ID: 261695
Kiedy wyjmować kartę?
ID: 261695
ID: 261695
Witam.
Jestem świeżakiem. Zrobiłem prawko jakiś czas temu. Aktualnie pracuję w Niemczech jako magazynier-kierowca. Często jest tak że rano rozpoczynam dzień i odrazu wsiadam do auta, wkładam kartę, robię krótką traskę, około godziny jazdy, wracam i wyjmuję kartę bo nie wiem czy tego dnia będę jeszcze jeżdzić.
Zdarza się też tak że tego samego dnia muszę jeszcze gdzieś jezdzić więc takie wkładanie i wyjmowanie karty zdarza mi się po 3-4 razy w ciągu dnia.
Pytania są następujące:
-czy dobrze robię z tą kartą ze za każdym razem ją wyjmuje (tak jak pisałem, nie wiem czy danego dnia jeszcze będę musieć gdzieś jechać),
-czy wyjmując kartę powinienem zakończyć ją na młotkach czy łożu? Przy włożeniu kolejny raz karty tacho pyta co robiłem w tym czasie no i za każdym razem dawałem łóżko. W tym czasie wykonywałem inne prace na magazynie.
Witam.
Jestem świeżakiem. Zrobiłem prawko jakiś czas temu. Aktualnie pracuję w Niemczech jako magazynier-kierowca. Często jest tak że rano rozpoczynam dzień i odrazu wsiadam do auta, wkładam kartę, robię krótką traskę, około godziny jazdy, wracam i wyjmuję kartę bo nie wiem czy tego dnia będę jeszcze jeżdzić.
Zdarza się też tak że tego samego dnia muszę jeszcze gdzieś jezdzić więc takie wkładanie i wyjmowanie karty zdarza mi się po 3-4 razy w ciągu dnia.
Pytania są następujące:
-czy dobrze robię z tą kartą ze za każdym razem ją wyjmuje (tak jak pisałem, nie wiem czy danego dnia jeszcze będę musieć gdzieś jechać),
-czy wyjmując kartę powinienem zakończyć ją na młotkach czy łożu? Przy włożeniu kolejny raz karty tacho pyta co robiłem w tym czasie no i za każdym razem dawałem łóżko. W tym czasie wykonywałem inne prace na magazynie.
Posty (2)
McBali
| jak w temacie... | |||
PavelSPM
| McBali "... czy dobrze robię z tą kartą ze za każdym razem ją wyjmuje... " REKOMENDUJĘ zapoznać się. Wiadomość : " W jakich sytuacjach dozwolone jest wyjmowanie karty kierowcy z tachografu?" Utworz ona : 2021-06-05 Źródło : etransport. pl Rozporządzenie nr 165/2014/2020. Art. 34. Użytkowanie kart kierowcy i wykresówek. 1. Kierowcy STOSUJĄ WYKRESÓWKI lub KARTY kierowcy W każdym DNIU, W KTÓRYM PROWADZĄ POJAZD, począwszy od przejęcia pojazdu. NIE WYJMUJE SIĘ wykresówki ani KARTY KIEROWCY z urządzenia rejestrującego PRZED ZAKOŃCZENIEM DZIENNEGO OKRESU PRACY, chyba że jej WYJĘCIE JEST DOPUSZCZALNE z innych powodów. 3. Jeżeli W WYNIKU ODDALENIA się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać tachografu zainstalowanego w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 5 lit. b) ppkt (ii) "inna praca", (iii) "okresy gotowości" oraz (iv) przerwy, ODPOCZYNEK, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie : b) jeśli pojazd wyposażony jest w tachograf cyfrowy - wprowadza się na kartę kierowcy PRZY UŻYCIU URZĄDZENIA do manualnego wprowadzania danych, w jakie wyposażony jest tachograf. Państwa członkowskie NIE NAKŁADAJĄ na kierowców OBOWIĄZKU PRZEDKŁADANIA FORMULARZY potwierdzających ich CZYNNOŚCI w trakcie ODDALENIA się od pojazdu. Wybór decyzji zabierać lub zostawać kartę kierowcy w tachografie przy jakimkolwiek odpoczynku należy wyjątkowo kierowcy. W zależności od tego jak dla kierowcy w tej czy innej sytuacji jest wygodniej, bezpieczniej, praktyczniej, lepiej i t. d. tak on i postępuje. "... czy wyjmując kartę powinienem zakończyć ją na młotkach czy łożu?... " FAKT WPROWADZENIA manualnie w tachograf wpisu kraj ROZPOCZĘCIA i/lub ZAKOŃCZNIA pracy w praktyce kontrolnej jest interpretowany jako minuta aktywności innej pracy ("młotki"). Ustawodawca dokładnie określił w przepisie (Rozp. nr 165/2014/2020, Art. 34, ust. 7) kiedy powinny być wprowadzone w tachograf cyfrowy symbole państw (do dnia 2 lutego 2022 r. - "... w których (kierowca) ROZPOCZYNA i KOŃCZY DZIENNY OKRES PRACY", po dniu 2 lutego 2022 r. - "... PO PRZEKROCZENIU GRANICY... RÓWNIEŻ... ", oprócz wyjątku - "... jeśli tachograf rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji... ") Nie ma przepisów co zabraniają mieć kilka rozpoczynań i zakończeń w jednej zmianie pracowniczej. Jest tylko kiedy należy obowiązkowo zrobić wpis symbolów państw w tachografie cyfrowym (Roz. nr 165/2014/2020 Art. 34 ust. 7) i możliwa ilość zapamiętywania tych wpisów w pamięci karty kierowcy (42-56 par wpisów, w zależności od typu karty). Jak przykład, tachograf cyfrowy w swojej pamięci pamięta 365 par tych wpisów (Rozp. (WE) NR 1360/2002). Wcześniejsze niż bezpośrednio przed 28 dniami (z tych czy innych przyczyn) odczytywanie danych z karty kierowcy ani jak nie zabrania się (sczytujące urządzenie nie drogo kosztuje), jednakowo jak i z tachografu cyfrowego wcześniej niż bezpośrednio przed 90 dniami. Rekomenduję dokładnie zapoznać się z tym co wcześnie podpisywałeś przy zatrudnieniu i później. "Pracodawca" mógł "podłożyć się" (wprowadzić obowiązek sczytywania KK na kierowcę). "... Przy włożeniu kolejny raz karty tacho pyta co robiłem w tym czasie no i za każdym razem dawałem łóżko. W tym czasie wykonywałem inne prace na magazynie. " Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku i/lub odpoczynku (dziennego i/lub tygodniowego), kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach - 10 lub 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie pracowniczej, 60 godzin pracy w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Uoczpk Art. 12, Art. 15, Art. 21 oraz Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2), 9 lub 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej, 56 godzin jazdy w tygodniu, 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 1-3). Co najmniej wszystkie swoje czynności (jazda, inna praca, dyspozycja / dyżur, przerwa / odpoczynek), wykonujące nawet podczas pracy w innym charakterze niż praca kierowcy, w okresie bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni (od dnia 31 grudnia 2024 r. - 56 dni), kierowca musi mieć zaznaczonymi w sposób nieprzerwany i może przedstawić przy kontroli za pomocą karty kierowcy (z wpisami manualnymi), wydruków, wykresówek (nawet w ręcznym wykonaniu na stronie odwrotnej) i wszelkich innych dokumentów pomocniczych (jak przykład, zaświadczenie o działalności - tak zwana "urlopówka"), usprawiedliwiających przestrzeganie przepisów (Rozp. nr 165/2014/2020 Art. 34 i 36). Rozporządzenie nr 165/2014/2020. Art. 36. Zapisy przechowywane przez kierowcę. 2. Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy, musi być w stanie okazać, na każde żądanie upoważnionego funkcjonariusza służb kontrolnych: (i) swoją kartę kierowcy; (ii) wszelkie zapisy odręczne oraz wydruki sporządzone w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni (od dnia 31 grudnia 2024 r. - 56 dni) zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020; (iii) wykresówki odpowiadające okresowi, o którym mowa w ppkt (ii), w trakcie którego prowadził on pojazd wyposażony w tachograf an alogowy. 3. Upoważniony funkcjonariusz służb kontrolnych może sprawdzić przestrzeganie przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 POPRZEZ an alizę WYKRESÓWEK, WYŚWIETLONYCH, WYDRUKOWANYCH LUB POBRANYCH DANYCH zapisanych przez tachograf NA KARCIE kierowcy, LUB w przypadku ich braku, WSZELKICH INNYCH DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH, usprawiedliwiających nieprzestrzeganie przepisów, jak określono między innymi w art. 29 ust. 2 i w art. 37 ust. 2 niniejszego rozporządzenia. ZAŚWIADCZENIE O DZIAŁALNOŚCI (tak zwana "urlopówka") JEST niczym innym jak JEDNYM Z możliwych DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH usprawiedliwiającym przestrzeganie kierowcą przepisów jak i jest jednocześnie FORMULARZEM potwierdzającym CZYNNOŚĆ kierowcy w trakcie ODDALENIA się od pojazdu (Rozp. nr 165/2014/2020 Art. 36 ust. 3). Przenosić zaznaczone czynności z wykresówek, wydruków, wszelkich innych dokumentów pomocniczych (jak wariant, zaświadczenie o działalności - tak zwana "urlopówka") na kartę kierowcy nie trzeba. Wystarczy podczas wpisu manualnego skorzystać piktogramem - "?" (nieznana aktywność) i mieć przy sobie na ten okres czasu odpowiednie wykresówki, wydruki i wszelkie inne dokumenty pomocnicze dla możliwości nadania ich przy kontroli. Jazdę nie da się wpisać piktogramem "jazda" manualnie do tachografu bo ten piktogram ("jazda") rejestruje się w pamięci karty kierowcy i tachografu tylko automatycznie przy ruszeniu pojazdu. Jazda nieobjęta zakresem Rozp. nr 561/2006/2020 wpisuje się manualnie do tachografu jako inna praca ("młotki"), a przy skorzystaniu zaświadczenia o działalności (tak zwana "urlopówka") pod rubryką - "X" prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania Rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 lub AETR. | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.