Minister wystąpił z takim wnioskiem do komisarz UE ds. transportu, jego zdaniem sytuacja włoskich przewoźników wzdłuż korytarza Brenner jest krytyczna. Firmy transportowe ponoszą dodatkowe koszty zarówno z powodu „jednostronnych zakazów sektorowych”, jak i w wyniku wprowadzenia dodatkowych środków mających na celu ograniczenie zasięgu epidemii koronawirusa.
Wielokrotnie zwrócił uwagę na potrzebę swobodnego ruchu między państwami członkowskimi UE i poszanowania zasady „zielonych korytarzy”. Wyjaśnił również, że na włoskich autostradach istnieją różne możliwości przeprowadzania testów na COVID-19, aby odciążyć służby przeprowadzające konieczne kontrole. Dotychczasowe dane pokazują również, że włoski system transportowy z powodzeniem przyczynia się do powstrzymania rozwoju pandemii: na 14 823 kierowców przebadanych do tej pory, tylko 27 uzyskało wynik pozytywny, co stanowi zaledwie 0,18%!
Utworzona: 2021-03-11