~Greg
| A WLASNIE ZE NIE, jak nie jest w delegacji,
to moze spac w kabinie nawet i sto godzin,
sami zescie sobie wprowadzili takie przepisy,
ze jak jest przewoz dwustronny lub tranzytowy,
to wtedy kierowca NIE JEST w delegacji. | | | |
~freemen
| noo, a gdzie przeczytales ze to byly przewozy tranzytowe czy tam dwustronne. . ? | | | |
~Maciek
| Panowie i Panie. a ja zapytam tak, a gdzie moja wolność?przepraszam ale może ja nie mam ochoty wracać do domu bo nie, od kiedy ktoś mi będzie mówił i nakazywał co mam robić z własnym czasem wolnym i gdzie spać mam, to się nazywa wolność czy jak? | | | |
~Greg
| Nie ma tego napisane, bo to by zaburzylo sens artykulu.
A taka jest praktyka, ze w (B) dumpingSocjalny oznacza samo przebywanie w kabinie powyzej 45 godzin.
Natomiast wg naszych (PL) przepisow, w oparciu ktorych sa zawierane umowy o prace w zwiazku z pakietem mobilnosci -tak nie jest. Pracodawca woli wziac przewoz dwustronny do (F) przez (B) bo chronia go nasze (PL) przepisy. Woli robic dlugie przejazdy tranzytowe, a na powrot wziac dwustronny i moze LEGALNIE zaplacic tylko to co z umowy. A nigdzie w prawie nie ma, ze musi to byc 5922zl brutto, nadal moze to byc np. 3300zl brutto. Wtedy kierowca miedzynarodowy rypie cztery tygodnie za 2500zl na reke i po miesiacu baj baj. A w Sadzie wysmiewaja i w taki sposob kierowca miedzynarodowy odchodzi z zawodu. | | | |
~Franek Kimono
| Greg, jest coś takiego jak aspekt moralny i naruszenie zasad współżycia społecznego. Rzadko kierowcy podnoszą to w swoich roszczeniach, bo dziad prawnie może jest ok ale nie jest ok moralnie. A takich aspołecznych bydlaków niestety trochę jest, nie tylko w transporcie, głównie w polityce. | | | |
~Greg
| franek, tak wtedy szef dostanie nagane z wpisem do teczki
i usmiechnie sie szeroko w strone kierowcy,
ale bedzie argumentowal, ze premia uznaniowa to jest nagroda,
a nie mozna przyznac nagrody komus, kto nie wykonuje zalecen spedytora,
np. kierowca zrobi pauze 11h, a spedytor chce aby zrobil 9h.
Poza tym definicja "premia" jest taka, ze to za zaslugi ponadwymiarowe.
Definicja "uznaniowa" jest taka, ze to jest nie obowiazkowe.
Potem kierowca miedzynarodowy zostaje przez Sad wysmiany. | | | |
~freemen
| Macius, jedynie co ci nakazywano to nauke czytania ze zrozumieniem w szkole podstawowej. jak widac, to ci sie udalo uniknac z pozytywnym skutkiem.
w przepisach nie masz zadnego nakazu. sa jedynie zakazy. nikt ci nie kaze wracac do domu !!!
Greg - pewnie cie zaskocze - w pl obowiazuja przepisy unijne. nie ma na temat dumpingu, czy osob delegowanych oddzielnych polskich przepisow. to wszystko sa przepisy unijne, obowiazujace kazde panstwo czlonkowskie | | | |
~kierowiec
| Niemiecka unia was wyleczy z usług transportowych. To Niemcy były potęgą transportową i zamierzają wrócić na swoje miejsce. Polski transport okaże się niepraworządny i ein Weg. | | | |
~Kiero.
| kr*yny jak można się godzić na siedzenie w budzie 4 tygodnie dwóch sobie nie wyobrażam jest to żałosne ale tak to jest jak ludzie nigdy w życiu nic innego nie robili jak można spokojnie pracować w innych zawodach po 8 godz spać w swoim łuzku z żoną, kochanką mieć czas dla dzieci na hobby do tego za tak małe pieniądze za taki system pracy minimum 30 tyś za dwa tygodnie w budzie 15 tyś tu nie chodzi tylko o godz ale o całe życie i warunki pracy a są najgorsze ze wszystkich branż nigdzie takiego stresu nie doznasz jak w transporcie!! | | | |
~Kiero.
| Służby niemieckie niech się też wezmą za firmy niemieckie a zwłaszcza te gdzie zarządzają Polacy, oszukują i wyzyskują na wszystkim nie legalne umowy a kr*yny wszystko podpisują | | | |
~Kiero
| Wynagrodzenie do 12 800 netto na B2B
Terminowe płatności
Pracę w pełni zdalną - wystarczy, że masz dostęp do internetu
Całkowici e elastyczne godziny pracy - (jednak minimum 100 godzin miesięcznie)
Brak biurokracji - praca w luźnej atmosferze bez napiętych terminów
Kandydatur y nie spełniające powyższych wymagań nie będą rozpatrywane.
! Bardzo szybki proces rekrutacji - możemy | | | |
~Kiero
| Tak się pracuje na miejscu za 100 godz pracy a nie 500 za najniższa i reszta w kopercie razem około 8 tyś | | | |
~Scania
| Greg nie zrozumiał artykuły.
Odpoczynek regularny tygodniowy ma być odebrany poza pojazdem.
Czy ktoś jest w delegacji czy nie jest nie ma to żadnego znaczenia. | | | |
~Wernek
| Konkurując z brudnym osłem rasowy koń potrzebuje wsparcia. Polski fenomen to rozpieprzyć i porzucić. | | | |
~Greg
| Scania,
te przepisy o niedelegowaniu w tranzycie i dwustronnych sa NIELEGALNE
bo istnieja takie twory prawne:
-kierowca przewoznik (na B2B lub zleceniu)
-kierowca pracownik (na umowie o prace)
-kierowca na potrzeby wlasne (niski tonaz)
Nie ma czegos takiego jak praca za granica dla pracodawcy i odpoczynek prywatny, jezeli kierowca faktycznie nie ma mozliwosci dotarcia do hotelu -bo ma powiedziane, ze ubezpieczenie towaru przy parkowaniu na zajeździe autostradowym jest wazne tylko wtedy, gdy kierowca jest przez noc w kabinie.
To sie wyklucza, bo zgodnie z przepisem pakietu mobilnosci kierowcy nie ma w kabinie, a zgodnie z zawartym ubezpieczeniem i dyspozycja (celowa) pracodawcy kierowca jest w kabinie.
Jak sie ma do tego (i po co to jest stosowane) to wykladanie karty z tacho na postoj, skoro przy wlamie gagatka do naczepy kierowca nijak nie moze zaswiadczyc, ze byl w kabinie. Jezeli wylozy karte z tacho zrobi sam sobie pod gore, bo pracodawca nie dostanie odszkodowania i koszt straty przeniesie na kierowce. | | | |