Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zasięg do 1450 km - nieźle jak na elektryczną ciężarówkę

Utworzona: 2021-02-24


Nikola Corporation ogłosiła szczegółowe informacje na temat programu produkcji samochodów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) w Ameryce Północnej.

Po uruchomieniu produkcji modelu Tre w wersji akumulatorowo-elektrycznej (BEV) w Ameryce Północnej, Nikola planuje wprowadzenie wariantów napędzanych ogniwami paliwowymi. Są to ciężarówki Tre Cabover z kabiną dzienną oraz Two Sleeper - wersja przeznaczona do transportu długodystansowego z kabiną sypialną. Nikola zapewnia, że pojazdy będą miały zasięg od 480 do 1450 km, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie na rynku północnoamerykańskim.

Aby przyspieszyć przejście w kierunku zielonej przyszłości, branża transportowa potrzebuje bezemisyjnych pojazdów ciężarowych, które będą w stanie zapewnić porównywalną ładowność i i zasięg co konwencjonalne ciężarówki z silnikiem Diesla. Jest nam miło przedstawić dodatkowe szczegóły dotyczące portfolio ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi oraz naszych działań na rzecz rozwoju transportu zrównoważonego powiedział Jason Roycht, dyrektor globalny działu pojazdów FCEV w firmie Nikola.

Portfolio Nikoli obejmuje samochody ciężarowe przeznaczone dla różnych rodzajów transportu towarowego:

  • transport metropolitalny/regionalny - Nikola Tre BEV Cabover na trasy do 480 km
  • transport regionalny - Nikola Tre FCEV o zasięgu do 800 km umożliwiający szybkie tankowanie/szybką realizację usług przy minimalnym czasie postoju pojazdu
  • transport długodystansowy - Nikola Two FCEV Sleeper dla najdłuższych tras o zasięgu do 1450 km.

  • Nikola Tre FCEV Cabover to pojazd przeznaczony na trasy o długości do 800 km, który w założeniu ma być wykorzystywany na większości rynków regionalnych w Ameryce Północnej, zwłaszcza wtedy, gdy wymagana jest dodatkowej ładowność i możliwość szybkiego tankowania.
    Model Tre FCEV napędzany ogniwami paliwowymi wykorzystuje platformę wersji akumulatorowej, która została przeprojektowana w celu poprawy aerodynamiki i zmniejszenia masy własnej pojazdu.


    Model Nikola Two FCEV Sleeper powstał z myślą o transporcie długodystansowym, a jego zbiorniki wodoru zapewniają zasięg do 1450 km. Samochód będzie oparty na nowym podwoziu zaprojektowanym specjalnie do przewozów na długich trasach w Ameryce Północnej, a jego produkcja ma ruszyć pod koniec 2024 roku.

    Nikola Tre i Two FCEV będą wykorzystywać zestawy powszechnie stosowanych ogniw paliwowych i modułowych zbiorników wodoru. Obecnie trwają prace rozwojowe i testy obu systemów przy udziale kluczowych klientów we współpracy z działem inżynieryjnym Nikola Engineering. Testy drogowe pierwszych prototypów Tre, w których będą wykorzystane opracowywane systemy, rozpoczną się w roku 2022.

    Nasz plan przewiduje stopniowe wchodzenie na rynek. W tej chwili korzystamy z obecnej platformy Tre i planujemy produkcję naszych własnych systemów ogniw paliwowych i przechowywania wodoru w roku 2023. Naszym założeniem jest, aby systemy te można było rozbudowywać w zależności od rosnących wymagań pod względem mocy i zasięgu na trasach długodystansowych, wykorzystując możliwości, jakie zapewnia konstrukcją podwozia modelu Two FCEV Sleeper. Zastosowanie wspólnych komponentów i systemów przeznaczonych do napędu wodorowego zapewni większe korzyści skali, a także pozwoli naszej firmie na ciągłe rozszerzanie i dostosowywanie swojej oferty ciężarówek FCEV do różnych potrzeb i wymagań komercyjnego transportu ciężarowego powiedział Roycht.

    Źródło: Nikola
    Do ulubionych
    FIRMOWY SPOTLIGHT
    PST OST SPED SP. Z O.O.


    NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

    NASZE WYWIADY

    OPINIE

    NASZE RELACJE

    Photo by Josh Hild from Pexels