że ta dyrektywa nie była w tym 2002 roku doprecyzowana w zakresie, czym jest "pora nocna" i już brzmi inaczej. Znowu, w polskiej ustawie, to jest taki artykuł:
Art. 21 ust. z dn. 16 kwietnia 2004 roku o czasie pracy kierowców

To jest POLSKA ustawa. Jak jest w niemieckiej ustawie o czasie pracy kierowcy? Ano, trzeba sprawdzić - może być co innego.

Nie czytajcie blogów, pytajcie specjalistów, którzy są w stanie podać dokładny artykuł z danego aktu prawnego. Jak ktoś pisze bloga, a nie jest Wam w stanie tego podać, tzn. że powiela tekst, o którym nie ma pojęcia.

P. S. nawet w kwestii ogólnego czasu pracy te blogi nie są rzetelne. Bo co Wy myślicie, że nie wolno pracować nadgodzin? A jeśli ktoś pracuje w medycznym zawodzie? Nie no sorki, nie operujemy już Pana, bo tu mi 10 godzin minęło xD. A jeśli ktoś ma system zmianowy i pracuje przez 4 dni w tygodniu po 12 godzin to co? Myślicie, że łamie wtedy niemieckie prawo? O nie, tylko nie to, 12 godzin komuś wyszło pracy w magazynie czy fabryce. Pracodawcę do sądu xD
~Mariusz
W Niemczech jest maksymalnie 10 godzin pracy zarówno w dzień i w nocy.
Dotyczy to jednak tylko pracowników zatrudnionych w niemieckich firmach.
W polskich jest to 10 w nocy, 12 w dzień.
I nie ma czegoś takiego jak nadgodziny dzienne, bo te rozlicza się w cyklu miesięcznym.
I co najważniejsze, często mylone.
13/15 godzin aktywności miedzy dwoma dziennymi odpoczynkami to nie jest czas pracy.
Do czasu pracy liczy tylko jazda i inna praca..
~Plotki Aby Się Klikało
No dobra. Paragraf. 21a niemieckiej ustawy ArbZG. Uwaga... Uwaga...

Zwie się tak: Beschäftigung im Straßentransport i wygooglujcie sobie, co tytuł paragrafu oznacza...
TO! Was dotyczy jako kierowców.

A nie to: § 3 Arbeitszeit der Arbeitnehmer - TU jest podane te 10 godzin. To nie dotyczy kierowcy zawodowego? Pojęli nareszcie?
~Mariusz
Nie chce mi się wnikać w niemieckie przepisy.
Nie pracowałem nigdy dla Niemca i pracować nie będę.
W Polsce jest maksymalnie 12 godzin pracy dziennie, 60 maksymalnie w jednym tygodniu.
~Plotki Aby Się Klikało
Szukam jeszcze w Niemczech, a w Polsce, zgadza się. Może być 12 godzin czasu pracy (13 / 15 godzin aktywności, jak mnie Pan tutaj poprawił). Więc "staję i nic nie robię po 10 godzinach od startu" nie ma żadnego uzasadnienia. Tak samo "nie załaduję, bo było już 3 godziny na rozładunku i 7 godzin jazdy" - też. (zakładając, że nie było odpoczynku wydłużonego albo oczekiwania na załadunek/rozładunek ).

Art. 15. [System równoważnego czasu pracy]
1.
Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na dobę - w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
2.
W systemie równoważnego czasu pracy wymiar czasu pracy przedłużony w poszczególnych dniach jest równoważony skróconym czasem pracy w innych dniach lub dniami wolnymi od pracy.
3.
Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy.
5.
Przy pracach uzależnionych od pory roku lub warunków atmosferycznych okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy.
6.
Postanowienia art. 11 ust. 2a stosuje się odpowiednio.
~Plotki Aby Się Klikało
A pamiętajcie Panowie, że w Polskim prawie przepis ogólny w kodeksie pracy brzmi tak: "11. 1. Czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. "

Przepis szczególny (a takimi są w Polsce Ustawa o czasie pracy kierowcy) jest zawsze NAD przepisem ogólnym. (a takim jest przepis o 8 godzinach dziennie / 40 w tygodniu).

W Niemczech ta sama zasada. Paragraf 21a jest nad paragrafem 3 - jeśli mowa o zawodowym kierowcy.
~Paletka
W Niemczech liczą czy masz wszystkie wymagane przerwy i czy są odpowiednio długie. BAG nie zabrania ci pracować w nocy czy w dzień. Jeśli masz problem, jesteś ofiarą niewolnictwa, oszustwa, wykorzystania to im zgłaszasz.
~Plotki Aby Się Klikało
Przewertowałam wszystkie akty prawne, które są podane w tym paragrafie 21a. I wiecie co? Takiego ograniczenia odnośnie 10 godzin czasu pracy nie znalazłam...

Oczywiście znalazlam 9/10 godzin czasu jazdy.
Długości przerw i odpoczynków również.
~Jan
Max 10 godzin jazdy z młotkami
~sid
im wiecej bedziesz pracowal [ nadgodziny ] tym wiecej podatku zaplacisz, wiec pomysl pracowac 8/h jak niemiec, czy jepac nadgodziny[ a potem plakac ze finanzamt zabral polowe] jak polak
~sid
czy moze wcale nie pracowac, i zyc na koszt [polaka] tych co nadgodziny jepiom, jak .
~sid
-orzechowi
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.128.199.88

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels