Poprzez rozdzielenie naszych segmentów transportu i logistyki, zamierzamy stworzyć dwie prężne firmy działające wyłącznie w interesie wszystkich naszych interesariuszy. Obie firmy będą miały większą elastyczność w podejmowaniu strategicznych decyzji i alokacji kapitału dostosowanych do swoich rynków końcowych, czerpiąc korzyści ze swojej innowacyjności i nastawienia na klienta powiedział Brad Jacobs, prezes i dyrektor generalny XPO Logistics.
Jeśli podział zostanie zakończony zgodnie z oczekiwaniami, Jacobs będzie nadal pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego XPORemainCo oraz zostanie przewodniczącym zarządu NewCo; Troy Cooper pozostanie prezesem XPORemainCo, a dyrektorzy zarządzający globalnym segmentem logistycznym XPO będą nadal zajmować wysokie stanowiska w NewCo.
Transakcja ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 r., pod pewnym pewnymi warunkami, m.in. należytego złożenia oświadczenia rejestracyjnego na formularzu 10, otrzymania opinii podatkowej od radcy prawnego, refinansowania zadłużenia XPO na warunkach satysfakcjonujących zarząd firmy i ostateczne zatwierdzenie przez radę dyrektorów XPO. Nie ma żadnej gwarancji, że podział dojdzie do skutki, a nawet jeśli faktycznie nastąpi, jego ostateczne warunki czy termin mogą jeszcze ulec zmianie.
Po podziale XPORemainCo będzie czołowym dostawcą usług transportowych, głównie pośrednictwa na rynku ładunków częściowych oraz pośrednictwa w usługach transportu drogowego nie opartych na własnych pojazdach - te dwie usługi stanowią obecnie około 90% skorygowanego wyniku z działalności operacyjnej (EBITDA). Na dzień 30 września 2020 r. XPO prowadziła działalność transportową w 17 krajach, zatrudniając około 38 000 pracowników w 724 lokalizacjach. Natomiast NewCo będzie drugą co do wielkości firmą logistyki kontraktowej na świecie, dysponującą około 18,5 milionami m2 powierzchni magazynowej. Na dzień 30 września 2020 r. XPO prowadziła działalność logistyczną przy ograniczonych zasobach własnych w 27 krajach, zatrudniając około 58 000 pracowników w 766 lokalizacjach.
Źródło: XPO Logistics